Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 perä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4987
    • 013

    #16
    menee hieman offtopikiks mut mulla aikanaan oli E36 jossa oli lukko... siihen joku oli vaihtanut mua ennen väärät öljyt perään... Perä piti ihme rutinaa mutkissa.. Vaihdettiin oikeat öljyt pari kertaa ja toimi ongelmitta sen jälkeen(eli kokeiltiin pitääkö lukko just nostamalla ilmaan perä ja pyöritellen) Liekkö tuuria ettei hajonnu

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #17
      Onko autossani (bmw 525tds e34) lukkoperä?
      Välityksen perusteella (2.65) etk:sta katsottuna autossa on lukkoperä.
      Tein kaksi testiä.

      Testi 1: Molemmat renkaat ilmaan. Pyöritin toista rengasta. Renkaat pyörivät erisuuntiin.

      Testi 2: Toinen rengas ilmaan toisen ollessa maassa. Vaihde päälle. Pyöritin ilmassa olevaa rengasta. En jaksanut pyörittää ilmassa olevaa rengasta käsivoimin (käsijarru ei ollut päällä).

      Testi1 perusteella autossa ei olisi lukkoperää, mutta testi2 perusteella olisi?
      Miten asiasta saisi täyden varmuuden?
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #18
        lukko

        Originally posted by VNT
        Onko autossani (bmw 525tds e34) lukkoperä?
        Välityksen perusteella (2.65) etk:sta katsottuna autossa on lukkoperä.
        Tein kaksi testiä.

        Testi 1: Molemmat renkaat ilmaan. Pyöritin toista rengasta. Renkaat pyörivät erisuuntiin.

        Testi 2: Toinen rengas ilmaan toisen ollessa maassa. Vaihde päälle. Pyöritin ilmassa olevaa rengasta. En jaksanut pyörittää ilmassa olevaa rengasta käsivoimin (käsijarru ei ollut päällä).

        Testi1 perusteella autossa ei olisi lukkoperää, mutta testi2 perusteella olisi?
        Miten asiasta saisi täyden varmuuden?
        testi kahdessa yritit siis pyörittää moottoria takarenkaasta?
        ei ihme ettei pyörinyt.....

        testi 1 on jo osoittanut ettei autossasi ole lukkoperää, testissä kaksi älyät jo varmaan mitä teit väärin...

        Mistä tiedät muuten autosi välityksen?
        Jos katsoit sen perässä olevasta lätkästä, on lukollisissa perissä välityksen edessä S-kirjain.
        Last edited by jannmann; 10-10-2005, 03:20.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by jannmann
          testi kahdessa yritit siis pyörittää moottoria takarenkaasta?
          ei ihme ettei pyörinyt.....

          testi 1 on jo osoittanut ettei autossasi ole lukkoperää, testissä kaksi älyät jo varmaan mitä teit väärin...

          Mistä tiedät muuten autosi välityksen?
          Jos katsoit sen perässä olevasta lätkästä, on lukollisissa perissä välityksen edessä S-kirjain.
          Tuossahan se moka tosiaan tapahtui että vaihde oli päällä.
          Vapaa vaihteella rengasta pystyi kyllä pyörittämään kevyesti kädellä.
          Perän pultin alla on metallilätkä jossa lukee 2.65. S-kirjainta ei ole.
          Eikö tuo "final drive with differential" tarkoita juuri lukkoperää, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

          Kuva etk:sta:


          Hinnat etk:sta:

          2.64 välityksellä = 934.92eur
          2.65 välityksellä = 1693.44eur
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #20
            etk

            Originally posted by VNT
            Tuossahan se moka tosiaan tapahtui että vaihde oli päällä.
            Vapaa vaihteella rengasta pystyi kyllä pyörittämään kevyesti kädellä.
            Perän pultin alla on metallilätkä jossa lukee 2.65. S-kirjainta ei ole.
            Eikö tuo "final drive with differential" tarkoita juuri lukkoperää, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

            Kuva etk:sta:


            Hinnat etk:sta:

            2.64 välityksellä = 934.92eur
            2.65 välityksellä = 1693.44eur
            Etk:ssakin on virheitä, eikä tämä olisi ensimmäinen kerta....
            Pääsääntöisesti lukko on harvinainen varuste....


            ot. ps äijällä on ollu samanlainen kawa(zxr750) kuin mulla...
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #21
              Differential = tasauspyörästö. Differential lock = tasauspyörästön lukko.

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Lanttu
                Differential = tasauspyörästö. Differential lock = tasauspyörästön lukko.
                ETK ei kyllä tunne erikseen sanaa "Differential lock".
                ETK:sta katsottuna jokaisen perän jälkeen jossa on lukko lukee ainoastaan Differential.
                Joidenkin perässä lukee vielä 25%. Kun taas tavallisisissa (lukottomissa) perissä lukee vain "final drive"

                ot jannmann: On minulla edelleen kawasaki, 2kpl itseasiassa.
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Tuosta puuttunee loppu tekstistä, esim. nettietk:ssa lukee differential 25% tarkoittaen sitä, että tasauspyörästössä on 25% lukko. Välityksestä ei periaatteessa voi päätellä onko lukkoa vai ei, lukon saa mihin tahansa perään.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #24
                    Kertokaa minulle mitä eroa näillä kolmella perällä on.
                    Kaikki tekstit lainattu suoraan etk:sta

                    1. RMFD FINAL DRIVE
                    2. RMFD FINAL DRIVE WITH DIFFERENTIAL
                    3. RMFD FINAL DRIVE, DIFFERENTIAL 25%
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎