Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 kiekat jää päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanardi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 251
    • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

    e36 328 kiekat jää päälle

    mikä vika aina ku vaihtaa vaihetta nii kiekat jää päälle pariks - kolmeks sekkaa enneku lähtee tippuu.

    ei se muute haittaa mut kuulostaa typerältä pörinä putkella jos hitaasti vaihtaa vaihetta
    ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
    nykyset
    e39 523 jääratapeli
  • Simo69
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 119
    • Joensuu

    #2
    taitaapi olla ihan ominaisuus eikä mikään vika... johtuu vissiin tosta kaksois massa vauhtipyörästä?

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by zanardi
      mikä vika aina ku vaihtaa vaihetta nii kiekat jää päälle pariks - kolmeks sekkaa enneku lähtee tippuu.

      ei se muute haittaa mut kuulostaa typerältä pörinä putkella jos hitaasti vaihtaa vaihetta
      Pari vaihtoehtoa tulee mieleen eli joko kaasuläppä takertelee tai kaasuläpän asentoanturi on viallinen.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • Blitz
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 260
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Simo69
        taitaapi olla ihan ominaisuus eikä mikään vika... johtuu vissiin tosta kaksois massa vauhtipyörästä?
        Jos kierrokset jäävät päälle 2-3s. ajaksi vaihdetta vaihdettaessa, niin on jo kyse viasta.

        Toki painava vauhtipyörä hidastaa kierrosten laskemista, mutta se ei pidä niitä päällä. Kaksoismassavauhtipyörä pudottaa kierrokset yhtä nopeasti kuin saman painoinen "kiinteä" vauhtipyöräkin.
        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
        YV:llä lisätietoja

        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
        996 Turbo X50
        500whp.net

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Tyhjäkäynti venttiili likainen ja jumittaa.

          Comment

          • TPH
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 22

            #6
            Mun autossa kylmäkäynnistyksen yhteydessä kierrokset nousee noin 2100 kierrokseen ja siitä laskee 20-40 sekunnin aikana normaaliksi. Meinasin jo kirjoittaa, että mulla ei kierrokset jää ylös vaihteita vaihtaessa, mutta saattaa sitäkin vähän ilmetä kylmällä koneella. Mutta jos kone on jo lämminnyt, niin kierroksien kanssa ei ole mitään ongelmaa käynnistäessä eikä vaihtaessa.

            pete81 on kirjoittanut viestin FAQ-osioon tuon tyhjäkäyntiventtiilin puhdistamisesta.


            Ehdotin Tampereen MetroAutossa tuon tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta/vaihtoa. Vastaus oli, että pitäisi vaihtaa joutokäyntimoottori (233euroa + töitä 3 tuntia). Tämä vastaushan ei maksanut sitten kuin vähän yli 40 euroa... Pitää varmaan sitten opetella ja tehdä itse.
            i3s
            ex F20 M140i xDrive
            ex E87 130i
            ex E87 120d
            ex E87 120i
            ex E91 330xda Touring M-Sport
            ex E46 330xiA Touring M-Sport
            ex E36 328i Touring
            ex E36 325i Coupe

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #7
              Originally posted by TPH
              Ehdotin Tampereen MetroAutossa tuon tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta/vaihtoa. Vastaus oli, että pitäisi vaihtaa joutokäyntimoottori (233euroa + töitä 3 tuntia). Tämä vastaushan ei maksanut sitten kuin vähän yli 40 euroa... Pitää varmaan sitten opetella ja tehdä itse.
              Just.. itellä meni n. 2h kun irrotin, pesin ja kiinnitin molemmat läppäkotelot ja tyhjäkäyntimoottorin. Yksinkertainen homma jos on vähintään perusräikkäsarja ja ruuvimeisseli.
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • zanardi
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 251
                • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                #8
                tarkennetaan -> kylmänä kiekat ei jää mutta lämpösenä kyllä.
                ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                nykyset
                e39 523 jääratapeli

                Comment

                • pete81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 2056
                  • .........

                  #9
                  Originally posted by zanardi
                  tarkennetaan -> kylmänä kiekat ei jää mutta lämpösenä kyllä.
                  edelleen lähtisin siittä tyhjäkäyntiventtiilin puhdistamisesta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎