Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Willtord
    replied
    kuinka vaikea homma olisi vääntää sedanin ajovalot compactiin? tarviiko jotain adapteria ym.?

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    [QUOTE=Masatus;1968599]Onkos kukaan vaihtanut osaa 2. eli vaihdelaatikon tukikumea? Joutuuko paljon purkamaan jotta sen saa vaihdettua?


    kuvassa on perän tukikumi ei laatikon.

    Leave a comment:


  • Kouna
    replied
    Mitä tällaisesta olisi hyvä tietää/kysyä myyjältä ostettaessa (huollot, muut vaihdetut osat)? Autolla, jota katselen on ajettu 180tkm ja se on vuosimallia 1998.
    Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Onkos kukaan vaihtanut osaa 2. eli vaihdelaatikon tukikumea? Joutuuko paljon purkamaan jotta sen saa vaihdettua?


    Mietin vaan pitäisikö hommata kaikki perän psulat ennen kuin alkaa tuota vaihtaan jos joutuukin purkamaan enemmän niin saisi vaihdettua muutkin puslat siinä samalla eikä tarvi moneen kertaan jumpata niiden romujen kanssa.
    Vaan vähämpä tuolla compactin perässä noita puslia on verratuna veljiinsä coupeen ja sedaniin.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    sain tiedon että vm 97 ja eteenpäin on kaikissa lifetime öljyt askissa.
    mitä se pitää sisällään? voiko sen korvata atf öljyllä?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Compactiin ei taida saada takakaaren korjauspalaa muualta kuin marmorilta..? Eipä kyllä sielläkään mahdottoman hintainen ole(~80-100e). Motonetistä saa sedaniin ja coupeen, tuskin kovin suurta eroa on tuossa kaaren muodossa?

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    askissa ei ole mitään kilpeä mistä öljy tyyppi selviää ja öljyä pitäisi lisätä,vuotaa ilmeisesti vaihteensiirto tangolta hieman.
    askissa oleva öljy on ihan kirkasta ja juoksevaa kuin vesi?
    mitkä öljyt sinne laitan/mitä on käytetty?
    vaihteisto on getrag 220.0.0225.98 onko tyyppi silloin 220?
    mun vanhassa e36 325 coupessa oli atf öljyt.

    käytin searchia mutta mitään selvää vastausta en löytänyt.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Vaihdelootan kupeesta löytyy tarra josta asia selviää.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    öljyt

    autodata antaa öljy suositukseksi vaihteistoon
    värikoodi
    -oranssi atf
    -vihreä mobil sch630 erikoisöljy
    -keltainen ei vaihtoa/remontin yhteydessä lifetime erikoisöljy
    mistä värikoodi löytyy??

    Leave a comment:


  • JonasG
    replied
    Originally posted by escort View Post
    onko foorumilla ketään kuka olisi vaihtanut E26 323TI COMPACT -98 autoon raitisilma suodatinta/suodattimia??

    tarvikeliikkeestä tilasin suodattimen,2vaihtoehtoa ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia,ilman ilmastointia 2kpl pyöreitä konehuoneen kautta,ilmastoinnilla 2kpl cd levyn kannen kokoista kulmikasta suodatinta.

    autossa on ilmastointi ja ilmaa tulee huonosti sisälle puhallin täytyy olla 3-4 asennossa ja lämpimällä autolla pärjää 2asennolla.
    voiko olla molemmat yhtäaikaa?
    vanha autodata näyttää että pyöreät konehuoneesta sisään ja kulmikkaat jonnekin muualle? mahdollisesti sisälle? ohjetta ei ole vain kuvat mistä ei saa tolkkua.
    tis tarjoaa vain pyöreitä konehuoneeseen tai sitä isoa panelia mikä on e36 coupessa/touringissa ilmastoinnin kanssa.

    mihin 2kpl pieniä kulmikkaita suodattimia kuuluu??


    Omassa 323ti:ssa oli neliskulmaiset ja vähän kaarevat suodattimet. 96-98 mallisissa jossa ilmastointi niin ne löytyy tuulilasin alareunasta olevasta kaukalosta mikä löytyy konepellin alta.

    Nosta konepelti ylös, irroita kaukalon muovi + tiivisteet. Kaukalomuovin alta tulevat näkyviin kun kurkkaat sisään kaukaloon. Tilaa on todella vähän joten joutuu vähän kikkailemaan mutta kyllä se vaihto onnistuu suht kivuttomasti.
    Last edited by JonasG; 16-03-2010, 17:08.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    raitisilmasuodatin

    onko foorumilla ketään kuka olisi vaihtanut E26 323TI COMPACT -98 autoon raitisilma suodatinta/suodattimia??

    tarvikeliikkeestä tilasin suodattimen,2vaihtoehtoa ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia,ilman ilmastointia 2kpl pyöreitä konehuoneen kautta,ilmastoinnilla 2kpl cd levyn kannen kokoista kulmikasta suodatinta.

    autossa on ilmastointi ja ilmaa tulee huonosti sisälle puhallin täytyy olla 3-4 asennossa ja lämpimällä autolla pärjää 2asennolla.
    voiko olla molemmat yhtäaikaa?
    vanha autodata näyttää että pyöreät konehuoneesta sisään ja kulmikkaat jonnekin muualle? mahdollisesti sisälle? ohjetta ei ole vain kuvat mistä ei saa tolkkua.
    tis tarjoaa vain pyöreitä konehuoneeseen tai sitä isoa panelia mikä on e36 coupessa/touringissa ilmastoinnin kanssa.

    mihin 2kpl pieniä kulmikkaita suodattimia kuuluu??

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by escort View Post
    voihan se silti olla kunnolla autossa kiinni eikä tulla puoli metriä auton sivulla
    Akselisto vai? Eli vinoheiluriakselistossa apurunko joustaa pari astetta ja itse tukivarsi 3-4 astetta voiman mukaan, veto päällä renkailla on aurausta ja apurunko pysyy likipitäen suorassa, moottorijarrussa renkaisiin syntyy haritus ja apurunko lisää sortokulmaa.

    Ja siis silloin kun akselisto toimii ajatellulla tavalla akselisto pehmentää pidon ja luiston rajan hyvinkin huomaamattomaksi ja auto vaihtaa luistokulmaa kaasulla kuin itsekseen, kaikkihan eivät em. akselistosta pidä yhtään vaan tykkäävät neutraalista käyttäytymisestä, vinoheiluriakselistolla on tarkoituksella joka tilanteessa yliohjaava taipumus.

    Mutta saahan sen akseliston raiskata jäykillä puslilla jos tykkää

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    voihan se silti olla kunnolla autossa kiinni eikä tulla puoli metriä auton sivulla

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by escort View Post
    entä ne takapään URETAANI puslat mistä ne käy vai onko compactiin oma sarja olemassa??
    Vinoheiluriakselisto vaatii toimiakseen suunnitellulla tavalla puslilta reilusti joustoa, kovilla puslilla menee koko akseliston idea eli välittyvän voiman mukaan muuttuvat pyöränkulmat. Rata-ajossa viimeisiä kymmenyksiä metsästäessä tietysti ovat paikallaan mutta jos haluaa leikkiä takapyöräsladeilla niin vakiopuslia pehmeämpiäkin voi käyttää.

    Compactihan tehtiin leikkikaluksi, lajinsa viimeisiä BMW:llä Z3:n kanssa vinoheiluakselein josta koko BMW tuli tunnetuksi. Rajuilla kulmamuutoksilla oleva vinoheiluriakselistohan on todellakin tehty sladeissa nautiskeluun, perän saa sidottua kaasulla ja laajennettua luistokulmaa moottorijarrulla, seurauksena tottumaton on kusessa sen kanssa, aikanaanhan ruotsissa bannattiin koko 300-sarja.....

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    entä ne takapään URETAANI puslat mistä ne käy vai onko compactiin oma sarja olemassa??

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎