
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 compact kysymyksiä
Collapse
X
-
Homman idea on selvä. Eiköhän se tuolla tavalla saada vaihdettua. Tosiaan melko tärkeä juttu muistaa laittaa se tappi paikalleen ennen uuden puslan paikalleen painamistaKiitokset neuvoista!
-
-
Originally posted by J-PR View PostJuurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.
TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.
Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti...Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
Tietysti jos on pelit ja vehkeet kunnossa että pääsee tekemään kunnolla niin hoituu varmaan helpomalla laskemalla akselistoa. Itselläni ei, joten auto pukkien päälle apurungon alakannake pois, vinosti poraten puslan kumi osasta läpi ja kampeaa terää että se kalvaa iseään leveämmän reijän (toistaa tämän niin monta kertaa että keskiosa on irti.
Uusi pusla sujahtaa paikoilleen käyttämällä liukastetta ja tunkilla prässäten vasten auto omaa painoa. Huom. älä unohda kiertää tappia takaisin paikoilleen enne puslaa.Last edited by JaniR; 18-02-2013, 13:38.
Leave a comment:
-
-
Juurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.
TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.
Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti...Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
Last edited by J-PR; 18-02-2013, 12:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by J-PR View PostCompactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?
Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.
Ainut ongelma puslien ulosvetämisessä on ellei laske apurunkoa alas on korissa kiinni olevat tapit. Niitä ei saa pois tieltä samalla tavalla kuin E30:ssä. Tapit kierretään alakautta kiinni koriin ja niissä on olake mikä estää niiden vetämisen läpi puslan. Vaihtoehdoksi jää poraamalla rikkoa pusla niin että saat sisemmän osan pois ja kierrettyä tapin ulos, että pääset vetämään lopun puslasta irti apurungosta.Last edited by JaniR; 18-02-2013, 10:56.
Leave a comment:
-
-
Compactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?
Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.Last edited by J-PR; 18-02-2013, 09:28.
Leave a comment:
-
-
Laita siihen kuutoskoneisen vompatin alustan palikat niin kelpaa leimasedälle.
323ti voisi olla se mitä haetaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockwell View PostOmassa kompostissa oli sama ongelma. Ei kiertänyt eikä kulkenut. Vika oli katissa jonka sisukset olivat irronneet ja tukkineet putken.
vikakoodeja löyty mukava määrä.löyty mm
81 .EWS(ajonestolaite)
41 -ilmanvitaus anturi
217 -unknwon fault code
216 -CAN:Viestiyhteys, moottori - ABS
12 -potentiometri kaasuläppäventtiili
29 -joutokäyntinopeuden säädin,käämin avaus
2 -joutokäyntinopeuden säädin
36 -polttonestesäiliön tuuletusventtiili
kaasuläpän asentoanturi on vaihdettu,tulpat vaihdettu,imm kokeiltu toista(oli viallinen jota kokeilin paikalleen.autossa kiinni oleva imm toimi paremmin) eikä mitään vaikutusta.
tyhjäkäyntiä käy tosi sievästi mutta kun runttaa kaasun pohjaan niin nostaa kiekat max 4000rpm ja kun päästää kaasun niin puottaa kiekat 200-350rpm
joten jossainhan tuossa on häikkää..
asiasta kymmenenteen. onko kellään tietoa että pystyykö tuollaseen compactiin(e36) vaihtamaan 2.0/2.5L motin niin että menis läpi muutoskatsastuksesta? ihan mielenkiinnolla oon mielessä pyöritelly ajatusta kutoskoneesta tuollaseen pikkukippoon.
jonkun verran oon noita lakipykäliä kahtellu ja tottakai otan katsastus asemalta enemmän tietoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zefi87 View Postmoottori ei ota 4-5000rpm enempää kierroksia (kone lämpimänä just ja just 3500/rpm) ja vikakoodit on luettu.
Leave a comment:
-
-
No sama se, eipä noissa E30 kynkissä oo abs antureille paikkoja, että se siitä...
Leave a comment:
-
-
Johtuuko toi raideleveyden ero muusta, kuin pyörännavoista?
Onko kenties kynkätkin jotenki erilaiset vrt E30?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostVoihan sen noinkin päin tehdä, lähinnä E30:hin on asennettu Z tai compact akselisto. Muutama sivu taaksepäin keskustelua raideleveyden poikkeavuudesta ja vetoakseliston eroista.
Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?
Navat tulis luonnollisesti compactin omat
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M40 Power View PostEi selailemalla osunu silmään...
Eli, käykö E30 mallista lähtöisin oleva taka akselisto ILMAN muutoksia compactin alkuperäisen tilalle, vai onko jotain eroa mittasuhteissa jne?
Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?Last edited by JaniR; 25-01-2013, 19:44.
Leave a comment:
-
-
Ei selailemalla osunu silmään...
Eli, käykö E30 mallista lähtöisin oleva taka akselisto ILMAN muutoksia compactin alkuperäisen tilalle, vai onko jotain eroa mittasuhteissa jne?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo periaatteessa joo. Tosin sitten et lukukin muuttuu ja jako vaihtuu 5 pulttiseksi.
Vai haetaanko tässä juurikin tätä?
Parhaat varmaan sais Z3M:stä
Leave a comment:
-
Leave a comment: