Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • J-PR
    replied
    Homman idea on selvä. Eiköhän se tuolla tavalla saada vaihdettua. Tosiaan melko tärkeä juttu muistaa laittaa se tappi paikalleen ennen uuden puslan paikalleen painamista Kiitokset neuvoista!

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by J-PR View Post
    Juurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.

    TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.

    Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti... Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
    Juurikin tuon osan numero 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/ takia TIS ohjeistaa laskemaan akselistoa.
    Tietysti jos on pelit ja vehkeet kunnossa että pääsee tekemään kunnolla niin hoituu varmaan helpomalla laskemalla akselistoa. Itselläni ei, joten auto pukkien päälle apurungon alakannake pois, vinosti poraten puslan kumi osasta läpi ja kampeaa terää että se kalvaa iseään leveämmän reijän (toistaa tämän niin monta kertaa että keskiosa on irti.
    Uusi pusla sujahtaa paikoilleen käyttämällä liukastetta ja tunkilla prässäten vasten auto omaa painoa. Huom. älä unohda kiertää tappia takaisin paikoilleen enne puslaa.
    Last edited by JaniR; 18-02-2013, 13:38.

    Leave a comment:


  • J-PR
    replied
    Juurikin tuollainen työkalu ois tarkoitus väsätä. Joo, voihan ne mitat ottaa uudesta puslasta.

    TIS ohjeissa kehotetaan laskemaan akselia 20cm jotta pääsee ulosvetimen kanssa huseeraamaan väliin. Tiedä sitten miten tuo on käytännössä...? Kyllähän työ tekijäänsä neuvoo, mutta mielenkiinnosta kuulisin tarinoita jos joku on sen noin tehnyt.

    Edit: puslat saattaa olla rikottu ajamalla sellaseen kuntoon että sisäholkki lähtee helposti... Eli toi JaniR kuvaama tapin irroitusmenetelmä saattaa hyvinkin osoittautua helpoimmaksi.
    Last edited by J-PR; 18-02-2013, 12:10.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by J-PR View Post
    Compactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?

    Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.
    Mitat saat uudesta osasta. Toisessa päässä on lovet ulkokehällä vastakkaisilla puolilla mistä ulosvetäjän "jalat" tuetaan apurunkoon. http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1372474 Itse tein vastaavanlaisen työkalun kuin kuvissa.
    Ainut ongelma puslien ulosvetämisessä on ellei laske apurunkoa alas on korissa kiinni olevat tapit. Niitä ei saa pois tieltä samalla tavalla kuin E30:ssä. Tapit kierretään alakautta kiinni koriin ja niissä on olake mikä estää niiden vetämisen läpi puslan. Vaihtoehdoksi jää poraamalla rikkoa pusla niin että saat sisemmän osan pois ja kierrettyä tapin ulos, että pääset vetämään lopun puslasta irti apurungosta.
    Last edited by JaniR; 18-02-2013, 10:56.

    Leave a comment:


  • J-PR
    replied
    Compactin takakelkan puslien vaihtoon liittyen, siis niiden joiden välityksellä akseli tulee koriin kiinni. Osaisko joku antaa mittoja ulosvetimen valmistukseen?

    Myös jos joku olis innostunut suorittamaan vaihtotyön / lainaamaan työkalua kohtuullista korvausta vastaan niin voi ottaa yhteyttä.
    Last edited by J-PR; 18-02-2013, 09:28.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Laita siihen kuutoskoneisen vompatin alustan palikat niin kelpaa leimasedälle.

    323ti voisi olla se mitä haetaan.

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Omassa kompostissa oli sama ongelma. Ei kiertänyt eikä kulkenut. Vika oli katissa jonka sisukset olivat irronneet ja tukkineet putken.
    katti on vaihettu noin vuosi sitten.
    vikakoodeja löyty mukava määrä.löyty mm

    81 .EWS(ajonestolaite)

    41 -ilmanvitaus anturi

    217 -unknwon fault code

    216 -CAN:Viestiyhteys, moottori - ABS

    12 -potentiometri kaasuläppäventtiili

    29 -joutokäyntinopeuden säädin,käämin avaus

    2 -joutokäyntinopeuden säädin

    36 -polttonestesäiliön tuuletusventtiili

    kaasuläpän asentoanturi on vaihdettu,tulpat vaihdettu,imm kokeiltu toista(oli viallinen jota kokeilin paikalleen.autossa kiinni oleva imm toimi paremmin ) eikä mitään vaikutusta.
    tyhjäkäyntiä käy tosi sievästi mutta kun runttaa kaasun pohjaan niin nostaa kiekat max 4000rpm ja kun päästää kaasun niin puottaa kiekat 200-350rpm
    joten jossainhan tuossa on häikkää..

    asiasta kymmenenteen. onko kellään tietoa että pystyykö tuollaseen compactiin(e36) vaihtamaan 2.0/2.5L motin niin että menis läpi muutoskatsastuksesta? ihan mielenkiinnolla oon mielessä pyöritelly ajatusta kutoskoneesta tuollaseen pikkukippoon.
    jonkun verran oon noita lakipykäliä kahtellu ja tottakai otan katsastus asemalta enemmän tietoja.

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Originally posted by Zefi87 View Post
    moottori ei ota 4-5000rpm enempää kierroksia (kone lämpimänä just ja just 3500/rpm) ja vikakoodit on luettu.
    Omassa kompostissa oli sama ongelma. Ei kiertänyt eikä kulkenut. Vika oli katissa jonka sisukset olivat irronneet ja tukkineet putken.

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    No sama se, eipä noissa E30 kynkissä oo abs antureille paikkoja, että se siitä...

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by M40 Power View Post
    Johtuuko toi raideleveyden ero muusta, kuin pyörännavoista?
    Onko kenties kynkätkin jotenki erilaiset vrt E30?
    Joku voi tarkentaa, mutta ei pitäisi olla. Laakerin koossa saattaa olla jotain eroavaisuuksia.

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Johtuuko toi raideleveyden ero muusta, kuin pyörännavoista?
    Onko kenties kynkätkin jotenki erilaiset vrt E30?

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Voihan sen noinkin päin tehdä, lähinnä E30:hin on asennettu Z tai compact akselisto. Muutama sivu taaksepäin keskustelua raideleveyden poikkeavuudesta ja vetoakseliston eroista.
    Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?
    On jääny nurkkiin e30 takakynkät ja poikkipalkki, olis niihin tarkoitus laittaa uudet puslat ja pyöränlaakerit, ehkä myös maalata samalla vaivalla.
    Navat tulis luonnollisesti compactin omat

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by M40 Power View Post
    Ei selailemalla osunu silmään...
    Eli, käykö E30 mallista lähtöisin oleva taka akselisto ILMAN muutoksia compactin alkuperäisen tilalle, vai onko jotain eroa mittasuhteissa jne?
    Voihan sen noinkin päin tehdä, lähinnä E30:hin on asennettu Z tai compact akselisto. Muutama sivu taaksepäin keskustelua raideleveyden poikkeavuudesta ja vetoakseliston eroista.
    Edit: Meinasitko pyörän pulttijaolle jotain tehdä?
    Last edited by JaniR; 25-01-2013, 19:44.

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Ei selailemalla osunu silmään...
    Eli, käykö E30 mallista lähtöisin oleva taka akselisto ILMAN muutoksia compactin alkuperäisen tilalle, vai onko jotain eroa mittasuhteissa jne?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No periaatteessa joo. Tosin sitten et lukukin muuttuu ja jako vaihtuu 5 pulttiseksi.
    Vai haetaanko tässä juurikin tätä?

    Parhaat varmaan sais Z3M:stä
    juurikin tuota haettiin! mutta taitaa olla noi z3m osat paljon kalliimpia/kiven alla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎