Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juppe
    replied
    Veikkaan, että ilmaa kennossa. Omaani sain aika hartaasti ilmata, ennen kuin alkoi kennossa kiertämään kunnolla. 1,5L limsapullosta pohja pois ja syylärin reikään puollo. Sitten jäähdytinnestettä reippaasti pulloon, niin että pinta on koko ajan koneen yläpuolella. Kone käyntiin ja samalla raivokasta letkujen puristelua. Tällä taktiikalla oma ilmaantui ja kuumaa tulee niin että varpaat palaa. Normaalisti compacteissa tulee kyllä todella hyvin lämmintä hyttiin. Siks semmonen mulla onkin talviautona

    Leave a comment:


  • TheLoial
    replied
    M43B16 puhaltaa todella heikosti lämmintä vaikka nestettä on. Ei vuoda ulospäin eikä tarvitse lisätä. 35 astetta suulakkeesta infrapunamittarilla ja 85 lohkosta, lämmöt täysin keskellä. Toinen putki kennoon 77 ja toinen 45. Onko muut mittaillu, olisiko sen merkki ettei kennossa kierrä neste läpi? Vesipumppu vaihdettu aiemmin. Ilmavirtaus "ei polta kättä" kuten toimivassa autossa. Moottorin lämpöjen kanssa ei mitään ongelmaa ja compactissahan ei ole vesiventtiiliä, ainakaan tässä, ilman ilmastointia olevassa mallissa. Pelkästään läppä jolla tukitaan ilmanvirtaus ja ainakin puhalluksen äänen muutoksen perusteella, läppä toimii.

    Kutoskoneissa ei ole ollut ongelmia, kaikki neloskoneiset olleet jollain tavalla heikkoja.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Miten abs anturi on sijoitettu 316:ssa? Edit ilmoitan loppuviikosta sopiiko se ni ei tarvi arpoa
    Ymmärtääkseni samala tavalla kuin muissakin. Sama anturi oli rummut tai levyt.
    Vertailua kun laajentaa niin 4-cyl comp ja z3 käyttää samaa anturia, mutta 1996-june eteenpäin anturi vaihtuu samaan kuin 323ti:ssä osanumeroiden perusteella.
    Voiskohan noi sittenkin sopia ristiin? Edit: kun ei näytä mikään muu osa vaihtuvan sen ympärillä.
    Edit2:323ti vanha osanumero sama kuin -96 ja ennen sitä 316i
    Last edited by JaniR; 14-11-2012, 12:57.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Eiköst ABS ota signaalinsa navan pyörimisestä ja kun 323ti ja 316i ovat eri osanumerolla niin jotain eroa voi olla ettei sovi anturit ristiin.
    Miten abs anturi on sijoitettu 316:ssa? Edit ilmoitan loppuviikosta sopiiko se ni ei tarvi arpoa
    Last edited by Tonton; 14-11-2012, 11:10.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Vetarien ? Halkaisijassa eroja bmwfans.info
    Eiköst ABS ota signaalinsa navan pyörimisestä ja kun 323ti ja 316i ovat eri osanumerolla niin jotain eroa voi olla ettei sovi anturit ristiin.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Jos saat kynkät ja jarrut, niin miksikäs ei.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Tulipa sekin selville.
    Johtuisko ero navasta ABS antureissa? Mittaero halkaisijassa?
    Vetarien ? Halkaisijassa eroja bmwfans.info

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    navasta syntyy ero

    tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
    vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja

    eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa

    absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
    ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?


    vielä parempi idea on reiíttää 4 pulttinen napa 5 pulttiseksi niin saa vielä 10mm kavennettua m3:sta

    jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin

    ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa
    Tulipa sekin selville.
    Johtuisko ero navasta ABS antureissa? Mittaero halkaisijassa?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Onko tukivarren kiinnitys piste eri etäisyydellä keskilinjasta vai mistä se ero syntyy?
    Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?
    navasta syntyy ero

    tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
    vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja

    eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa

    absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
    ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Aika saakelin hyvä idea. Kiitos.

    Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.
    vielä parempi idea on reiíttää 4 pulttinen napa 5 pulttiseksi niin saa vielä 10mm kavennettua m3:sta

    jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin

    ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
    Aika saakelin hyvä idea. Kiitos.

    Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
    Onko tukivarren kiinnitys piste eri etäisyydellä keskilinjasta vai mistä se ero syntyy?
    Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?

    Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
    Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
    laita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    nyt on käymässä niin, että tällasesta pätkästä pitäis alata kauppoja hieroon... mitä näistä kannattaa katsoa ja tutkia, eli tyyppilliset ongelmakohdat jos sais tietoon...

    edit: pikkukoneista 316i kauppakassia ollaan katteltu.
    1.6 vai 1.9? Vosiluku? Vaikka ei sillä merkitystä samat paikat siellä ruostuu kuin muissa malleissa ja taka-akselisto on sama kuin E30:ssä. Jakopää ketjulla jonka pitäisi kesttä auton lasketun käyttöiän.
    Miten tunnollisesti se on huollettu, eiköst se kerro miten syvälle kätensä sontaan lyö

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?

    Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
    Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
    Lähtisin vertaamaan vetoakselin sopivuutta...näyttäisi sopivan ristiin.
    Kerro kokemuksista jos päätät tedä. Varmaankin olet rumpuja vaihtassa levyihin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?

    Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
    Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    nyt on käymässä niin, että tällasesta pätkästä pitäis alata kauppoja hieroon... mitä näistä kannattaa katsoa ja tutkia, eli tyyppilliset ongelmakohdat jos sais tietoon...
    Millä koneella ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎