
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 compact kysymyksiä
Collapse
X
-
Veikkaan, että ilmaa kennossa. Omaani sain aika hartaasti ilmata, ennen kuin alkoi kennossa kiertämään kunnolla. 1,5L limsapullosta pohja pois ja syylärin reikään puollo. Sitten jäähdytinnestettä reippaasti pulloon, niin että pinta on koko ajan koneen yläpuolella. Kone käyntiin ja samalla raivokasta letkujen puristelua. Tällä taktiikalla oma ilmaantui ja kuumaa tulee niin että varpaat palaa. Normaalisti compacteissa tulee kyllä todella hyvin lämmintä hyttiin. Siks semmonen mulla onkin talviautona
-
-
M43B16 puhaltaa todella heikosti lämmintä vaikka nestettä on. Ei vuoda ulospäin eikä tarvitse lisätä. 35 astetta suulakkeesta infrapunamittarilla ja 85 lohkosta, lämmöt täysin keskellä. Toinen putki kennoon 77 ja toinen 45. Onko muut mittaillu, olisiko sen merkki ettei kennossa kierrä neste läpi? Vesipumppu vaihdettu aiemmin. Ilmavirtaus "ei polta kättä" kuten toimivassa autossa. Moottorin lämpöjen kanssa ei mitään ongelmaa ja compactissahan ei ole vesiventtiiliä, ainakaan tässä, ilman ilmastointia olevassa mallissa. Pelkästään läppä jolla tukitaan ilmanvirtaus ja ainakin puhalluksen äänen muutoksen perusteella, läppä toimii.
Kutoskoneissa ei ole ollut ongelmia, kaikki neloskoneiset olleet jollain tavalla heikkoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View PostMiten abs anturi on sijoitettu 316:ssa? Edit ilmoitan loppuviikosta sopiiko se ni ei tarvi arpoa
Vertailua kun laajentaa niin 4-cyl comp ja z3 käyttää samaa anturia, mutta 1996-june eteenpäin anturi vaihtuu samaan kuin 323ti:ssä osanumeroiden perusteella.
Voiskohan noi sittenkin sopia ristiin? Edit: kun ei näytä mikään muu osa vaihtuvan sen ympärillä.
Edit2:323ti vanha osanumero sama kuin -96 ja ennen sitä 316iLast edited by JaniR; 14-11-2012, 12:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostEiköst ABS ota signaalinsa navan pyörimisestä ja kun 323ti ja 316i ovat eri osanumerolla niin jotain eroa voi olla ettei sovi anturit ristiin.Last edited by Tonton; 14-11-2012, 11:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postnavasta syntyy ero
tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja
eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa
absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?
vielä parempi idea on reiíttää 4 pulttinen napa 5 pulttiseksi niin saa vielä 10mm kavennettua m3:sta
jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin
ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa
Johtuisko ero navasta ABS antureissa? Mittaero halkaisijassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostOnko tukivarren kiinnitys piste eri etäisyydellä keskilinjasta vai mistä se ero syntyy?
Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?
tarvii olla isompi laakeri kynkää ja napaa, varten ei vetaria
vetarin tarvii mätsätä perämurikan kanssa (tumpin halkaisijan takia) mut navan päässä voi sekoittaa eri vetareita ja napoja
eli vetaria ei tarvi sen takia vaihtaa
absikin sopinee koska se toimii myös toisinpäin e36->e30
ainakin 323ti:stä, miten abs eroaa 323ti:n <-> 316i?
Originally posted by Muurahainen View PostAika saakelin hyvä idea. Kiitos.
Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.
jos vetarin joutuu vaihtaa 323ti malliseen niin sitten pitää vaihtaa peräkin
ota vetari irti ja verrataan mulla on e30:stä vetari ja napa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postlaita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
Katsotaan nyt mitä tuon kanssa jaksan askarella mutta aina pitää vaihtoehtoja kartoittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postlaita e30 m3:n taka-akseli se ois viel hiukan kapeempi, niin mahtuu isompi lippi vanteeseen
Pelkän M3 (jos mitta ero on siinä) tukivarren vaihtamalla taitaa mennä vaihtoon myöskin vetari (eri laakeri) ja perän tumppi (tai koko perä). Vai olenko väärässä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?
Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postnyt on käymässä niin, että tällasesta pätkästä pitäis alata kauppoja hieroon... mitä näistä kannattaa katsoa ja tutkia, eli tyyppilliset ongelmakohdat jos sais tietoon...
edit: pikkukoneista 316i kauppakassia ollaan katteltu.
Miten tunnollisesti se on huollettu, eiköst se kerro miten syvälle kätensä sontaan lyö
Originally posted by Muurahainen View PostOnko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?
Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
Kerro kokemuksista jos päätät tedä. Varmaankin olet rumpuja vaihtassa levyihin?
Leave a comment:
-
-
Onko joku tehnyt compactiin jarru päivitystä?
Voiko esim. Z3 jarruja käyttää jos napsii mukaan tukivarret yms.
Ainakin pienempien Z3 mallien jarrut ovat yhteneväisiä compactin kanssa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: