Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • conna
    replied
    Originally posted by Nallukka View Post
    Onko kellään tietoa että käykö compactiin muitten e36 sarjojen ajovalot?:think
    Kyse siis 96 mallista.

    Paikoilleen sopii
    Valoihin menevä johtoliitin on erilainen. Leikkaa ja tinaa homma mutta ei hankala.

    Leave a comment:


  • Nallukka
    replied
    Compact umpiot??

    Onko kellään tietoa että käykö compactiin muitten e36 sarjojen ajovalot?:think
    Kyse siis 96 mallista.

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Aina voi tyhjentää katin ja ajella niin. Toimiva ja kaikinpuolin terve moottori pitäisi mennä päästöistä läpi ilman kattia. Käy vaikka ennen konttorille menoa mittauttamassa tulokset jossain muualla. Jos omatunto antaa periksi
    no se on käyny ittellä mielessä että katista rojut kartanolle ja mittauttaan päästöt mut kokkolassa ei oo mittään TI-hallia missä sais montulle tuon auton jotta pääsis putkistoon käsiksi.
    pittää oulun päässä kaverin tallilla käydä vaihtaan katti ko sillä on mottu ja hitsausvermeet.jos sitä jossain sen verran pääsis tuonne alle että tehä jokunen reikä kattiin että sais enemmän kierroksia tuohon

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Aina voi tyhjentää katin ja ajella niin. Toimiva ja kaikinpuolin terve moottori pitäisi mennä päästöistä läpi ilman kattia. Käy vaikka ennen konttorille menoa mittauttamassa tulokset jossain muualla. Jos omatunto antaa periksi

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Et halua uutta orkkista etkä tarviketta, laita hyvä orkkis käytetty.
    niin siis ongelmanahan on vaan se että ei oo paikkaa/välineitä millä sais vaihettua tarvikekatin tilalle

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Zefi87 View Post
    dodiin..nythän se selvis missä on vika ku ei ota kierroksia.
    käytin autoa kokkolan autohuollolla ja vikadiagnoosi oli että katista lähteny rojut liikkeelle ja on nyt tukossa.
    netistä etiskelin ni melko pitkä pätkä pitäs vaihtaa jotta sais katin vaihettua eikä oikein kiinnostais maksaa 477e tuosta katalysaattorista.
    tokihan siihen sais varmaan jonku tarvike katin vaihettua mut menee melko leikkaa,liimaa askartele touhuksi
    Et halua uutta orkkista etkä tarviketta, laita hyvä orkkis käytetty.

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    dodiin..nythän se selvis missä on vika ku ei ota kierroksia.
    käytin autoa kokkolan autohuollolla ja vikadiagnoosi oli että katista lähteny rojut liikkeelle ja on nyt tukossa.
    netistä etiskelin ni melko pitkä pätkä pitäs vaihtaa jotta sais katin vaihettua eikä oikein kiinnostais maksaa 477e tuosta katalysaattorista.
    tokihan siihen sais varmaan jonku tarvike katin vaihettua mut menee melko leikkaa,liimaa askartele touhuksi

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    Originally posted by eKi-chan View Post
    Mulla samallainen vika samallaisessa autossa, vikakoodit luettu ja tietäjä sano että olis joku abs rele menny, mutta kyseisestä mallista ei relettä löytyt. Puhu korjausmies että pitäisi vaihtaa abspumppu + ohjainyksikkö, mutta tälläkään ei ollut varmuutta että korjautuuko vika ja sammuuko valot. Pumpulla hintaa 800€ wetterillä ja purkaamolta lähtee huomattavasti halvemmalla 180€->, mutta jos tällä ei tule kuntoon niin pitäisi vaihtaa koko abs järjestelmä mikä maksaisi 2000€

    Autolla hintaa max 1500€ ja ens kuussa katsastus niin tässä pähkäilen mitä tässä kannattaisi tehdä??
    itellä korjautu vika abs yksikön vaiholla ja löysin vastaavan e46 mallista.omani on 98 vm ja onneksi löysin yksikön edullisesti.

    Leave a comment:


  • eKi-chan
    replied
    Originally posted by Zefi87 View Post
    kysästäänpä nyt neuvvoa melko kinkkiseen tilanteeseen... kyseessä on vm 1998 316i compact ja mittaristossa palaa abs valo sekä joku keltanen kolmio jossa sisällä huutomerkki ja sitä kiertää nuoli(varmaanki asc:n merkkivalo)
    Mulla samallainen vika samallaisessa autossa, vikakoodit luettu ja tietäjä sano että olis joku abs rele menny, mutta kyseisestä mallista ei relettä löytyt. Puhu korjausmies että pitäisi vaihtaa abspumppu + ohjainyksikkö, mutta tälläkään ei ollut varmuutta että korjautuuko vika ja sammuuko valot. Pumpulla hintaa 800€ wetterillä ja purkaamolta lähtee huomattavasti halvemmalla 180€->, mutta jos tällä ei tule kuntoon niin pitäisi vaihtaa koko abs järjestelmä mikä maksaisi 2000€

    Autolla hintaa max 1500€ ja ens kuussa katsastus niin tässä pähkäilen mitä tässä kannattaisi tehdä??

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    juu ei tuosta nokka-akseli oo menny..
    ihmetyttää vaan isosti se että kymänä ottaa kierroksia punarajalle asti mut ko lämpenee ni ei millään...
    siksipä epäilin lambdaa tuossa syyksi...ei paljoa kiinnostas vaihtaa reppukaupalla antureita ynm jos vika onki joku yksinkertanen...
    lueskelin tuossa jostain täältä että ei sais olla alipainetta kannessa jo aukasee öljykorkin...et olis se huohotin venttiili sökö mut sekin venttiili on vaihettu viikko sitten liikkeessä ko epäilivät siitä johtuvan ja samalla meni se letku vaihtoon...
    mut siltikin on alopainetta kannessa...
    alkaa menemään oikeesti itellä niin ajatukset ja mietteet solmuun et ei kohta kiinnosta koko pirssi ja pistän paaliin koko hökötyksen (mieli toki muuttuu ko saa jotain parannettua )

    Leave a comment:


  • Willtord
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Meneekös noista m43 koneista nokka-akseleita samoin kuin m40:stä :think
    Niissähän tuo kierrosten riittämättömyys oli normaali seuraus kuluneesta akselista.
    M43 nokka kestää isältä pojalle vrt. M40

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Meneekös noista m43 koneista nokka-akseleita samoin kuin m40:stä :think
    Niissähän tuo kierrosten riittämättömyys oli normaali seuraus kuluneesta akselista.

    Leave a comment:


  • M40 Power
    replied
    Eipä oo kyllä vielä tullu vastaan autoa, jossa lambda vaikuttaa kierrosten nousuun...

    Leave a comment:


  • Zefi87
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä sen pitäisi tyhjäkäynnilläkin elää about 0-1 alueen välissä kuten kierroksillakin.
    Tuo lukema siis muuttuu sen mukaan onko kone rikkaalla vai laihalla.
    Onko mitään vikakoodeja?

    Oletkos polttoaineenpaineita mitannut? Jos loppuisi menovesi.

    paineet on ok. imusarjassa oli jotain vuotoja ja vaihoin muutoman tiivisteen ja tyhjäkäynti parani ja tasottu mutta ne kiekat ei lämpimänä nouse punarajalle asti.huomenna menee lambda vaihtoon ja jos ei sillä parane niin sit rueta miettiin uudestaan missä se vika luuraa...no vikakoodejahan toki löyty mutta omasta syystä lähinnä...olin nykkiny liittimiä irti ja takas paikalleen ni siitä oli jotain heittäny muistiin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Zefi87 View Post
    katkooko 1998 compacti 316(m43b18) polttoaineen syöttöä jollain tavalla jos seos menee liian laihalle?.ku ei vieläkään nostata kierroksia yli 3500/rpm...
    livedataa on kahteltu ja tyhjäkäynnillä lambdan arvo oli jotain 0.13-0.15.
    eikös sen pitäs olla jotain 0.800-1.03? korjatkaa jos oon väärässä tahi ymmärtäny jotain väärin...
    imm on vaihettu,imusarjaan vaihettu tiivisteitä joten oman jären mukaan lambda olis sökö...
    Kyllä sen pitäisi tyhjäkäynnilläkin elää about 0-1 alueen välissä kuten kierroksillakin.
    Tuo lukema siis muuttuu sen mukaan onko kone rikkaalla vai laihalla.
    Onko mitään vikakoodeja?

    Oletkos polttoaineenpaineita mitannut? Jos loppuisi menovesi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎