Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostamassa 325i E36 Saisinko pikkasen apua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #16
    Originally posted by L.H
    Käyt ajamassa molempia autoja, niin 325:sta kun is:ää ja teet päätöksen vasta sen jälkeen...
    Juu kyl 2.5 on ihan eri planeetalta ei niitä edes voi verrata...
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Dj Niksperi
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 2437
      • Salo, Finland

      #17
      ja kulutuksesta sen verra, että kaupungissa siinä 10,5-11,5 litraa(omalla ajotyylillä) päässyt kun oikein nätisti ajoin niin 9,7litraa/100km. Maantiellä ~8litraa/100km.
      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

      -Team Pussihousu-
      Salo///Works
      sigpic

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #18
        Originally posted by Joonas.k
        Kiitoksia vastauksista. Enköhän näillä tiedoilla pärjää jo ihan hyvin
        Pitää vain ruveta etsimään. Saattaa olla että päädyn 318is.
        Käyhän ihan oikeestä koeajamassa eri vaihtoehtoja ennen päätöstä. Koeajelu on muutenkin hauskaa puuhaa, jos ei tarvii kauas lähteä. Mihin tuo 318 is "vailnta" muuten perustuu?
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • Joonas.k
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 57

          #19
          Mihin se perustuu: 6 koneen omistaneena tiedän seikan nimeltä kulutus. Joka on noissa peleissä ihan eri luokkaa. Ja tuntuu että kummatkin on yhtäkestäviä. Näiden juttujen perusteella. is on halvempi ostaa ja varmasti halvempi ylläpitää. Ja 1.8 litraseks moottoriks todella tehokas minun mielestä.

          Tuolla rahalla mitä olen ajatellut käyttää löytyy jo hyvinkin tuoretta ja vähän ajettuja autoja is puolelta. Ja jopa pari suomi rouskua.

          Mutta kuten sanoin aijon käydä kokeilemassa kummatkin ja sitten teen päätöksen. Ja omakin auto pitäisi tuonne tutun liikkeeseen viedä. Että ei tässä vielä mikään hätä ole
          Now: E39 530dA 2003
          Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Mites paljon pienemmällä meinasit että nelonen menee? Ei nämä bemarin kutoset mitään syöppöjä sinänsä ole...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • tumppu86
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 900
              • E-pohjanmaa

              #21
              Originally posted by Cell
              Mites paljon pienemmällä meinasit että nelonen menee? Ei nämä bemarin kutoset mitään syöppöjä sinänsä ole...
              Mulla on ollu E36 318 iS ja sillä pyöri kulutus 6,5-8 litran välillä.Ja nykyinen 525i vie noin 8-9 litraa sataselle.Et ei siinä mitään ihan kauheaa eroa oo.

              Comment

              • Joonas.k
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 57

                #22
                Vastaillaan taas, oma on vieläkin pihassa, mutta parin kanssa olisi vaihtokaupat mielessä. Ja liikeessä olisi toinen,

                4 ovinen on minulle plussaa, mutta onko älytön vaiva myydä autoa jos se on 4 ovinen? Eikä coupe mitkä tuntuu olevan suositumpia?



                Tuossa olisi toinen vaihtoehto. Kilometrit varmaan pitää paikkansa, autoa olisi tarkoitus pitää ainakin 1v. Niin mietin että, kun autolla on aj. 240tkm. Niin
                onko myynti yhtä tuskaa?

                Haiskahtaako hinta pahalta voi onko kohdallaan? ´Kuvista näyttäisi sisutakin olevan siisti. Kun monessa nahoilla olevissa on penkit hirveessä kunnossa.

                Tässähän näitä taas olisi. Koittakaas jaksaa vastailla.
                Now: E39 530dA 2003
                Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                Comment

                • HellFire
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 280
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Joonas.k
                  Vastaillaan taas, oma on vieläkin pihassa, mutta parin kanssa olisi vaihtokaupat mielessä. Ja liikeessä olisi toinen,

                  4 ovinen on minulle plussaa, mutta onko älytön vaiva myydä autoa jos se on 4 ovinen? Eikä coupe mitkä tuntuu olevan suositumpia?

                  http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=446477

                  Tuossa olisi toinen vaihtoehto. Kilometrit varmaan pitää paikkansa, autoa olisi tarkoitus pitää ainakin 1v. Niin mietin että, kun autolla on aj. 240tkm. Niin
                  onko myynti yhtä tuskaa?

                  Haiskahtaako hinta pahalta voi onko kohdallaan? ´Kuvista näyttäisi sisutakin olevan siisti. Kun monessa nahoilla olevissa on penkit hirveessä kunnossa.

                  Tässähän näitä taas olisi. Koittakaas jaksaa vastailla.
                  No ei ne nelioviset sen kummempia myydä ole kuin coupetkaan, kunhan hinta on kohdallaan. Karkeasti vois heittää että samanikäinen coupe on ainakin 1000€ kalliimpi kuin sedan.

                  Toi linkin auto on ihan siistin näköinen, mutta mun mielestä aika suolaisen hintainen. Oletan, että siinä ei ole edes talvirenkaita ja noi kesävanteetkin on aika vaisut. Lisäksi se on ihan alkupään e36, mutta silti pyynti melkein 9K€. Jos et omasta autostasi saa todella hyvää hyvitystä, niin aika kalliiksi tulee.

                  Jos hintaa vertaa vaikka tähän niin kyllä tuonkin sunkin ehdokkaasi oikea hinta alkaa 6:lla
                  I wanted a faster horse.

                  Comment

                  • Juh4
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 5447
                    • Seinäjoki

                    #24
                    lisätään listaan myös reistaileva kattoluukku.Tämähän on vaan pieni kosmeettinen vika,mutta lisäsinpä kuitenkin.
                    -Official member of BTCF-Sauna team-

                    Comment

                    • Terhi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 536
                      • Toijala

                      #25
                      Ja lisäksi punaista autoa taitaa ihan tutkimusten mukaan olla vaikein saada myytyä eteenpäin. Mä kans otin punaisetkin autot vaihtoehdoiksi kun autokaupoille lähdin, mutta miespuoliset ystävät kielsivät sen ehdottomasti..

                      Comment

                      • JanisHell
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 410

                        #26
                        Originally posted by HellFire
                        No ei ne nelioviset sen kummempia myydä ole kuin coupetkaan, kunhan hinta on kohdallaan. Karkeasti vois heittää että samanikäinen coupe on ainakin 1000€ kalliimpi kuin sedan.

                        Toi linkin auto on ihan siistin näköinen, mutta mun mielestä aika suolaisen hintainen. Oletan, että siinä ei ole edes talvirenkaita ja noi kesävanteetkin on aika vaisut. Lisäksi se on ihan alkupään e36, mutta silti pyynti melkein 9K€. Jos et omasta autostasi saa todella hyvää hyvitystä, niin aika kalliiksi tulee.

                        Jos hintaa vertaa vaikka tähän niin kyllä tuonkin sunkin ehdokkaasi oikea hinta alkaa 6:lla
                        Taitaa olla sedanin markkinaarvo nykyään sama kuin coupessa ainakin täälä suomessa, kun noita coupeja riittää jo joka kulmassa. vois sanoa että tällähetkellä Compact kori olis arvokkain, mutta aika useat kauhistelevat sitä koria mutta paras autoajaa näistä E36:sista.
                        Last edited by JanisHell; 07-12-2005, 19:12.
                        325i -93 E36

                        Comment

                        • rampale
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 249

                          #27
                          Originally posted by Terhi
                          Ja lisäksi punaista autoa taitaa ihan tutkimusten mukaan olla vaikein saada myytyä eteenpäin. Mä kans otin punaisetkin autot vaihtoehdoiksi kun autokaupoille lähdin, mutta miespuoliset ystävät kielsivät sen ehdottomasti..
                          Minä aioin alunperin ostaa nimenomaan peruspunaisen E36 coupen. Sterlingsilber tuli sitten kuitenkin hommattua, kun löytyi hyvä sellainen.

                          Comment

                          • Joonas.k
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 57

                            #28
                            Tervehdys, Kiitos palautteesta. Tuo bemari jäi kaupan hyllylle. Takakaaret vähän ruosteessa ym... siisti kyllä muuten. Mutta hinta on aika kova. Toinen ehdokas: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=489614

                            Mitäs tuosta sanotte?

                            Noilla takavaloilla heitän pikkulintua.

                            Mitä mieltä muuten? Mielenkiintoinen olisi. Onko tuossa jotain joka kannattaisi ottaa huomioon?
                            Now: E39 530dA 2003
                            Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                            Comment

                            • heassi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 283
                              • Stadi

                              #29
                              Nyt olis hakusessa E36 325 coupe -91/-92 M50B25 koneella, manuaali. Ajettu on (yhdellä yksilöllä) 230tkm ja ainoastaan seuraava vika on tiedossa: takajarrulevyt huonot. Huoltokirjahuollettu ja iso huolto II juuri tehty.

                              Saisko vielä lisää "perusvikoja", jotka tulisi olla korjattu tai huollettu sekä tulevia ongelmakohtia, kiitos!

                              Ruostepaikat suurin piirtein tiedän ja saamistani kuvista näkyi, että kori on hyväkuntoinen.

                              Ja myös koeajossa tutkittavat asiat kiinnostaisivat.

                              Olen omistanut itse yhden E36 325 sedanin, joten ihan täysin vieras ei tuo korimalli ole.
                              Heassi

                              F11 530xdA
                              G31 520dA

                              ent:
                              E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #30
                                Takajarrulevyt huonot = takalevyt, palat, käsijarrukengät sekä niiden asennussarja vaihtoon. Ei varmasti ole käsijarruromppeita vaihdettu aikoihin, jos koskaan.

                                Jollei ole vaihdettu vesipumppua ja termaria, se on heti edessä. Todennäköisesti myös moniurahihna & kiristin- ja ohjainrullat. Jakopää vuotaa näissä melkein aina öljyä, samoin ohjaustehostimen säiliön letkut. Jos saisi tehdä yön yli seisomisen jälkeen startin, tietäisi venttiiliinostimien kunnon. Naputtavat ainakin joka toisessa autossa pikaisesti veikaten.

                                Pelkkien kuvien perusteella et voi tietää korin kuntoa etkä näe kaikkia lommoja & pakkelointeja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎