Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 -93 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carwin
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21

    325 E36 -93 käyntihäiriö

    Autosta hajosi kutossylinterin puola ja kipinä ilmeisesti hävisi samalla. Kuulin että kun kipinä häviää niin myös ruisku katkaisee bensansyötön ko. sylinterille.

    Nyt kun on uusi puola niin miten saadaan ruisku jälleen pelittämään? Pitääkö jotain koodata jotenkin uudestaan tms.? Apua kaivattaisiin pikaisesti, kiitos!

    Nimim. tyhjäkäynnillä tärisee niin että hampaista irtoo paikat
    BMW 325i Coupe E36 -93
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Joo, eiköhän se kipinäkin häviä samalla jos puola hajoaa! Sulla on nyt kyllä todennäköisesti jotain muutakin vialla, tarkistitko tulpat? Oletko varma että juuri tämä puola oli pimeenä? Miten tarkastit?
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Carwin
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 21

      #3
      Puola oli aivan kappaleina ja minä en tarkistanut vaan huolto. Nyt kun kipinä taas tulee uudella puolalla niin pähkäilevät siellä miten saavat kutossylinterin jälleen toimimaan. Vai pitäisikö bensansyötön jatkua normaalisti heti kun uusi puola on vaihdettu ja kipinä tulee? Hämärä vika...
      BMW 325i Coupe E36 -93

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #4
        Melko varmaan pitää vikamuisti nollata.Nyt siinä on ruiskuboxissa "vika"päällä kun ei oo nollattu.

        Comment

        • Carwin
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 21

          #5
          Mites on pystyykö sen vikamuistin nollaamaan ihan kotikonstein?
          BMW 325i Coupe E36 -93

          Comment

          • hazys
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 404

            #6
            Originally posted by Carwin
            Mites on pystyykö sen vikamuistin nollaamaan ihan kotikonstein?
            Mikset vie johonkin huoltoon nollattavaksi? Jotkut saatta tehdä sen jopa ilmaiseksi tai veloittavat max. 20 €.
            Make my day, go away.

            Comment

            • tumppu86
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 900
              • E-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Carwin
              Mites on pystyykö sen vikamuistin nollaamaan ihan kotikonstein?
              Pitämällä akun miinusjohtoa irti puolituntia.En sit tiedä,että onko tuo sama kuin nollaisi vikamuistin huollossa olevilla laitteilla.

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by tumppu86
                Pitämällä akun miinusjohtoa irti puolituntia.En sit tiedä,että onko tuo sama kuin nollaisi vikamuistin huollossa olevilla laitteilla.
                Tuo nollaa ruiskun mutta ei mielestäni vikakoodeja..Vikakoodit nollataan ihan laitteilla.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • tumppu86
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 900
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Janzki
                  Tuo nollaa ruiskun mutta ei mielestäni vikakoodeja..Vikakoodit nollataan ihan laitteilla.
                  Tätä arvelinkin.

                  Comment

                  • Carwin
                    Newbiemmer
                    • Sep 2005
                    • 21

                    #10
                    Eli korjausta ongelmaan... puola oli rikki ja käy vaan viidellä mutta uudella puolalla ei edelleenkään tule kipinää eikä siis bensaakaan kutossylinterille.

                    Onko vika nyt sitten ECU:ssa (palanut puola kärväyttänyt boksin?)? Vai voiko olla näin että jos vikamuistia ei tyhjennetty niin kipinä pysyy poissa vaikka uusi puola vaihdettiinkin?

                    Voiko vika ylipäätään olla ECU:ssa jos vain yhdeltä sylinteriltä puuttuu kipinä? Mitä nuo moottorinohainyksiköt maksaa? Arvatenkaan ei ihan senteillä selvitä...
                    BMW 325i Coupe E36 -93

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Omaan m50b25:eeni (525) vaihdettiin uusi mottiohjainboksi toissapäivänä, ja hinta oli aikalailla tasan 1000 euroa... eivät ole ilmaisia tosiaan.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Carwin
                        Eli korjausta ongelmaan... puola oli rikki ja käy vaan viidellä mutta uudella puolalla ei edelleenkään tule kipinää eikä siis bensaakaan kutossylinterille.

                        Onko vika nyt sitten ECU:ssa (palanut puola kärväyttänyt boksin?)? Vai voiko olla näin että jos vikamuistia ei tyhjennetty niin kipinä pysyy poissa vaikka uusi puola vaihdettiinkin?

                        Voiko vika ylipäätään olla ECU:ssa jos vain yhdeltä sylinteriltä puuttuu kipinä? Mitä nuo moottorinohainyksiköt maksaa? Arvatenkaan ei ihan senteillä selvitä...
                        No varmaa kannattaa viedä testeriin se. En tiedä miten näissä bemuissa on tuo 5 syl ajaminen..Renaultit jne kieltää ajamisen vajaa toimisena, särkee katit jne..

                        Ohan se voinu polttaa jotain sieltä dme:stä..ja ei ole halpaa lystiä. Jos vikakoodien katsomisen ja nollaamisen jälkee ei ala vörkkimään, niin sitten seuraavaksi vain dme pois ja auki. Takuu raukee mut tuskinpa sillä sitä enää muutenkaa olis. Silmä määräsesti varmaa näkee jos on jotain palanu, ja voi todeta voiko vaihtaa vai onko peli menetetty ja vaatii uuden/vastaavan käytetyn oston.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Carwin
                          Newbiemmer
                          • Sep 2005
                          • 21

                          #13
                          Originally posted by Janzki
                          No varmaa kannattaa viedä testeriin se. En tiedä miten näissä bemuissa on tuo 5 syl ajaminen..Renaultit jne kieltää ajamisen vajaa toimisena, särkee katit jne..

                          Ohan se voinu polttaa jotain sieltä dme:stä..ja ei ole halpaa lystiä. Jos vikakoodien katsomisen ja nollaamisen jälkee ei ala vörkkimään, niin sitten seuraavaksi vain dme pois ja auki. Takuu raukee mut tuskinpa sillä sitä enää muutenkaa olis. Silmä määräsesti varmaa näkee jos on jotain palanu, ja voi todeta voiko vaihtaa vai onko peli menetetty ja vaatii uuden/vastaavan käytetyn oston.
                          Tapiolan Essolta sanoivat että voi ajaa 5 pyttyisenäkin... ei kuulemma rikkoisi enää lisää mitään.. katti tuskin kärsii kun bensaa ei mene kipinättömälle sylinterille eikä siis pääse palamattomana katillekkaan, jos sitä tarkoitit? Mitähän muuta haittaa tosta viidellä ajamisesta voisi olla?
                          BMW 325i Coupe E36 -93

                          Comment

                          • Carwin
                            Newbiemmer
                            • Sep 2005
                            • 21

                            #14
                            Missä muuten toi boksi sijaitsee? Onko vaihto isokin työ?
                            BMW 325i Coupe E36 -93

                            Comment

                            • Carwin
                              Newbiemmer
                              • Sep 2005
                              • 21

                              #15
                              Originally posted by teropa
                              Omaan m50b25:eeni (525) vaihdettiin uusi mottiohjainboksi toissapäivänä, ja hinta oli aikalailla tasan 1000 euroa... eivät ole ilmaisia tosiaan.

                              Tero
                              Mikä sulla siinä oli vikana ja hommasitko boksin uutena vai miten?
                              BMW 325i Coupe E36 -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎