Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 katalysaattori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HaTa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 109
    • Noormarkku

    E36 328 katalysaattori



    Mitkä pöntöt linkin kuvassa ovat katalysaattoreita vai kaikkiko?
  • Jarkki-
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 164

    #2
    Juu noi kaikki 4 pönttöä (samassa nipussa ovat).

    Comment

    • HaTa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 109
      • Noormarkku

      #3
      Heräsi epäilys, että kaksi jälkimäistä ovat pelkkiä vaimentimia, koska jos kaikki on katteja niin miksi tuo toinen lambda on kattien välissä.

      Comment

      • sanahon
        Bimmer Rookie
        • Sep 2002
        • 196
        • Machine City

        #4
        Originally posted by HaTa
        Heräsi epäilys, että kaksi jälkimäistä ovat pelkkiä vaimentimia.
        Eikös tuossa juurikin niin sanota.. kolmas rivi kun alkaa lukemaan..

        E91 320dA
        BMW Cruise Bike

        Ex:
        E30 325i cabrio M-Technik II ´91
        E36 323 coupe M-Technik ´97
        E30 325i ´88


        sigpic

        Comment

        • HaTa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 109
          • Noormarkku

          #5
          Siinähän se lukee..

          Kiitos sanahon

          Comment

          • Juchelius
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 298
            • Oulu

            #6
            Lainaan vanhaa topiccia mutta otsikko osuu kerralla kohdalleen.
            Uusi kattiputki haussa. Mistä se kannattaa hankkia? Uutta en hinnan puolesta marmoritiskiltä edes uskalla kysyä. Vanha purkuauton kattiputki taas epäillyttää toimivuudeltaan. Tee-se-itse-putki ei onnistu omin kätösin.
            Muutamia netissä vastaan tulleita uusia ja valmiita:

            Onko kenelläkään tästä kokemusta? Meneekö katastuksesta läpi ja kestääkö?


            Schmiedmann


            Mitä muita vaihtoehtoja? Vinkkejä otan vastaan ja ulkomuailman linkki-vinkkejäkin voi heittää.
            1985 e30 320i Baur Cabriolet
            1995 328 ex ratakikkare

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Purkaamolta takuukatti, minusta ainakin ihan hyvä vaihtoehto.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Juchelius
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 298
                • Oulu

                #8
                Purkaamolta takuukatti, minusta ainakin ihan hyvä vaihtoehto.
                Takuu katilla toki vois mennä. Ei vain näytä löytyvän. Kiinnostaisi kuulla onko kenelläkään kokemusta tuosta NHR:llä myynnissä olevasta versiosta.
                1985 e30 320i Baur Cabriolet
                1995 328 ex ratakikkare

                Comment

                • Hammu
                  Moderator
                  • Nov 2006
                  • 3971
                  • Nurmijärvi

                  #9


                  Yks tommonen 2,5" jalometallikatti riittää mainiosti.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Käytetty toimii mikäli kenno on ehjä.
                    Ei katit itsestään hajoa vaan vika on ihan muualla yleensä kuten imuvuodoissa, sytytyskatkoksissa yms mitkä päästää palamatonta polttoainetta kennolle tuhoten täten katin.
                    Eli ennen katin vaihtoa kannattaa korjata itse vika.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Juchelius
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 298
                      • Oulu

                      #11
                      Käytetty toimii mikäli kenno on ehjä.
                      Ei katit itsestään hajoa vaan vika on ihan muualla yleensä kuten imuvuodoissa, sytytyskatkoksissa yms mitkä päästää palamatonta polttoainetta kennolle tuhoten täten katin.
                      Eli ennen katin vaihtoa kannattaa korjata itse vika.
                      Mikä vika?
                      Päästöjä en ole mitannut, eikä niissä pitäisi edellisen katsastuksen mukaan ollakaan mitään vikaa joten en ole uusimassa kattia sen vuoksi.
                      Katit kolisee löysänä putkessa ja putki on aikaisemman omistajan toimesta modifoitu tai oikeammin pilattu kiina peltisarjalle sopivaksi niin, että kattiputki kääntyy väärässä kulmassa ja jurisee ja kolahtelee pohjaa vasten. Sisuskalut on toki voineet ottaa itseensä tuossa kolistessa.
                      Yks tommonen 2,5" jalometallikatti riittää mainiosti.
                      tuossa 2.8:ssa on tuplaputki koko matkalla.
                      En voi itse hitsata saatikka muuten modifoida putkea, muulla kun lekalla tai rälläkällä, joten etsin uutta putkea jota ei ole muokattu millään lailla. Viriversiot kiinnostaa mutta itse en pysty sellaistakaan irtotavarasta tekemään. Pulttaa kiinni on ainoa vaihtoehto ja sellaisestakaan en haluaisi kalleinta versiota ostaa.

                      Noista Hammun laittaman linkin takaa löytyneistä virikateista tuli mieleen E-hyväksynnän merkitys. Sitä ei näyttänyt juuri noista löytyvän. Kiinnittääkö katsurit tuollaiseen huomiota vai onko kaikki kiinni päästöistä?
                      1985 e30 320i Baur Cabriolet
                      1995 328 ex ratakikkare

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Juchelius View Post
                        En voi itse hitsata saatikka muuten modifoida putkea, muulla kun lekalla tai rälläkällä, joten etsin uutta putkea jota ei ole muokattu millään lailla. Viriversiot kiinnostaa mutta itse en pysty sellaistakaan irtotavarasta tekemään. Pulttaa kiinni on ainoa vaihtoehto ja sellaisestakaan en haluaisi kalleinta versiota ostaa.
                        Taitaa jäädä noilla ehdoilla katti vaihtamatta :think

                        Comment

                        • Juchelius
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 298
                          • Oulu

                          #13
                          Taitaa jäädä noilla ehdoilla katti vaihtamatta :think
                          Nojoo. Aivan asillinen huomautus edellisen kirjoittelun jälkeen..
                          Miten se menikään: Halpa ja hyvä samassa paketissa!
                          Lähinnä turhauttaa kun ei ole mahdollisuuksia putken tekoon omin konstein. Lähipiiristäkään ei löydy ketään tuohon hommaan nakitettavaksi. Sitä tarttis tällasena pulttaa kiinni tyyppinä paksumman lompakon.

                          Näillä eväillä vaihtoaehtona on vain hankkia uusi tai käytetty modifoimaton kattiputki. Pakosarjan saa kyllä vaihdettua vakio liitoksiin sopivaksi.
                          1985 e30 320i Baur Cabriolet
                          1995 328 ex ratakikkare

                          Comment

                          • Mikko.92
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 193
                            • -

                            #14
                            Tuota noin.. Ei liity varsinaisesti nyt tähän mutta itellä on tuo 320i ja tommonen virikatti kiinnostas joten jos nyt joutuisi katin vaihtamaan niin virikatin laittasin niin riittääkö tommonen 2" jalometalli tohon vai minkä kokonen tossa on vakiona? Ja muutenkin kun kuullostaa siltä että putki vuotaa ja oon kurkkinu auton alle niin katin ja välivaimentimen luona näyttää siltä että sieltä vuotais niin jos sitä vaihtelis katin samalla kun jossai vaiheessa korjailee tuon vuodon... :think

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Mikko.92 View Post
                              Tuota noin.. Ei liity varsinaisesti nyt tähän mutta itellä on tuo 320i ja tommonen virikatti kiinnostas joten jos nyt joutuisi katin vaihtamaan niin virikatin laittasin niin riittääkö tommonen 2" jalometalli tohon vai minkä kokonen tossa on vakiona? Ja muutenkin kun kuullostaa siltä että putki vuotaa ja oon kurkkinu auton alle niin katin ja välivaimentimen luona näyttää siltä että sieltä vuotais niin jos sitä vaihtelis katin samalla kun jossai vaiheessa korjailee tuon vuodon... :think
                              Ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole. Miksi vaihtaa turhaan jos ehjä?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎