Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328 katalysaattori
Collapse
X
-
Originally posted by HaTaHeräsi epäilys, että kaksi jälkimäistä ovat pelkkiä vaimentimia.
E91 320dA
BMW Cruise Bike
Ex:
E30 325i cabrio M-Technik II ´91
E36 323 coupe M-Technik ´97
E30 325i ´88
sigpic
Comment
-
-
Lainaan vanhaa topiccia mutta otsikko osuu kerralla kohdalleen.
Uusi kattiputki haussa. Mistä se kannattaa hankkia? Uutta en hinnan puolesta marmoritiskiltä edes uskalla kysyä. Vanha purkuauton kattiputki taas epäillyttää toimivuudeltaan. Tee-se-itse-putki ei onnistu omin kätösin.
Muutamia netissä vastaan tulleita uusia ja valmiita:
Onko kenelläkään tästä kokemusta? Meneekö katastuksesta läpi ja kestääkö?
Schmiedmann
Mitä muita vaihtoehtoja? Vinkkejä otan vastaan ja ulkomuailman linkki-vinkkejäkin voi heittää.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Käytetty toimii mikäli kenno on ehjä.
Ei katit itsestään hajoa vaan vika on ihan muualla yleensä kuten imuvuodoissa, sytytyskatkoksissa yms mitkä päästää palamatonta polttoainetta kennolle tuhoten täten katin.
Eli ennen katin vaihtoa kannattaa korjata itse vika.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Käytetty toimii mikäli kenno on ehjä.
Ei katit itsestään hajoa vaan vika on ihan muualla yleensä kuten imuvuodoissa, sytytyskatkoksissa yms mitkä päästää palamatonta polttoainetta kennolle tuhoten täten katin.
Eli ennen katin vaihtoa kannattaa korjata itse vika.
Päästöjä en ole mitannut, eikä niissä pitäisi edellisen katsastuksen mukaan ollakaan mitään vikaa joten en ole uusimassa kattia sen vuoksi.
Katit kolisee löysänä putkessa ja putki on aikaisemman omistajan toimesta modifoitu tai oikeammin pilattu kiina peltisarjalle sopivaksi niin, että kattiputki kääntyy väärässä kulmassa ja jurisee ja kolahtelee pohjaa vasten. Sisuskalut on toki voineet ottaa itseensä tuossa kolistessa.
Yks tommonen 2,5" jalometallikatti riittää mainiosti.
En voi itse hitsata saatikka muuten modifoida putkea, muulla kun lekalla tai rälläkällä, joten etsin uutta putkea jota ei ole muokattu millään lailla. Viriversiot kiinnostaa mutta itse en pysty sellaistakaan irtotavarasta tekemään. Pulttaa kiinni on ainoa vaihtoehto ja sellaisestakaan en haluaisi kalleinta versiota ostaa.
Noista Hammun laittaman linkin takaa löytyneistä virikateista tuli mieleen E-hyväksynnän merkitys. Sitä ei näyttänyt juuri noista löytyvän. Kiinnittääkö katsurit tuollaiseen huomiota vai onko kaikki kiinni päästöistä?1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Originally posted by Juchelius View PostEn voi itse hitsata saatikka muuten modifoida putkea, muulla kun lekalla tai rälläkällä, joten etsin uutta putkea jota ei ole muokattu millään lailla. Viriversiot kiinnostaa mutta itse en pysty sellaistakaan irtotavarasta tekemään. Pulttaa kiinni on ainoa vaihtoehto ja sellaisestakaan en haluaisi kalleinta versiota ostaa.
Comment
-
-
Taitaa jäädä noilla ehdoilla katti vaihtamatta :think
Miten se menikään: Halpa ja hyvä samassa paketissa!
Lähinnä turhauttaa kun ei ole mahdollisuuksia putken tekoon omin konstein. Lähipiiristäkään ei löydy ketään tuohon hommaan nakitettavaksi. Sitä tarttis tällasena pulttaa kiinni tyyppinä paksumman lompakon.
Näillä eväillä vaihtoaehtona on vain hankkia uusi tai käytetty modifoimaton kattiputki. Pakosarjan saa kyllä vaihdettua vakio liitoksiin sopivaksi.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Tuota noin.. Ei liity varsinaisesti nyt tähän mutta itellä on tuo 320i ja tommonen virikatti kiinnostas joten jos nyt joutuisi katin vaihtamaan niin virikatin laittasin niin riittääkö tommonen 2" jalometalli tohon vai minkä kokonen tossa on vakiona? Ja muutenkin kun kuullostaa siltä että putki vuotaa ja oon kurkkinu auton alle niin katin ja välivaimentimen luona näyttää siltä että sieltä vuotais niin jos sitä vaihtelis katin samalla kun jossai vaiheessa korjailee tuon vuodon... :think
Comment
-
-
Originally posted by Mikko.92 View PostTuota noin.. Ei liity varsinaisesti nyt tähän mutta itellä on tuo 320i ja tommonen virikatti kiinnostas joten jos nyt joutuisi katin vaihtamaan niin virikatin laittasin niin riittääkö tommonen 2" jalometalli tohon vai minkä kokonen tossa on vakiona? Ja muutenkin kun kuullostaa siltä että putki vuotaa ja oon kurkkinu auton alle niin katin ja välivaimentimen luona näyttää siltä että sieltä vuotais niin jos sitä vaihtelis katin samalla kun jossai vaiheessa korjailee tuon vuodon... :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment