e36 V8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jannmann
    replied
    Originally posted by j.laitine View Post
    Mutta aika monesti kun olen lueskellut täältä kaikkia juttuja, esim M50 moottorin virityksestä, niin kaikissa topekeissa yleensä huudetaan että osta suoraan M3.eläkä edes mieti asiaa.. Vaihtaa konetta esim V8.siin..
    Johtuu yleensä siitä, kun näillä "virittäjillä" ei ole todellisuuden tajua kustannuksista. Kuvitelleen vaan että sillä 50e lastulla ja ITG:n kuuman imuilman kitillä mennään kuuhun.

M50 pannusta saa kyllä todistetusti 2,8l kokoisena sen n. 350-380hv. Mutta se moottori maksaa enemmän kuin kokonainen e36 M3.

Leave a comment:

• Jürgen_
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja.
    Eihän se stroukkaus sylinterin seinämän paksuuteen vaikuta millään tavalla :think

Leave a comment:

• zJark
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    bore 93 mm / 3.66 in
    stroke 85 mm / 3.35 in tarjosi yksi lähde
    [OT]
    Äijä missas pointi
    [/OT]

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by zJark View Post
    Hä.
    Paljonko ne on ohentunu?
    bore 93 mm / 3.66 in
    stroke 85 mm / 3.35 in tarjosi yksi lähde

Leave a comment:

• zJark
    replied
    Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja.
    Hä.
    Paljonko ne on ohentunu?

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Ymmärtäähän sen, jos ei vielä ole kaksitoistasylinterisen makuun päässyt.

Miten musta tuntuu, että noiden B8 Alpinoiden hinnat on tulleet kovaa vauhtia alas, hirveää hajontaa niissä vieläkin on, mutta toisin kuin muille korimalleille (pl. ehkäpä E39), joista helmeimmät yksilöt tuntuvat poikkeusketta jäävän saksalaisten harrastajien talleihin, ei noille tunnu löytyvän ottajaa oikein sieltäkään. Kyllähän tuollainen rouhea käyttöauto olisi.
    Sylinterien seinämät on aika ohutta tavaraa noissa B8:seissa kun ne on stroukattuja. Erilainen kansipahvi kuulemma auttaa noihin koneen räjähtämisiin. Suorituskyvyltään tuo B8 vastaa E46 M3:sta aika tarkkaan, mutta onhan tuo B8:sin vääntö omaa luokkaa. Loistava katudrifteri tuo B8

V12:sta puheenollen hirviä Merssu kuume. Mut ei siitä tän enempää PMW tuuning foorumil
    Last edited by BMW; 28-08-2010, 11:07.

Leave a comment:

• r.w.
    replied
    Tuo E36 ALPINA B8 on kyllä aika äijä laite kun siinä on tuo stroukattu V8.

6-pyttyiset S-moottorit on vaan niin erilaisia luonteeltaan kuin V8:sit. Molemmat hienoja moottoreita omilla tavoillaan. Itse oon hiukan koukussa näihin kahdeksikkoihin.
    Ymmärtäähän sen, jos ei vielä ole kaksitoistasylinterisen makuun päässyt.

Miten musta tuntuu, että noiden B8 Alpinoiden hinnat on tulleet kovaa vauhtia alas, hirveää hajontaa niissä vieläkin on, mutta toisin kuin muille korimalleille (pl. ehkäpä E39), joista helmeimmät yksilöt tuntuvat poikkeusketta jäävän saksalaisten harrastajien talleihin, ei noille tunnu löytyvän ottajaa oikein sieltäkään. Kyllähän tuollainen rouhea käyttöauto olisi.

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    onko kellää tiedossa toista hammun auton lisäksi?? suomesta.

Leave a comment:

• Hammu
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    e36+V8= hauskuus kohdallaan tuleeko joka nurkan takana sama vastaan taikka ei.
    Mjoo, ei oo tullu vastaan.

Leave a comment:

• Ändi
    replied
    Mikäs noiden alpinan B8:en hintoihin oikein vaikuttaa. järkyttävä hintahaitari.

13t€-25t€

Leave a comment:

• Ändi
    replied
    Saakos nykypäivänä korinvaihtoja enää tehdä??? :think
    Kun ainakin se toinen minkä tiedän, että on tehty niin siitä on noin kaksi vuotta aikaa...

Käsittääkseni ei ole ihan hetkeen saanut.
    Taitaa mainitsemassasi tekniikanvaihdossakin olla kysymys jostain poikkeuksesta. Ei luulis lain mukaan olevan mahdollista.

Leave a comment:

• j.laitine
    replied
    Originally posted by Ändi View Post
    vai ovatkos korinvaihtoja?

se yks m3. vissii punannen 316 sedani on tehty affenanmaalla.
    onks tää vielä turussa?
    Saakos nykypäivänä korinvaihtoja enää tehdä??? :think
    Kun ainakin se toinen minkä tiedän, että on tehty niin siitä on noin kaksi vuotta aikaa...

Originally posted by petrolhead View Post
    No , olen sivusta seurannut minkä verran työtunteja , tietotaitoa ja Rahhaa vaatii V8 moottorin laittaminen e36:en. Onnea vaan yritykseen jokaiselle , kyllä sen tehtyä saa ja leimattuakin.

Homman nimi on vaan se että vaikka laitat orkkiskattilan autoon etkä oio/säästä missään kohdassa niin siihen palaa jo aikaa , ja rahaa. Jos siis haluat koneen jossa on vähän orkkista enemmän potkua ja pystyt vetää lumpio suorana muutaman 10 tkm sillä, huoleti.

Mut saahan sitä haaveilla. Itsekin mietin tylsinä hetkinä että mitä m40stä (kyllä) saisi oikein tekemällä. Jos ei muuten niin siitä ilosta että vois sitte postaa käyrät siitä tupakkihymiön kera.
    Kyllä tiedän mikä homma siinä on... Mutta olis se hieno, en kyllä itse alkaise sellaista projektia tekemään.. Remmikin on vaihtoehto 2.5.seen
    Mutta aika monesti kun olen lueskellut täältä kaikkia juttuja, esim M50 moottorin virityksestä, niin kaikissa topekeissa yleensä huudetaan että osta suoraan M3.eläkä edes mieti asiaa.. Vaihtaa konetta esim V8.siin..

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Tuo E36 ALPINA B8 on kyllä aika äijä laite kun siinä on tuo stroukattu V8.

6-pyttyiset S-moottorit on vaan niin erilaisia luonteeltaan kuin V8:sit. Molemmat hienoja moottoreita omilla tavoillaan. Itse oon hiukan koukussa näihin kahdeksikkoihin.

Leave a comment:

• #BMW#
    replied
    e36+V8= hauskuus kohdallaan tuleeko joka nurkan takana sama vastaan taikka ei. S50 kierroskone, tylsää..

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Jos M3.sta ei voi verrata esim 325.seen, niin miten saa sitten tehtyä 325.sesta M3.sen tekniikan vaihdon?? Olen meinaa kaksi kappaletta niitä nähnyt.. 192hp+20%=230,4Max hp... Koska eikäs 325.nen ole mallisarjan tehokkain sitten jos ämmää ei oteta huomioon.. :think tai pilkkua nussitaan niin 2,8..

Mitäs jos kaikki ei halua Ämmää M3 on nykyyän aika yleinen, ainakin coupe... Mutta kuinkas monta V8.sia on..
    Että jos kaverilla innostus riittää, niin olisi se mukava erikoisuus suomen teillä
    No , olen sivusta seurannut minkä verran työtunteja , tietotaitoa ja Rahhaa vaatii V8 moottorin laittaminen e36:en. Onnea vaan yritykseen jokaiselle , kyllä sen tehtyä saa ja leimattuakin.

Homman nimi on vaan se että vaikka laitat orkkiskattilan autoon etkä oio/säästä missään kohdassa niin siihen palaa jo aikaa , ja rahaa. Jos siis haluat koneen jossa on vähän orkkista enemmän potkua ja pystyt vetää lumpio suorana muutaman 10 tkm sillä, huoleti.

Mut saahan sitä haaveilla. Itsekin mietin tylsinä hetkinä että mitä m40stä (kyllä) saisi oikein tekemällä. Jos ei muuten niin siitä ilosta että vois sitte postaa käyrät siitä tupakkihymiön kera.
    Last edited by petrolhead; 27-08-2010, 20:41.

Leave a comment:

Working...