Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -93 Ei käynnisty, mittarit sekoilee!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palle
    Newbiemmer
    • Oct 2003
    • 13

    E36 325 -93 Ei käynnisty, mittarit sekoilee!!

    Käytin Coupea tänään pesukadulla pesussa, kuivauksen jälkeen laitoin käyntiin, kulki n. 5 m,jonka jälkeen kierrokset hummas pari kertaa 400-1200 välillä ja sit sammui. Sen jälkeen ei lähde käyntiin millään. Kun kääntää virrat päälle, kierroslukumittari alkaa heilahdella holtittomasti aivan alas kulutusmittarin päälle saakka. Sätkii miten sattuu. Myös kulutusmittari heilahtelee välillä. Bensapumpun tarkistin että surisee kun virrat kääntää päälle, eli pumppu todennäköisesti pelaa. Missä vika, missä kosteutta? Autohan on siis E36 325 Coupe, 1993.
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    #2
    Originally posted by Palle
    Käytin Coupea tänään pesukadulla pesussa, kuivauksen jälkeen laitoin käyntiin, kulki n. 5 m,jonka jälkeen kierrokset hummas pari kertaa 400-1200 välillä ja sit sammui. Sen jälkeen ei lähde käyntiin millään. Kun kääntää virrat päälle, kierroslukumittari alkaa heilahdella holtittomasti aivan alas kulutusmittarin päälle saakka. Sätkii miten sattuu. Myös kulutusmittari heilahtelee välillä. Bensapumpun tarkistin että surisee kun virrat kääntää päälle, eli pumppu todennäköisesti pelaa. Missä vika, missä kosteutta? Autohan on siis E36 325 Coupe, 1993.
    Hmm... No pelätää pahinta ekana. Kato motronicci, ettei vettä päässy. Konehuoneessa vasemmalla muoviläpän alla (apukuskinpalopellinkohdilla)..

    Comment

    • Palle
      Newbiemmer
      • Oct 2003
      • 13

      #3
      Voi V***U! Kosteutta siellä on... DME:n alapuoli ja liitin märät. Nyt tarvitaan hyviä kuivatusvinkkejä! Kattelin jo sopivia työkaluja boksin avaamiseen. Mistähän sinne vesi pääsee? Näytti olevan myös koivun siemeniä ja muuta moskaa...

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Vesireiät tukossa..

        Älä mene millää puhaltimilla kuivailee sitä sisältä..Paperilla imetät enimmät vedet ja sitte vaikka patterin päälle lämpenee. Kaiketi kannattaa purkaa se kokonaan pois sieltä kotelostaan..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          Oliskohan tässä sama keino paras kuin kastuneen kännykän huollossa, eli kuoret auki ja reilusti contact cleaneriä päälle. Syrjäyttää veden ja estää hapettumat.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Palle
            Newbiemmer
            • Oct 2003
            • 13

            #6
            Eilen illalla purin DME:n, kuivasin paperilla kevyesti painellen piirilevyn molemmat puolet ja laitoin yöksi uunin päälle kuivumaan. Tänä aamuna kuivattelin sisätilan lämmittimellä moottoritilasta kotelon jossa boksi sijaitsee.
            Kasasin DME:n mikä vaikutti hyvin kuivuneen ja asensin paikalleen. Auto käynnistyi, mutta tyhjäkäynti kierrokset seilaa 400-600 r/min, savuttaa ja röpöttää niin helvetisti ja sammahtelee. Eli ei kestä käynnissä. Kaasua painaessa kierrokset nousee, mutta savuttaa ja kun nostaa jalan polkimelta niin sammuu... Että näin. Mitäs sitten, oisko jollain tiedossa käytettyä DME:tä? BOSCH 0 261 200 413
            Attached Files

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Palle
              Eilen illalla purin DME:n, kuivasin paperilla kevyesti painellen piirilevyn molemmat puolet ja laitoin yöksi uunin päälle kuivumaan. Tänä aamuna kuivattelin sisätilan lämmittimellä moottoritilasta kotelon jossa boksi sijaitsee.
              Kasasin DME:n mikä vaikutti hyvin kuivuneen ja asensin paikalleen. Auto käynnistyi, mutta tyhjäkäynti kierrokset seilaa 400-600 r/min, savuttaa ja röpöttää niin helvetisti ja sammahtelee. Eli ei kestä käynnissä. Kaasua painaessa kierrokset nousee, mutta savuttaa ja kun nostaa jalan polkimelta niin sammuu... Että näin. Mitäs sitten, oisko jollain tiedossa käytettyä DME:tä? BOSCH 0 261 200 413
              Ainakin boksin muisti tyhjenee kun on noin kauan pois sähköistä. Omakin käy huonosti vähän aikaa jos on akun kenkä ollut pitkään pois. Jos ei normaalilämpöön ajaessakaan ala kunnolla käymään niin sitten kannattaa alkaa etsimään vikaa.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • JanisHell
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 410

                #8
                Originally posted by Palle
                Eilen illalla purin DME:n, kuivasin paperilla kevyesti painellen piirilevyn molemmat puolet ja laitoin yöksi uunin päälle kuivumaan. Tänä aamuna kuivattelin sisätilan lämmittimellä moottoritilasta kotelon jossa boksi sijaitsee.
                Kasasin DME:n mikä vaikutti hyvin kuivuneen ja asensin paikalleen. Auto käynnistyi, mutta tyhjäkäynti kierrokset seilaa 400-600 r/min, savuttaa ja röpöttää niin helvetisti ja sammahtelee. Eli ei kestä käynnissä. Kaasua painaessa kierrokset nousee, mutta savuttaa ja kun nostaa jalan polkimelta niin sammuu... Että näin. Mitäs sitten, oisko jollain tiedossa käytettyä DME:tä? BOSCH 0 261 200 413
                Putsaa ja kuivaa se piirilevy huolella noi valkoset hapettumatkin pois, itselläkin kävi aikoinaan samanlailla. Otin CRC:tä sitä suihkuttelin piirilevylle puhaltelin paineilmalla puhtaaksi ja hyvin toimi sen jälkeen eikä hajonnut mikään.

                Sitten kun saat tomimaan niin laita silikoonia tiivisteeksi sinne muovikannen tiivisteiden päälle, niin ei pääse vesi uudestaan boxin kämppään.
                Last edited by JanisHell; 16-12-2005, 12:18.
                325i -93 E36

                Comment

                • samppa1
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 101
                  • Pori

                  #9
                  Mulla teki ton ihan saman viime kesänä pesun jälkeen.Röpötti niin saakelisti,sammuili,tyhjäkäynti seilas ja mustaa savua tuuppas putkesta ja ei kestänyt kunnolla kaasua kun tuntu et tukehtuu saman tien.Boksi kun pääsee kastumaan ni se maadottaa sitä kautta ja sit tuuppaa jakotukista niin paljon bensaa ku vaan mahdollista:(Mittasin eka bensan paineet ja oli ok,sit boksi pariks päiväks kuivumaan sisälle-->boksi kiinni ja toimi taas...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎