Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 nykii???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 829
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by sqxo
    Mun oma kokemukseni perustuu lähinnä tähän omaan '84 E28 528i:hin missä on M30-kone L-Jetronicilla, eikä tietääkseni ole mitään Lambdaa sotkemassa kuvioita.. :lol: Ainakin tässä pelissä nyki niin p**keleesti kun oli imupuolella vuotoa kun ilmamäärämittarin iso haitarikumi oli halki, raollaan puoli milliä ja halkeaman pituus oli useita senttejä. Nykiminen tapahtui justiinsa osakaasulla (pintakaasulla ajaminen oli ihan helvettiä ku rytkytti ku kiimanen suomenpystykorva), mutta sitten kun polkas kaasun pohjaan niin veti ihan ok eikä nykinyt.
    Joskus katselin e30:n avointa ilmämäärämittaria ja tyhjäkäynnillä se läppä/potikka on jo lähes puolivälissä ja reippaammin vedätettäessä se heilahtaa herkästi tappiin asti. Eli hiukan kärjistäen, reippaammin kiihdytettäessä ei ole kovin tarkkaa meneekö ilmaa ohi, koska mittari on joka tapauksessa näyttänyt maksimia jo hyvän aikaa...

    Lisäksi kiihdytettäessä koneeseen saa imettyä vain tietyn vakiomäärän ilmaa, eli ilmavuotojen merkitys vähenee

    Originally posted by sqxo
    Vika lievittyi kyllä kovemmissa vauhdeissa (=isommilla vaihteilla), jossain +100km/h ei pahemmin haitannu edes tasakaasulla ajoa. Eli kyllä se laiha seoskin saa biilin nykimään. :wink:
    Näinhän se on... Sitten kun vielä vanhassa kärryssä alkaa kaikki ohjainkomponentit ikääntymään, hiukan vuotoa imu imupuolella ja saman verran pakopuolen pelleissä ja tiivisteissä, niin koko soppa on mielenkiintoinen diagnosoitava. :roll:

    Originally posted by Teemu
    Ilmamäärämittarin säätöä rikkaammalle voisin muuten ehdottaa, mutta joku taisi jo tietää että tossa E36:ssa on ilmamassamittari, eikä sitä voi ilmeisesti säätää? :shock:
    Ei kotikonstein, mittari on vain yksinkertainen vastuselementti, josta lähtee piuhat pihalle. Elementti ottaa aijan saatossa ilman epäpuhtauksista siipeensä (paska palaa siihen kiinni) ja sen sähkönjohtokyky muuttuu... Sitä voi koittaa putsailla esim. elektroniikan puhdistusspraylla, mutta ei havaintoja miten toimiva ratkaisu tuo on.
    | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

    Comment

    • miinus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 70
      • tampere

      #17
      itellä 320 e36 tyhjäkäynti heiluu lämpimänä ja joskus kun lähtee liikekellee 1 tai 2sella jossain 2000 kieppeillä on nenä tuulilasissa kiinni kun loppuu meno ku seinään.. kestää ehkä nion puol sek ja sit ei taas mitään.. käytin testerissä.. vikamuistissa oli ilmamäärämittari jtn,,, tänään tulee uusi 286€ saa nähdä korjaantuuko.. saa niitä kuulemma nuorennettua.. tuttu oli aukassu kannen puukolla varovasti ja kuivatellu hiusten kuivaajalla ku oli kuulemma päässy menemään kosteutta.. ja sikaflexillä kiinni,, ja sit oli vissiin vähä säätäny ja pelittää.... siitä en sit tiiä kannaattaako noita aukoa... mut sillä oli kuulemma onnistunu..
      --320 E46 -00--
      "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #18
        Originally posted by miinus
        itellä 320 e36 tyhjäkäynti heiluu lämpimänä ja joskus kun lähtee liikekellee 1 tai 2sella jossain 2000 kieppeillä on nenä tuulilasissa kiinni kun loppuu meno ku seinään.. kestää ehkä nion puol sek ja sit ei taas mitään.. käytin testerissä.. vikamuistissa oli ilmamäärämittari jtn,,, tänään tulee uusi 286€ saa nähdä korjaantuuko..
        Kuullostaa joo ainaki ihan sähköpuolen/älyelektroniikan vioilta kun noin voimakkaasti katkasee kesken kaiken..

        Originally posted by miinus
        saa niitä kuulemma nuorennettua.. tuttu oli aukassu kannen puukolla varovasti ja kuivatellu hiusten kuivaajalla ku oli kuulemma päässy menemään kosteutta.. ja sikaflexillä kiinni,, ja sit oli vissiin vähä säätäny ja pelittää.... siitä en sit tiiä kannaattaako noita aukoa... mut sillä oli kuulemma onnistunu..
        Ei se aukominen vaarallista ole, kuhan muistaa sen jälkeen tiivistää sen kiinni huolella ettei sitä kosteutta mene sinne ainakaan jatkossa enää! :wink:

        Kaikkea kannattaa tietty yrittää ainakin siinä vaiheessa kun on jo henkisesti valmistautunu vaihtamaan uuden ilmamäärämittarin/tms, niin eihän sillä sitten ole niin väliä vaikka korjaus epäonnistuisikin! Vai? :shock: Kyllä sen kosteuden saa ainakin jotenkuten kuivumaan tolla konstilla, eikä elektroniikka varmaan hiustenkuivaajalla kuivaamisesta ainakaan rikki mene.

        Itse ainakin yrittäisin ensin itse kuivailla ja säädellä sitä ilmamäärämittaria ennen kuin alkaisin latoa vähän vaille 300€ tiskiin uudesta osasta.. :juo

        Comment

        • miinus
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 70
          • tampere

          #19
          nii ihan oot oikeessa sama se oilisi kokeilla sitä ensin itte sätöstää.. ku tänään piti sen palikan tulla mut soittivat että ehkä hyvällä tuurilla ensi viikon torstaina tulísi...pitää tuossa viikonloppuna kokeilla jos kerkiää...
          eihän sattuisi kellään olemaan enempiä kokemuksia asiasta??
          --320 E46 -00--
          "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #20
            Ite oon kerran avannu sen ilmamäärämittarin kannen ja säätäny sieltä seosta rikkaammalle siitä "pyörästä" ja sulkenu, mut kuivaamiseen ei ole ollu tarvetta. Rikkaammalle seos menee kun jousta löysätään, eli silloin pyörää pitää kääntää vastapäivään (="vasemmalle" jonkun mielestä). Kuivaamiseen tuskin moni osaa antaa kovin kummoisia ohjeita?

            Se muovinen kansi aukee ihan vaan voimalla käyttäen apuna mahdollisesti jotain puukkoa/talttaa/tms, se pysyy paikoillaan sikafleksin/silikoonin voimalla, joten ei kun nostaa reunoista niin kyllä ne silikoonit repee. Säätöjen kokeilun ajaksi jeesusteippaat sen kannen kiinni ja kun säädöt on kohdallaan niin pistät huolellisesti jotain tiivisteainetta siihen reunoille ettei se vedä kosteutta jatkossakaan.

            Näin ainakin '84 E28 528i:ssä.

            EDIT: Niin tämä ohje oli sitten ilmaäärämittarille! Jos sulla on ilmamassamittari niin se ei ole mistään pyörästä mitenkään säädettävissä enkä tiedä aukeeko siitä ees mikään kansi..

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #21
              Kerro sit miinus et saitko pelittää sen ja jos niin miten.. :wink:

              Comment

              • miinus
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 70
                • tampere

                #22
                en kerenny (saanu ajoiks) viikonloppuna säätämään sitä ja nyt piti viedä pirssi maalaamolle (puskurit ja helmat korin väriin ).. mut keskiviikkonapa sen sieltä saan takasin
                --320 E46 -00--
                "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

                Comment

                • miinus
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 70
                  • tampere

                  #23
                  nyt sitte ku uus ilm.m.mittari sit saau lopulta lentorahtina suomeen nii ei oo bemari nykässy varmaan kuukauteen... mut pakko kai se on ostaa ku oon tilannu.... :oops: eli jos joku tarvii niin olis uusi ilmamäärämittari myytävänä e36 320 -92 prkl!!!!!!!!!
                  --320 E46 -00--
                  "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

                  Comment

                  • Mr. Z
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 943
                    • Manse

                    #24
                    Originally posted by miinus
                    itellä 320 e36 tyhjäkäynti heiluu lämpimänä ja joskus kun lähtee liikekellee 1 tai 2sella jossain 2000 kieppeillä on nenä tuulilasissa kiinni kun loppuu meno ku seinään.. kestää ehkä nion puol sek ja sit ei taas mitään.. käytin testerissä.. vikamuistissa oli ilmamäärämittari jtn,,, tänään tulee uusi 286€ saa nähdä korjaantuuko.. saa niitä kuulemma nuorennettua.. tuttu oli aukassu kannen puukolla varovasti ja kuivatellu hiusten kuivaajalla ku oli kuulemma päässy menemään kosteutta.. ja sikaflexillä kiinni,, ja sit oli vissiin vähä säätäny ja pelittää.... siitä en sit tiiä kannaattaako noita aukoa... mut sillä oli kuulemma onnistunu..
                    Ei kannata aukoa. Sisällä ei ole mitään mille itse voisit tehdä mitään.
                    Todennäköisesti kosteutta on sinne tuttusi mittariin päässyt juuri sen takia että joku on sen avannut kun on ollut vikaa (oletuksena että on kuumalanka/-kalvo mittari).
                    E38 740ia
                    E39 530 dAT
                    ex. E34 520i sedan
                    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                    ex. E36 325i sedan
                    ex. E36 328i touring
                    ex. E36 318 iS qp
                    ex. E36 325i qp -R.I.P-
                    ex. E21 320i sedan
                    ex. E30 318i sedan
                    ex. E3 2500 sedan

                    Comment

                    • miinus
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 70
                      • tampere

                      #25
                      Originally posted by miinus
                      nyt sitte ku uus ilm.m.mittari sit saau lopulta lentorahtina suomeen nii ei oo bemari nykässy varmaan kuukauteen... mut pakko kai se on ostaa ku oon tilannu.... :oops: eli jos joku tarvii niin olis uusi ilmamäärämittari myytävänä e36 320 -92 prkl!!!!!!!!!
                      siis ilmamassamittari
                      --320 E46 -00--
                      "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

                      Comment

                      • _wesku_
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 1

                        #26
                        325 E36 nykiminen

                        Auto nykii matalilla kierroksilla kun rupeaa vedättään!Mistähän moinen vika vois johtua?

                        Comment

                        • jMh
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 167
                          • Napapiirin tuntumassa...

                          #27
                          Voi olla joku sytytyspuolista rikki. Näistä nykimisvioista on foorumilla juttua vaikka millä mitalla, kokeile hakua.
                          E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                          Ex: E39 528i Touring 1997

                          Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Olisiko ilmavuoto ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisessä haitariputkessa.

                            Comment

                            • Paheksu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 96
                              • Kerava

                              #29
                              Omassa koslassa oli koeajon aikana sama vika. Edellinen omistaja sano vaihtaneensa tulpat ja sillä se selkis.
                              330d M-Sport Touring

                              Comment

                              • _wesku_
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 1

                                #30
                                ...

                                Originally posted by Paheksu
                                Omassa koslassa oli koeajon aikana sama vika. Edellinen omistaja sano vaihtaneensa tulpat ja sillä se selkis.

                                Mitkä tulpat sulla on koska itellä hävis n. viikoksi nykiminen kun vaihdoin uudet tulpat vaan se nykiminen tuli sitte taas takas!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎