Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 penkinlämmitin rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toniwe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 316
    • Lahti

    #16
    En löytänyt searchilla ohjeita vaikka koitin hakusanoja keksiä, jos jollain nuo purkuohjeet on niin tulisi todella tarpeeseen, sähköposti on [email protected]

    Eilen purin itse istuinosan verhoilun, aikamoinen homma oli mutta tuli kuntoon. Meni ihan noiden ohjeiden mukaan tuo purkaminen, ainoa että nahka ei juurikaan veny joten takaisinlaitto oli kyllä iso homma. Selkänoja näyttää haastavammalta, onko siihen vinkkiä miten saisi purettua?

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Tuossa parit ohjeet E36:n jakkaroiden purkuun jonkin aikaa... Ovat tosin penkinlämppäreiden asennusohjeita, mutta niistä selviää tuo purkaminenkin

      1
      2
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Jage
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 30
        • Toijala

        #18
        E36 penkinlämmittimet

        Nyt kun on alkanut pakkanen kiristymään,niin olen harvase aamu nakannut penkinlämmittimet päälle..Napissa on kaksi vaihtoehtoa ja nämä mitä ilmeisemmin tarkoittaa tehoa.,mutta mitä helv*ttiä penkki lämpiää ainoastaan selkänoja osasta?Repsikan puolella sama juttu!Onko jotain rikki vai ovatko bmw-insinöörit suunnitelleet sen näin?Ja auto on E36 -92.Joku voisi vielä ohimennen vastata millä sumarit ovat kiinni?
        Kiitos..Ja hyvät Joulut!

        Comment

        • Jusaba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 613
          • Joensuu

          #19
          Kyllä siinä pitäs persekkin lämmetä.. Mulla ainakin lämpenee selkänoja ja perseosa.. Sumuvalon vieressä olevan ritilän aukosta kun painat sellasta vaaleaa klipsua niin sumuvalon sisäreuna työntyy ulos puskurista.. Sen jälkeen sumuvalon saa vetämällä irti.. Klipsu näkyy kyllä kun katsot siitä ritilän reunasta..
          MB


          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

          Comment

          • Fragu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 287
            • Helsinki

            #20
            Vähän ot. mut voiko siellä vastukset mennä ku tuntuu ettei lämpee kauheen nopeesti ja sitten tuntuu ku lämpee ettei ole kovin kaksinen?

            Comment

            • Jage
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 30
              • Toijala

              #21
              Piti lisätä tuohon vielä sen verran,että:
              Onko tämä vika vai insinöörien aikaansaannos,kun napin laittaa asentoon "kolme aaltoviivaa" ,niin se vaihtuu itsestään vähän ajan kuluttua "yhteen aaltoon"?

              Mitäköhän kannattaisi tehdä tuolle perseosalle.Näin talvella on vittumaista ruveta penkkejä irrottamaan,mutta ei taida muu auttaa?

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #22
                Originally posted by Jage
                Piti lisätä tuohon vielä sen verran,että:
                Onko tämä vika vai insinöörien aikaansaannos,kun napin laittaa asentoon "kolme aaltoviivaa" ,niin se vaihtuu itsestään vähän ajan kuluttua "yhteen aaltoon"?

                Mitäköhän kannattaisi tehdä tuolle perseosalle.Näin talvella on vittumaista ruveta penkkejä irrottamaan,mutta ei taida muu auttaa?
                BMW:ssä ei mulla ole vielä koskaan persgrillejä ollut, mutta ainakin mersussa homma toimii juuri näin kuin sanoit, eli se tiputtaa automaattisesti tehon pienemmälle tietyn ajan kuluttua.

                Penkkien irroitus ei liene mikään mahdoton homma, silläpä tuo grillihomma ainakin selviää. Missään kovin kaukana vika ei taida olla jos selkäosan lämmitys kuitenkin toimii.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • Jusaba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 613
                  • Joensuu

                  #23
                  No kannattas varmaan ekana kurkata sinne penkin alle, jos vaikka näkyis johtoja roikkuvan tai jotain.. Jep, samalla tavalla menee kuin mersussa..
                  MB


                  EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                  Comment

                  • vaviah
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 632
                    • Turku

                    #24
                    Lämmitin toimii siten, että täydellä teholla tulee jatkuva jännite ja pienemmällä teholla jännite tulee pätkien. Vaihtaa automaattisesti isommalta pienemmälle. Ota penkin alta liitin irti ja mittaa mittarilla tai valokynällä tuleeko jännite tällä tavoin kun kytket päälle. Jos (ja kun) tulee, niin vastuslanka on kärähtänyt vastuksesta. Korjaus maksaa penkin istuinosan muoviklipsien hinnan eli mahtaako olla euroakaan... Aikaa menee pari tuntia. Ohjeet löytyvät tältä palstalta aiempia tekstejä selaamalla. Istuinosa täytyy siis ottaa irti ja kangas pois. Sen alla palanut vastus näkyy ja sen voi juottaa takaisin kiinni. Itse tein näin eikä koskaan tullut ongelmia enää. Jos tarvitset lisäohjeita, niin voin antaa. Otin projektin eri vaiheista myös valokuvat.
                    X1 18d sDrive -18
                    320i GT xDrive -13
                    i3 BEV -13
                    X1 18dA xDrive -16
                    X5 3.0iA -00
                    320d Touring -00
                    528iA Touring -97
                    325 CiA -93
                    316i -94
                    316 -88

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #25
                      E36 penkinlämmitin rikki?

                      Kuskin puolen penkinlämmitin lakkasi toimimasta. Ei lämpene selkänoja, eikä istuinosa. Katkaisijassa kyllä palaa valo kummassakin asennossa. Sulakkeet ehjiä.
                      Mahtaako lämmityselementti olla sökö? V-mäinen ajella näillä pakkasilla kun on vielä nahkapenkit.

                      Comment

                      • Hooligan
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 132
                        • Unknown

                        #26
                        Originally posted by mika68
                        Kuskin puolen penkinlämmitin lakkasi toimimasta. Ei lämpene selkänoja, eikä istuinosa. Katkaisijassa kyllä palaa valo kummassakin asennossa. Sulakkeet ehjiä.
                        Mahtaako lämmityselementti olla sökö? V-mäinen ajella näillä pakkasilla kun on vielä nahkapenkit.
                        Mulla on täysin sama ongelma
                        E21

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          #27
                          Originally posted by Tuoppo
                          Täälläkin sama ongelma johon sainkin jo neuvoja tämän linkissä olevan topickin lopussa

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=53584
                          Ok!
                          Täytyy mitata yleismittarilla penkille tulevat virrat!

                          Comment

                          • vaviah
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 632
                            • Turku

                            #28
                            Laitetaan nyt sitten nämä kuvat ja lyhyt ohje istuinosan päällisen irroituksesta vielä tännekin kun kerran sitä on kysytty. Ohessa muutama ottamani kuva ja lyhyt selostus:

                            A. Irroita lämppärin liitin ja katkaise istuimen alta neljä muoviklipsiä. Riuhtaise istuinpehmuste pois. Irroitettu pehmuste alapuolelta näkyy kuvassa 1.
                            B. Nyhdä kangas irti ensin reunoilta muovikiinnikkeistään pieniä pihtejä käyttäen. Tulos näkyy kuvassa 2.
                            C. Uristaan kangas on kiinni metallikoukuilla metallitangoissa. Taivuta koulut irti metallitangosta tai vedä koko metallitanko sivuvuunnassa pois.
                            D. Penkinlämmitin on ohut vastuksellinen kangas verhoilukankaan alla. Kuvssa 4 molemmat ovat poissa.
                            E. Oma vastukseni oli palanut heti vastuksen päästä (kuva 5). Juotin väliin pätkän (2 cm) tavallista sähköjohtoa.
                            F. Kokoa käänteisessä järjestyksessä. Vaihdoin itse samalla tilalle uuden verhoilukankaan, joka maksoi n. 80 euroa. Lopputulos kuvassa 6.
                            Attached Files
                            X1 18d sDrive -18
                            320i GT xDrive -13
                            i3 BEV -13
                            X1 18dA xDrive -16
                            X5 3.0iA -00
                            320d Touring -00
                            528iA Touring -97
                            325 CiA -93
                            316i -94
                            316 -88

                            Comment

                            • vaviah
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 632
                              • Turku

                              #29
                              Ja vielä viimeinen kuva, joka ei edelliseen viestiin mahtunut:
                              Attached Files
                              X1 18d sDrive -18
                              320i GT xDrive -13
                              i3 BEV -13
                              X1 18dA xDrive -16
                              X5 3.0iA -00
                              320d Touring -00
                              528iA Touring -97
                              325 CiA -93
                              316i -94
                              316 -88

                              Comment

                              • n9500
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 180

                                #30
                                Originally posted by toniwe
                                En löytänyt searchilla ohjeita vaikka koitin hakusanoja keksiä, jos jollain nuo purkuohjeet on niin tulisi todella tarpeeseen, sähköposti on [email protected]

                                Eilen purin itse istuinosan verhoilun, aikamoinen homma oli mutta tuli kuntoon. Meni ihan noiden ohjeiden mukaan tuo purkaminen, ainoa että nahka ei juurikaan veny joten takaisinlaitto oli kyllä iso homma. Selkänoja näyttää haastavammalta, onko siihen vinkkiä miten saisi purettua?
                                siis pystyit purkaa nahkapenkkien nahat veke ja palauttamaan ne takas ??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎