Announcement

Collapse
No announcement yet.

Calix säteilylämppärin asennus e36 M52B28??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilsku
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 729
    • Tampere

    Calix säteilylämppärin asennus e36 M52B28??

    Miten tuon saa helpoiten irroitettua?

    Pitääkö kaikki jäähdytysnesteet tyhjätä ennen irroitusta vai riittääkö jos päästää osan pois?

    Edit: Muutin otsikon niin sais varmuuden tarviiko sieltä jotain tulppia irrotella vai ei?
    Last edited by vilsku; 19-01-2006, 23:41.
    e61 525d (2006)
    ex: e36 328i M-Sport (1996)
    ex: e30 316i (1988)
  • tommi77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 31
    • Kerava

    #2
    !!!

    kiva muutella aihetta / kysymystä kesken kaiken ???
    Last edited by tommi77; 21-01-2006, 17:58.
    BMW 325 e36

    Comment

    • habaracing
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1043
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by tommi77
      Putsaa proppu reunat esim. teräsharjalla.
      Sit vaan naputtelemaan propun reunasta sillee että se lähtee kääntymään, sit pihdeillä kiinni ja vetää pois.
      tai vaihtoehtoisesti lyöt/teet roppuun reiän ja sen jälkeen vedät sen "koukulla" pois, ettei roppu pääse tippumaan vesitilaan..
      EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
      e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

      https://www.facebook.com/carbonracingteam/

      Comment

      • vilsku
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 729
        • Tampere

        #4
        Originally posted by habaracing
        tai vaihtoehtoisesti lyöt/teet roppuun reiän ja sen jälkeen vedät sen "koukulla" pois, ettei roppu pääse tippumaan vesitilaan..
        Siis onko siinä joku "pikalukitus" että kun kääntää eri asentoon niin sen voi vetää pois?

        Ei oo oikeen toi propun anatomia tuttu aihe. Luulin että siinä on kierteet kuin normaalissa pultissa.

        Mitäs materiaalia se oikeen on jos siihen saa lyömällä reiän?
        e61 525d (2006)
        ex: e36 328i M-Sport (1996)
        ex: e30 316i (1988)

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #5
          Ei oo mitää pika lukitusta. Ihan peltinen korkki se on ja on vaan prässättynä paikoillaa. Naputtelee toisee syrjää varovasti niin että se alkaa kääntyy vähän poikittai ja sitten vaan tonkeilla kii ja repii veks.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1017
            • Pikis

            #6
            ...ja mistäköhän propusta nyt oikein mahtaa olla kyse M52 koneessa ja mikä mahtaa olla operaation tarkoitus? Älä ainakaan ala poraamaan tai naputtelemaan mitään ihan vielä näillä tiedoilla.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 729
              • Tampere

              #7
              Operaatio säteilylämppärin asennus, Calix-merkkinen.
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1017
                • Pikis

                #8
                Originally posted by vilsku
                Operaatio säteilylämppärin asennus, Calix-merkkinen.
                Joo eli unohda nuo aiemmat ohjeet, olivat tarkoitettu sellaiselle lohkolle jossa lämppärin vastus tulee vesitilaan. Säteilylämppäri tulee lohkon kylkeen, lämpötahnaa väliin. Itse kiinnitys tulee jonkin lohkossa normaalistikin olevan pultin alle. Mukana tulee varmaan ohjeet mistä se pultti (tai pultit) löytyy, pakosarjan alapuolelta joka tapauksessa.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  #9
                  Säteilylämppärin asentamiseen ei irroiteta mitään pakkasproppuja. Asennus tapahtuu lohkon kylkeen lähes aina pultilla. Älä siis ala irroittamaan ihmeessä mitään pakkasproppuja, jos kyseissä moottorissa edes niitä on. Samaten jäähdytinnesteitä on turha poistaa tämän asennuksen takia. Etsi asennus ohjeet Calixin sivuilta, jos ei niitä löydy sovella Defan vastaavia

                  Comment

                  • vilsku
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 729
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by juster
                    Säteilylämppärin asentamiseen ei irroiteta mitään pakkasproppuja. Asennus tapahtuu lohkon kylkeen lähes aina pultilla. Älä siis ala irroittamaan ihmeessä mitään pakkasproppuja, jos kyseissä moottorissa edes niitä on. Samaten jäähdytinnesteitä on turha poistaa tämän asennuksen takia. Etsi asennus ohjeet Calixin sivuilta, jos ei niitä löydy sovella Defan vastaavia
                    Hmm...Kattelin jotain vanhaa topiccia niin siellä muistaakseni puhuttiin että toi Calixi kiinnitettäis pakkastulpan reikään?

                    Ohje on täällä jos joku voi tulkata.

                    Helpottaishan se hommaa jos ei tarvis mitään tulppia irrotella.
                    e61 525d (2006)
                    ex: e36 328i M-Sport (1996)
                    ex: e30 316i (1988)

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Tais olla Defa minkä omaan m52b28:aan laitoin ja se tuli pakosarjan alle lohkon peräpäähän muistaakseni kahdella pultilla. Kierteet oli koneen kyljessä jo vakiona. Kokeile mitä kautta sen vastuksen saa sinne väliin parhaiten. Onnistuu tietääkseni vain yhtä kautta ja koko homma pitää tehdä auton alapuolelta.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • vilsku
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 729
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        Tais olla Defa minkä omaan m52b28:aan laitoin ja se tuli pakosarjan alle lohkon peräpäähän muistaakseni kahdella pultilla. Kierteet oli koneen kyljessä jo vakiona. Kokeile mitä kautta sen vastuksen saa sinne väliin parhaiten. Onnistuu tietääkseni vain yhtä kautta ja koko homma pitää tehdä auton alapuolelta.
                        Joo, kaikissa ei ilmeisesti noita holekseja oo valmiina joten toi Calix olis ainakin varma vaihtoehto saada kiinni lauantaina mikä on tarkoitus...

                        Muutin otsikon niin sais varmuuden tarviiko sieltä jotain tulppia irrotella vai tuleeko se jonkun muun pultin alle?

                        Tämmönen topicci löytyi jossa oli proppu irrotettu.
                        Last edited by vilsku; 19-01-2006, 23:44.
                        e61 525d (2006)
                        ex: e36 328i M-Sport (1996)
                        ex: e30 316i (1988)

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #13
                          Originally posted by vilsku
                          Joo, kaikissa ei ilmeisesti noita holekseja oo valmiina joten toi Calix olis ainakin varma vaihtoehto saada kiinni lauantaina mikä on tarkoitus...

                          Muutin otsikon niin sais varmuuden tarviiko sieltä jotain tulppia irrotella vai tuleeko se jonkun muun pultin alle?

                          Tämmönen topicci löytyi jossa oli proppu irrotettu.
                          Molemmanlaiset (Calix/Defa) olen asentanut.

                          Galixin elementti tulee lohkon takaosaan pakosarjan alle ja sieltä pitää irroittaa sellainen pultti, joka menee vesitilaan. Sieltä tulee jonkin verran nestettä ulos (ehkä n. 1litra). Pultin tilalle tulee sellaine koroke, johon säteilylämmittimen kiinnike kiinnitetään sillä akuperäisellä pultilla (muistaakseni). Oli erittäin vittumainen homma laittaa ainakin yläkautta, kun ei sormet meinannu mahtua millään väliin.

                          Omassa autossani on Defan elementti, joka taas tulee alemmaksi lohkon kylkeen, eikä tarvi irroitella vesitilaan meneviä pultteja/proppuja.. Sen joutui asentamaan alakautta..
                          Last edited by Samppasika; 20-01-2006, 00:07.
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1017
                            • Pikis

                            #14
                            Joo tuo Calixin elementti tulee tosiaan sen tyhjennyspropun (eli siis ihan tavallinen pultti) kanssa kiinni, eli joutuu päästämään vesiä pois. Hölmöä sinänsä kun säteilylämppäristä on kyse mutta syy on kaiketi se että ne jengat on siellä varmuudella riippumatta siitä milloin lohko on tehty. Noudatat noita mika68 ohjeita niin se on siinä.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • vilsku
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 729
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Samppasika
                              Molemmanlaiset (Calix/Defa) olen asentanut.

                              Galixin elementti tulee lohkon takaosaan pakosarjan alle ja sieltä pitää irroittaa sellainen pultti, joka menee vesitilaan. Sieltä tulee jonkin verran nestettä ulos (ehkä n. 1litra). Pultin tilalle tulee sellaine koroke, johon säteilylämmittimen kiinnike kiinnitetään sillä akuperäisellä pultilla (muistaakseni). Oli erittäin vittumainen homma laittaa ainakin yläkautta, kun ei sormet meinannu mahtua millään väliin.
                              Noniin, eli ilmeisesti mulla oli sekoittunut termit, kyse ei siis ole pakkastulpasta vaan jostain pultista (jonka tehtävä on muuten mikä?).

                              Juu alakautta tuo olis tarkoitus tehdä, sen takia oon kyselemässä kun paikka olis tiedossa nyt joten homman pitäis olla selvä kun sinne pääsee vääntään.

                              Mutta eiköhän tämä ole tällä selvä, kiitokset kaikille jeesistä jälleen kerran!
                              e61 525d (2006)
                              ex: e36 328i M-Sport (1996)
                              ex: e30 316i (1988)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎