Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m50b25 sylki öljyä pihalle, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    E36 m50b25 sylki öljyä pihalle, mutta mistä?

    Naapuria pitäs lähtä auttaa ku sen -93 m50 b25 (ilmeisesti) sylkee jostain öljyä pihalle. Venttiilikopan etupäästä ja jakopään kopan yläosasta kuulemma märkä. Mutta olisiko tuo vaan pelkkä tiiviste vai missä esim. huohotin sijaitsee? Ei ole tullu perehdyttyä näihin uudempii moottoreihin niin ei ole oikeen tietoa. Onko joku erityisesti tarkistamisen arvoinen paikka mikä kannattaisi tutkia? Pakkanen ilmeisesti jotenkin vaikutti asiaan, koska ennen ei ole vuotanut mistään.
    Last edited by Jääkarhu; 21-01-2006, 18:00.
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Se venttiilikopan huohotinletku lähtee siitä venttiilikopan etureunan tuntumasta, oikeasta laidasta edestäpäin katsottuna.

    Comment

    • Jääkarhu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 130
      • Ylivieska

      #3
      Huohottimen letku....

      Huohottimen letkuhan se oli jäässä. Kulkee muuten aika typerästi imusarjan alla jääden keskikohdalta matalimmalle jolloin tähän matalimpaan kohtaan kertyy vettä ja muuta töhnää. Tietäähän sen sitten miten siinä kovalla pakkasella käy.

      Tästä jäätymisestä tietenkin seurasi painetta moottoriin ja venttiilikopan tiivisteen rikkoutumisen. Eniten öljyä puski pihalle tulpanreikien tiivisteiden välistä. Alkuperäiset (210tkm) kovettuneet tiivisteet ei kestäneet yhtään ylimääräistä painetta joka on toisaalta taas hyvä ettei tarvinnut mitään kampiakselin stefaa alkaa vaihtamaan.

      Jälleen kerran vanhassa vara parempi, eipä ole ollut m20 ja m10 kanssa koskaan tällaisia ongelmia...
      Vanhaa se olla pitää..

      E10 2002A-71
      E21 320A-76
      E21 320-76
      E21 320i-76
      E21 320i-77
      E21 318i-80
      E21 318i-82
      E12 520 3.0-80

      Comment

      • aryhanen
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 69

        #4
        Kertoisitko kauanko tiivisteiden vaihdossa menee, että osaan budjetoida aikaa sopivasti. Eikös se ole vain seuraavanlainen juttu:

        1. Muovisuoja irti
        2. Puolien johdot irti
        3. Puolat irti
        4. Venttiilikopan ruuvit irti
        5. Uudet tiivisteet paikalleen
        6. Kamppeet takaisin läjään
        7. Olutta

        Eli puoli tuntiako? Lähteekö venttiilikoppa irti tulppia irrottamatta?

        -AR

        Comment

        • hopeanuoli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 211
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by aryhanen
          Kertoisitko kauanko tiivisteiden vaihdossa menee, että osaan budjetoida aikaa sopivasti. Eikös se ole vain seuraavanlainen juttu:

          1. Muovisuoja irti
          2. Puolien johdot irti
          3. Puolat irti
          4. Venttiilikopan ruuvit irti
          5. Uudet tiivisteet paikalleen
          6. Kamppeet takaisin läjään
          7. Olutta

          Eli puoli tuntiako? Lähteekö venttiilikoppa irti tulppia irrottamatta?

          -AR
          No noin se menee, mutta aika vikkelä saa olla jos tuon puoleen tuntiin hoitaa ekakerralla. Venakoppa lähtee tulpat irrottamattakin, mutta todennäkösesti tulpanrei'issäkin on öljyä joten aikaa menee niidenkin putsaamiseen. Venakoppakin kantsii putsata sisältä öljyskeidasta ja tiivistesaumat jne. Tiivisteen paikalleenlaitossa saa olla aika tarkka että tulee tulipellin puoleltakin varmasti kohdilleen. Ainakin mulla meni aikoinaan tuohon yli tunti, mutta tulipa tehtyä ainakin kunnolla.
          e90 330d -05

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Tuossa venakopantiivisteen vaihtoa kuvin.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Jääkarhu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 130
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by aryhanen
              Kertoisitko kauanko tiivisteiden vaihdossa menee, että osaan budjetoida aikaa sopivasti. Eikös se ole vain seuraavanlainen juttu:

              1. Muovisuoja irti
              2. Puolien johdot irti
              3. Puolat irti
              4. Venttiilikopan ruuvit irti
              5. Uudet tiivisteet paikalleen
              6. Kamppeet takaisin läjään
              7. Olutta

              Eli puoli tuntiako? Lähteekö venttiilikoppa irti tulppia irrottamatta?

              -AR
              Kyllä tuossa ainakin koko ilta helposti menee ja vaikutukset voi näkyä vielä seuraavana päivänäkin...

              1. Olutta
              2. Muovisuoja irti
              3. Olutta
              4. Puolien johdot irti
              5. Olutta
              6. Puolat irti
              7. Olutta
              8. Venttiilikopan ruuvit irti
              9. Olutta
              10. Uudet tiivisteet paikalleen
              11. Olutta
              12. Kamppeet takaisin läjään
              13. Olutta
              14. Olutta
              15. Olutta
              Vanhaa se olla pitää..

              E10 2002A-71
              E21 320A-76
              E21 320-76
              E21 320i-76
              E21 320i-77
              E21 318i-80
              E21 318i-82
              E12 520 3.0-80

              Comment

              • aryhanen
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 69

                #8
                Tulppien vaihdon kanssa ja ilman olutta vähän yli tunti meni. Vanha tiiviste oli niinkuin hapankorppua ja jokaisen tulpan kolo niin täynnä öljyä kuin voi olla. Sinnepä menivät palotilaan öljyt kun tulpat vaihtoi, savutti komeasti kun käynnistin.

                On se muuten komeannäköinen tuo bemarin moottori. Jo sen muovisuojan irrottaminen ja ne puolat näyttävät hienoilta, ihan insinöörin sydäntä lämmittää... Laadun näköistä työtä ovat tehneet.

                -AR

                Comment

                • olaus
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 687
                  • jyväskylä

                  #9
                  Siinä voi mennä toiset 30min jos on tarvetta putsata karstat siitä venttiilikopan sisäpinnalta.

                  Comment

                  • kampiaksila
                    Newbiemmer
                    • Jun 2008
                    • 23

                    #10
                    e36 325i vuotaa öljyä

                    Huomasin tänään että auto on sotkenu öljyyn koneen etupuolen, apukuskinpuolelta. n. 2-3 vkoa sitte on vaihdettu termari ja vesipumppu eikä sillon ollu öljyä missää. Oliskohan ilmaukset menny vituiks ja jokin tiiviste tms. hajonnu? Missää vaihees lämmöt ei oo noussu puoltaväliä ylemmäs. Kertokaa viisaammat

                    Comment

                    • Kolme2viis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 93

                      #11
                      Tuleeko venttiilikopan tiivisteen välistä?? Se on aika yleinen vuotokohta jos ei ole tiivistettä vaihdettu.

                      Comment

                      • paksu-pena
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • finland

                        #12
                        e36 m50b25 syytää öljyä pihalle.

                        Elikkäs nyt olen huomannut että kovilla pakkasilla bemmi on alkanut sylkeen öljyä jostakin.Pissapojan säiliö,etuvalo ja konepelti ovat ihan mustana.Onko näissä koneissa joku stefa/tiiviste joka yleensä kuluu ja alkaa valskaamaan?

                        Comment

                        • Hanza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1931
                          • Juvan Shell. Requiescat in pace

                          #13
                          Originally posted by paksu-pena View Post
                          Elikkäs nyt olen huomannut että kovilla pakkasilla bemmi on alkanut sylkeen öljyä jostakin.Pissapojan säiliö,etuvalo ja kone pelti ovat ihan mustana.Onko näissä koneissa joku stefa/tiiviste joka yleensä kuluu ja alkaa valskaamaan?
                          Onnea. Huohotinjärjestelmä on jäätynyt. Ei muuta, kun sulattelemaan ja puhdistelemaan kylmälimoja putkista.
                          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                          t: luft waffel

                          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                          Comment

                          • paksu-pena
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 53
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by Hanza View Post
                            Onnea. Huohotinjärjestelmä on jäätynyt. Ei muuta, kun sulattelemaan ja puhdistelemaan kylmälimoja putkista.
                            Jaahast,osaakko sano tarkemmin mitä putkia kannattaa sulatella?

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Aloita vaikka venttiilikopasta lähtevällä letkulla.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎