325 e36 virittäminen?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speedman
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18

    325 e36 virittäminen?????

    eli kertokaa nyt hyvät ihmiset ton 2.5 24v koneen virittämisestä???? eli miten kansi virtaa?? (tärkee ois tietää et mikä siel lähinnä estää tehoja...) nokista ja imusarjoista onko kokemusta? autossa on jo supersrint putkisto, bmc-koteloitu ilmansuodatin, marteliuksen pakosarja on valmiina kiinnilaitettavaks mut pitää sit tota soppaa saaha samal siihe lisättyy ku menee varmaa jo laihalle muute??? eli onko niist lastuista kokemuksia tähän pirssii tai säädettävästä pensapainesäätimestä??? vai voiko syöttöö lisätä muuten???? ja viel jos niit ois laitettu tällei muitten viripalikoitten kans?? tai iha yksiksee??????? eli meinaan penkitellä auton kuha pakosarja on kiinni ja tulevaisuudes aina ku uutta palikkaa tulee kiinni??? eli nyt on todellinen virittäminen alkamas... alle 250 hepan ei lopetetaa tai tulee remmiä koneesee!!!!! VINKKEJÄ KIIIIIITOOOOOS....
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Remmiä suosiolla.
    325i -93 E36

    Comment

    • speedman
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 18

      #3
      ei nyt vielä lähetä remmillä piäksämää... kokeillaa nyt ekana näin... se perkeleen vtt vai oliko se vvt testikii maksaa persettä vaille hevosen noin niiku testinä....

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by speedman
        eli kertokaa nyt hyvät ihmiset ton 2.5 24v koneen virittämisestä???? eli miten kansi virtaa?? (tärkee ois tietää et mikä siel lähinnä estää tehoja...) nokista ja imusarjoista onko kokemusta? autossa on jo supersrint putkisto, bmc-koteloitu ilmansuodatin, marteliuksen pakosarja on valmiina kiinnilaitettavaks mut pitää sit tota soppaa saaha samal siihe lisättyy ku menee varmaa jo laihalle muute??? eli onko niist lastuista kokemuksia tähän pirssii tai säädettävästä pensapainesäätimestä??? vai voiko syöttöö lisätä muuten???? ja viel jos niit ois laitettu tällei muitten viripalikoitten kans?? tai iha yksiksee??????? eli meinaan penkitellä auton kuha pakosarja on kiinni ja tulevaisuudes aina ku uutta palikkaa tulee kiinni??? eli nyt on todellinen virittäminen alkamas... alle 250 hepan ei lopetetaa tai tulee remmiä koneesee!!!!! VINKKEJÄ KIIIIIITOOOOOS....
        Mä luulen, että sun viritys lähtisi parhaiten liikkeelle virittäjän käsikirjasta tai vaikkapa hiljaa itsekseen tämän foorumin vanhojen aiheiden läpi kahlaamisesta.

        Sulla ei todellakaan ole pienintäkään pelkoa siitä, että seos menisi laihalle tekemiesi "valtaisien" muutosten jälkeen.
        E39 520iA -02

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #5
          Chrusty-nimimerkillä kirjoitteleva kaveri oli viritelly omaa M50B25-konetta. Se oli laittanu siihen just peltipakosarjan, jyrkemmän nokan, olikohan jotain tehny kannelle, en muista ja sitten oli käyny karalalla säädättämässä boxin.

          Plussaa:
          Tehoja oli tullut noin 250 heppaa.

          Miinukset:
          Kone ei pyöri tyhjäkäyntiä alle 1500 kierroksen.
          Päästöistä ei pääse läpi ellei tee jotain sille koneelle ensin.
          Rahaa oli palanu jotain 6000 €.
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • speedman
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 18

            #6
            joo... eli tarkotin lähinnä et seokset optimoitua, en sitä et se kone nyt paskaks menis, vittuilevat pellet voi painuu vittuun tästä artiikkelista kun teitä ei nyt yleensäkkää kaivata missää muuaalla ku posen pordellissa... asiallista keskusteluu!!!!!! ajattelin kyl ite pyrkii mahollisimman pitkää pysyy miedoissa nokissa/vakioissa ja kattoo et miten pitkälle niil pääsee... ku pitäis kuitenki tuo auto pitää kuitenki ajo/katastuskuntosena... onko imusarjoista kokemusta tai läppärungoista ja jos joku tietää et paljonko tuo kansi virtaa vakiona ni ois tosi hyvä? orkkis pakosarja on ainakii aika perseen näkönen noin niiku ulkosesti tarkasteltuna. . . on tota stroukkaamistakin mietitty mut saas nähdä???

            Comment

            • olaus
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 685
              • jyväskylä

              #7
              328:sta olisi mukavempi viritellä, pienellä sijoituksella pääsee 220hp lukemiin.

              Tuohon 2.5 litraseen ei taida olla mitään edullista keinoa saada lisätehoa.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by speedman
                vittuilevat pellet voi painuu vittuun tästä artiikkelista kun teitä ei nyt yleensäkkää kaivata missää muuaalla ku posen pordellissa... asiallista keskusteluu!!!!!!

                Ja tämäkö on sitä asiallista keskustelua?


                Itse aiheeseen, kuten searchia käyttämällä ja vanhoja juttuja lukemalla (joita muuten on aikalailla paljon ) selviää se, että 250hp M50B25:stä stroukkaamatta / ahtamatta on ylioptimistista. Suosiolla se 2,8 litrasen kampura peliin ja jenkki-m3:sen nokat yläkertaan + boksille remappi niin alkaa tapahtumaan, läppärungotkaan ei pahaa tee. Rahaahan tuohon toki sitten palaa mutta se ei ilmeisesti ollut este?

                Ja edittiä; jenkkifoorumeilta (www.r3vlimited.com / www.maxbimmer.com) kannattaa lukea M50 viritysjutuista.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • speedman
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 18

                  #9
                  joo. sori tuo tunteenpurkaus muuta kun nyt noita kaiken tietäviä näsäviisaita nyt on aina paikalla... ei tukaan varmaan mikää super tietäjä oo, ei ainakaa uskois kommentista... kyllä sen yleensä huomaa jos asiasta tietää niinku edellinen kirjoitti... se voi olla et se stroukkaus ois kyl fiksuu, oon kuullu et tosta lohkosta pystyis tekemää 2.8, 3.0 tai 3.2 litrasen??????? 2.8:han tulee vissii pelkän kampiakselin vaihol vai??? onko kellään enemmän tietoa 2.5 suurentamisesta???

                  Comment

                  • Xhawk
                    OBTCF Member
                    • Jul 2004
                    • 2326
                    • Kierrosalueella (hki)

                    #10
                    Originally posted by speedman
                    joo. sori tuo tunteenpurkaus muuta kun nyt noita kaiken tietäviä näsäviisaita nyt on aina paikalla... ei tukaan varmaan mikää super tietäjä oo, ei ainakaa uskois kommentista... kyllä sen yleensä huomaa jos asiasta tietää niinku edellinen kirjoitti... se voi olla et se stroukkaus ois kyl fiksuu, oon kuullu et tosta lohkosta pystyis tekemää 2.8, 3.0 tai 3.2 litrasen??????? 2.8:han tulee vissii pelkän kampiakselin vaihol vai??? onko kellään enemmän tietoa 2.5 suurentamisesta???
                    Ainakin 3.0 tai 3.2 litrasen tekemiseen tarviit S50:n kampiakselin ja työntötangot.
                    "Position One, Position One"
                    Punainen miesten voimisteluauto

                    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      viri viri...

                      Originally posted by speedman
                      eli kertokaa nyt hyvät ihmiset ton 2.5 24v koneen virittämisestä???? eli miten kansi virtaa?? (tärkee ois tietää et mikä siel lähinnä estää tehoja...) nokista ja imusarjoista onko kokemusta? autossa on jo supersrint putkisto, bmc-koteloitu ilmansuodatin, marteliuksen pakosarja on valmiina kiinnilaitettavaks mut pitää sit tota soppaa saaha samal siihe lisättyy ku menee varmaa jo laihalle muute??? eli onko niist lastuista kokemuksia tähän pirssii tai säädettävästä pensapainesäätimestä??? vai voiko syöttöö lisätä muuten???? ja viel jos niit ois laitettu tällei muitten viripalikoitten kans?? tai iha yksiksee??????? eli meinaan penkitellä auton kuha pakosarja on kiinni ja tulevaisuudes aina ku uutta palikkaa tulee kiinni??? eli nyt on todellinen virittäminen alkamas... alle 250 hepan ei lopetetaa tai tulee remmiä koneesee!!!!! VINKKEJÄ KIIIIIITOOOOOS....
                      Kerro nyt ensin se sun budjettisi, kaikki lähtee siitä!

                      Tässä vähän arvio hintoja uusista osista:

                      molemmat jenkki m3 nokat n. 800e
                      2,8l kampura n. 800e
                      3,0 jenkki m3 kampura n.1200e
                      männät m3 jenkki 1200e /sarja
                      kiertokanget n.800e/sarja
                      kansityö n. 500-1000e
                      peltisarja+putkisto n.1500e
                      säätö/penkjitys n.300-500e
                      tiivisteet + muut silput n.300e
                      läppärungot Dbilas n.2000e

                      Noilla muutoksilla teho nousee varmasti, mutta jos olet liikkeellä nälkäbudjetilla ja luulet saavasi putkella+lastulla ja vaparilla sen 250hv, niin metsään menee, hyvä jos niillä saa sen 200hv rikki.
                      Mielestäni sen 2,5 virittäminen on niin kallista siihen 250hv:maan että suosiolla ostaisin sen 328 ja pistäisin siihen sen imusarjan ja säätäisin ecun, sillä saa sen 225hv. Jos se ei riitä, riittävät sen 250hv: virittämiseen menevät rahat välirahaksi 3,0 M3:meen.

                      Vai onko se oma auto jälleen kerran niin hyvä "yksilö" ettei sitä voi myydä, kun kerran siinä on niin paljon varusteitakin... sähköpeilit, kääntyvät etupyörät ja ajettukkin on vasta se 300tkm
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Cabi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 228
                        • Mustasaari

                        #12
                        Remmiä konelle vain...Rohkeesti!!

                        Täs olis parit linkit Ruottin maalta:

                        Comment

                        • JanisHell
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 410

                          #13
                          Originally posted by Cabi
                          Remmiä konelle vain...Rohkeesti!!

                          Täs olis parit linkit Ruottin maalta:

                          http://www.garaget.org/?car=2834
                          Ovat pojat panostaneet E36 325i ihan tosissaan.
                          325i -93 E36

                          Comment

                          • speedman
                            Newbiemmer
                            • Feb 2006
                            • 18

                            #14
                            joo no en ole hakemas 250 heppaa putkisto+pakosarja+ilmanputsari+säätö hommalla! en ole idiootti!!! penkki kertoo kyllä viikon päästä mihin näillä mennään! onko 195 200 vai mitä heppoja... sen näkee sitten!!!! pudjettia on sopivasti tehä tätä hommaa kaikessa rauhassa ja miettiä aina että mitä seuraavaksi...

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3399
                              • Tre

                              #15
                              Juu siis mä en lähtisi mihinkää virityshommiin, kun niissä palaa rahaa ihan hulluna suhteessa saatuihin tehoihin. Jos esim 325 -93:een joku on laittanut 6000€:lla koneen uusiksi ja saanut 250 hp irti, niin myymällä auto ja ostamalla vaikka 540i -96:nen saat enemmän. Muutakin enemmän kuin tehoa.

                              Harrastusmielessä tai jos rahaa on ylimääräistä, voi tehdä mitä tahansa.

                              Mistähän edullisin teho+ajettavuus/hintasuhde löytyisi? e36 M3:n saa 20 k€?
                              Last edited by alspe; 07-02-2006, 13:56.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X