Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 raitisilmansuodatin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DaMonsta
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 69
    • Länsiuusimaa

    #16
    Originally posted by jontta
    onkohan muuten mitään haittaa jättää koko suodatin pois? tulee ihan pirusti kilometrejä ja tuntuu et sais olla kokoajan repimässä sisustaa auki että saa vaihdettua sen. siis että pysys ikkunat sulina autoni on 525tdsa ja ilmastoinnillinen.
    No mulla ainakin puski koivunlehtiä yms schaissea suuttimista pihalle ja kun sääti lämmöt täysille ja puhaltimen hiljaselle ni alko vähän ajan päästä haista palanut koivu... silloin tuli kiire vetästä lämmöt pois vähäks aikaa ja sitten puskee savunhaju ulos autosta... Eli kyllä siitä voi haittaa olla...
    Käyttöautona -91 E36 316i
    Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      #17
      Onko e30:ssä jotain suodattimia? Ilmastointia ei tietysti ole.

      Comment

      • asuvanto
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 17
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by heebo
        Mulla löytyy moottorin molemmin puolin ne suodattimet ja ei tarvinnu purkaa ku se metallinen rintapelti pois nii pysty ne vaihtaan...
        Jep mulla sama homma.. Kohteena E36 325 -91 ei ilmastoitu.. (vähän OT: piti webaston letkuja vähän kanssa siirrellä... heh!)
        E36 325 -91

        Comment

        • Jamperi
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 589
          • Tampere

          #19
          Tossa on muutamia mallipoikkeuksia missä ne suodattimet on. Omassa 318Ti Compactissa ne on siellä konehuoneen puolella palopellin takana. Autossa on ilmastointi.

          ALPINA B3 3.3 Coupe #211
          ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

          If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

          Comment

          • 328i
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 23

            #20
            Originally posted by kooma
            Kyllä ainakin mun samanlaisessa kärryssä se on sisällä. Onhan sulla ilmastointi? Se ei ole varsinaisesti hanskalokeron takana mutta sitä kautta sinne pääsee käsiksi. Noissa ohjeissa olevista läheltä otetuista kuvista se ei välttämättä hahmotu mutta se on siis poikittain kojelaudan sisuksissa, ihan sen keskellä. Sen päässä on sellainen korkki joka lähtee kääntämällä auki ja sitten se itse suodatin vedetään sieltä ulos hanskalokeron suuntaan. Hanskalokero ja sen alla olevat pahvit pitää purkaa tieltä pois.
            Jep, automaatti-ilmastointi löytyy, purin sen kertaalleen mutten löytäny, no eiköhän se sieltä löydy kun tarpeeks tarkkaan etsii..
            Ny: f01 730d family car / Carrera 4
            Ex: 2x e36 328i coupe-96/-95 / e46 M-sport 330i sedan-02 / Mb c30 AMG -04 / e91 M-sport 330d -08.

            Comment

            • boxer33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 47
              • Espoo

              #21
              Kenelläkään tietoa/aavistusta mistä päin autoa nämä raitisilmasuodattimet löytyvät, 2 kpl?!

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=64&fg=10
              E46 320i Touring -02
              Ex: E36 323ti M-Tech -98

              Comment

              • 328i
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 23

                #22
                Originally posted by boxer33
                Kenelläkään tietoa/aavistusta mistä päin autoa nämä raitisilmasuodattimet löytyvät, 2 kpl?!

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=64&fg=10
                Varmaankin lämppärin puhaltimen molemmin puolin.
                Onko jollain tietoa meneekö nämä suodattimien paikat auton vuosimallien mukaan ? Vai minkä..?
                Ny: f01 730d family car / Carrera 4
                Ex: 2x e36 328i coupe-96/-95 / e46 M-sport 330i sedan-02 / Mb c30 AMG -04 / e91 M-sport 330d -08.

                Comment

                • -Tk-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 387
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Luulen, että compactissa sekä muissa joissa ei ole ilmastointia -> pyöreät suodattimet puhaltimen päissä kiinni, vaihdetaan pellinalta. Ilmastoiduissa (ei compact) suodatin vaihdetaan sisältä hanskalokeron takaa.
                  325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                  Comment

                  • DaMonsta
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 69
                    • Länsiuusimaa

                    #24
                    Originally posted by -Tk-
                    Luulen, että compactissa sekä muissa joissa ei ole ilmastointia -> pyöreät suodattimet puhaltimen päissä kiinni, vaihdetaan pellinalta. Ilmastoiduissa (ei compact) suodatin vaihdetaan sisältä hanskalokeron takaa.
                    Eli jos olen nyt ymmärtänyt oikein niin mun autossa missä ei ole automaattista ilmastointii on 2 pyöreetä suodatinta jossain konehuonees? ok, mut kumpi näistä mun sit pitäis valita

                    RAITISILMASUODATIN BMW 300-SARJA E36 91--98
                    300-s E36 ENSIasennus 28x15cm. . . . . . . . . . . . . . . 19-2004 14.50 ???
                    300-s E36 jos kaksi erillistä 14,8x12,3cm tarve 2 kpl. . . 19-2095 27.90 ???

                    ?

                    Toi alempi oletettavasti?

                    Kattelin tuolta aiemmin että oli hyvät ohjeet sen raitisilmasuodattimen vaihtoon mikä on siel hanskalokeron paikkeilla, mut ei mitään ohjeita tohon koenhuoneen puolella olevan vaihtoon... Löytyskö sellaset jostain?
                    Käyttöautona -91 E36 316i
                    Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #25
                      Originally posted by DaMonsta
                      Eli jos olen nyt ymmärtänyt oikein niin mun autossa missä ei ole automaattista ilmastointii on 2 pyöreetä suodatinta jossain konehuonees? ok, mut kumpi näistä mun sit pitäis valita

                      RAITISILMASUODATIN BMW 300-SARJA E36 91--98
                      300-s E36 ENSIasennus 28x15cm. . . . . . . . . . . . . . . 19-2004 14.50 ???
                      300-s E36 jos kaksi erillistä 14,8x12,3cm tarve 2 kpl. . . 19-2095 27.90 ???

                      ?

                      Toi alempi oletettavasti?
                      Tuo alempikin on levy, joten sekin on väärä (mikäli tarve pyöreälle). Pyöreän saat KL-varaosista.

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #26
                        Originally posted by jontta
                        onkohan muuten mitään haittaa jättää koko suodatin pois? tulee ihan pirusti kilometrejä ja tuntuu et sais olla kokoajan repimässä sisustaa auki että saa vaihdettua sen. siis että pysys ikkunat sulina autoni on 525tdsa ja ilmastoinnillinen.

                        Itte ajattelin omasta ottaa ainakin lopputalven ajaksi suotimen pois..Niin on ainakin kaverit suositelleet sillä talvella suodin helposti jäätyy josta johtuu huurtuminen sillä kosteasta suotimestahan tulee kosteaa ilmaa...

                        Keväällä sitten suotimet takaisin paikoilleen kun on pölyä ym sohjoo tiet täynnä..
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • jontta
                          Newbiemmer
                          • Feb 2004
                          • 16
                          • yka

                          #27
                          Originally posted by DaMonsta
                          No mulla ainakin puski koivunlehtiä yms schaissea suuttimista pihalle ja kun sääti lämmöt täysille ja puhaltimen hiljaselle ni alko vähän ajan päästä haista palanut koivu... silloin tuli kiire vetästä lämmöt pois vähäks aikaa ja sitten puskee savunhaju ulos autosta... Eli kyllä siitä voi haittaa olla...

                          heh.. kärynhän se sieltä heti pukkas pihalle. ja pukkaa yhä edelleenkin. tulipa kylmähiki ku eka kertaa haistoin autoa, mut toisaalta kyllä vakuutusdollaritki pyörähti silmissä
                          mutta kyllä tuo on luxusta että näkee eteensä ajaessa ja että lämpöä oikeasti tulee ja riittää paljonpaljon paremmin ilman suodatinta ku aivan uudellakaan suodattimella. kummalista muuten että tuo kärynhaju lähtee hetkenpäästä pois, ja tulee takasin vasta heti kun SÄÄDÄT lämpöä uudelleen...?!

                          Comment

                          • ekiz
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 37
                            • vantaa

                            #28
                            mulla on ihan samanlaiset suodattimet. siellä auto on e36 316 vm -98-

                            Comment

                            • IceCube
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 75
                              • Helsinki/Salo

                              #29
                              Miten sen kuskinpuoleisen suodattimen saa vaihdettua, toinenpuoleinen meni jo aika helposti mutta tämä on pyyhkijänmoottorin takana.. Miten teen?
                              Last edited by IceCube; 02-10-2006, 14:13. Reason: pikkasen väärinkäsityksiä nyt tuli mutta nyt oikein.
                              F11 530D xDrive -14
                              Ex. E61 530D -05 | E92 325d -08 | E36 320c -94

                              Comment

                              • isislisko
                                Newbiemmer
                                • Sep 2006
                                • 10

                                #30
                                Itselläni ei varmaan näitä suodattimia ei ole, kun syksyllä koivun urvut lenteli pitkin sisustaa aina kun puhaltimen käynnisti.
                                Nyt mietin jos kyseiset suodattimet laittaisi, niin tietääkö kukaan, että meneekö suodattimet heittämällä kiinni kun varaosaliikkeestä ostaa vai tarvitseeko siihen myös jotakin kiinnikkeitä jos ei suodattimia mahdollisesti ennen ole ollut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎