Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 -> 2,5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ufo777
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 371
    • Pohjanmaa

    E36 320 -> 2,5?

    Eli onko kyseisissä autoissa sama alusta? Eli pärjääkö vaan koneen vaihdolla vai meneekö enemmän osia vaihtoon että saa lailliseksi? Ainakin ETK:n mukaan saman kokoiset jarrut. Miten laatikko ja sähköt?
    Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

    Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2


    search...

    En jaksanut kyllä lukea topikkia edes alkuun.

    t.Ville

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Perä/vetarit menee vaihtoon, samoin kuin vuosimallista riippuen koneen kaikki sähköt/laitteet/ilmanputsari(Siemensistä Boschiin).
      Jarrut+muut kilkkeet ovat samat.

      Comment

      • Mauritius
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 327
        • KRS

        #4
        "Perä/vetarit menee vaihtoon, samoin kuin vuosimallista riippuen koneen kaikki sähköt/laitteet/ilmanputsari(Siemensistä Boschiin).
        Jarrut+muut kilkkeet ovat samat."

        Perää ja vetareita ei tarvitse vaihtaa jos ei halua. Itse käytän 320:n perän ja vetarit M50B25 kanssa!

        Itse vaihdoin seuraavat osat:
        Kone m50b25 vanos
        ruiskut
        boxi
        Putki
        Ilmanputsari
        Ilmamäärämittari

        Elikkä auto on (oli) 320 -93, ja käytän myös 320:n vaihdelaatikkoa. 320:ssä oli siemensin ilm.mitt. ja lambda ja 325:ssa oli bosch, elikkä nämä eivät sovi.

        Kiihtyvys on todella mahtava näillä 320:n välityksillä.

        En ole vielä käynyt katsastamassa mutta aikomus on kyllä heti kun vain kerkee.

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Mauritius
          "Perä/vetarit menee vaihtoon, samoin kuin vuosimallista riippuen koneen kaikki sähköt/laitteet/ilmanputsari(Siemensistä Boschiin).
          Jarrut+muut kilkkeet ovat samat."

          Perää ja vetareita ei tarvitse vaihtaa jos ei halua. Itse käytän 320:n perän ja vetarit M50B25 kanssa!

          Itse vaihdoin seuraavat osat:
          Kone m50b25 vanos
          ruiskut
          boxi
          Putki
          Ilmanputsari
          Ilmamäärämittari

          Elikkä auto on (oli) 320 -93, ja käytän myös 320:n vaihdelaatikkoa. 320:ssä oli siemensin ilm.mitt. ja lambda ja 325:ssa oli bosch, elikkä nämä eivät sovi.

          Kiihtyvys on todella mahtava näillä 320:n välityksillä.

          En ole vielä käynyt katsastamassa mutta aikomus on kyllä heti kun vain kerkee.

          Kyllä katsastuksessa vaativat pikkuperän(320) tilalle isonperän(325).....ja kuten varmaan ymmärsit ,kysyjä kysi tässä miten auton saa lailliseksi eikä sitä mitä haluaa tai ei halua vaihtaa....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Mauritius
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 327
            • KRS

            #6
            Ei ne mitään perän vaihtamista vaadi!!

            Kävin itse kysymässä että mitä papereita ja todistuksia vaativat ja sanoivat että haluavat nähdä että jarrut, ohjaus ja alusta (iskarit) ovat samat kuin 325:ssa!! EI MITTÄÄN MUUTA!!!

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Alusta on nyt hieman laajempi käsite kuin pelkät iskarit. Eli jos homman tekee laillisesti niin vaihtoon menee jo aikaisemmin Hemin mainitsemat palikat.
              Ei katsastusmiehen virhe tee autosta laillista.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Mauritius
                Ei ne mitään perän vaihtamista vaadi!!

                Kävin itse kysymässä että mitä papereita ja todistuksia vaativat ja sanoivat että haluavat nähdä että jarrut, ohjaus ja alusta (iskarit) ovat samat kuin 325:ssa!! EI MITTÄÄN MUUTA!!!
                siltä haastattelemaltasi katsrilta jäi mainitsematta yksi tärkeä asia.....jarrut,ohjaus,alusta ja voimansiirto vastaa vertailu mallia(325)...eli kaikki liikenne turvallisuuteen vaikuttavat asiat.
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  edit:ups...kahteen kertaan
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • makeclick
                    BTCF Member
                    • Mar 2005
                    • 268
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Mauritius
                    Ei ne mitään perän vaihtamista vaadi!!

                    Kävin itse kysymässä että mitä papereita ja todistuksia vaativat ja sanoivat että haluavat nähdä että jarrut, ohjaus ja alusta (iskarit) ovat samat kuin 325:ssa!! EI MITTÄÄN MUUTA!!!
                    Hitto ku mä yritin muutoskatsastaa itseasiassa aivan samaa brojektii ni se kyllä halus tietää kaiken autosta.. jopa halus moottorin päästötasotodistuksen jota ei saa mistää oikee.. ootko katsastanu autosi jo? missä katsastit? Kysykö sulta jotai papereita?
                    Harrastepaholainen 335d:
                    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by makeclick
                      .. jopa halus moottorin päästötasotodistuksen jota ei saa mistää oikee..
                      Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin riittää, kun on sen auton valmistenumero, josta moottori on peräisin -> moottori täyttää luovuttaja-auton rekisteröinnin aikaiset päästömääräykset.
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Paljonkos tulee muuten muutos rosentteja kun vaihtaa: Koneen, laatikone, perän, vetarit, ja sähköt..?

                        Koneeseen lasketaan siis putkisto jne.

                        Puhun siis M3:sen moteista..Jos vaihtaa niin vaihtaa sitten kunnolla ja kunnon padan.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • kolkaksviis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 161

                          #13
                          Taas selviäisi helpommalla kun myisi 320 ja ostaisi 325

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by kolkaksviis
                            Taas selviäisi helpommalla kun myisi 320 ja ostaisi 325
                            Ei välttämättä, jos muuten itse koriin on nähnyt vaivaa. En tarkoita siis mitään tuning puskureita ja semmoisia virityksiä.
                            Myös myynnissä ja ostossa tulee AINA takkiin..Eikä voi tietää millainen pommi se ostettava auto on. "Moni kukka päältä kaunis"
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • RCW
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 363

                              #15
                              Muakin kiinnostaisi tekniikan vaihto 320 isompaan. Autoa en juuri siksi viitsi myydä koska on aivan huippu koriltaan ja muutoin. Täydelliset ruostesuojat ja kaikki tehty vasta. Ei mitään järkeä myydä ja ostaa joku ruosteinen 325, johon taas joutuisi tekemään kaiken.
                              Konichiwa, Bitchez!

                              It's the name they say it's running the game

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎