Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 alapallonivel ja sisempi pallonivel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 33
    • fishriveri

    e36 alapallonivel ja sisempi pallonivel

    ovatko nuo otsikossa olevat nivelet vaihdettavia? onnistuuko kohtuullisesti
    varustetussa kotitallissa vaihto?
    <----- 703nm/3100rpm takapyöriltä
  • Spud
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 810
    • Helsinki

    #2
    Re: e36 alapallonivel ja sisempi pallonivel

    Originally posted by jii
    ovatko nuo otsikossa olevat nivelet vaihdettavia? onnistuuko kohtuullisesti
    varustetussa kotitallissa vaihto?
    Tuossahan tuota:

    Bad whiskey is better than wine
    ---------------------

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Sellainen huomio tähän asiaan, että koko tukivarren vaihto maksoi E34:n 29 euroa + osat. Tuolla hinnalla ei oikein jaksa käsiään liata, joten ihan kaikkea ei kannata tehdä itse. Tässä asiassa voi olla toisin, mene ja tiedä.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Spud
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 810
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Sickness
        Sellainen huomio tähän asiaan, että koko tukivarren vaihto maksoi E34:n 29 euroa + osat. Tuolla hinnalla ei oikein jaksa käsiään liata, joten ihan kaikkea ei kannata tehdä itse. Tässä asiassa voi olla toisin, mene ja tiedä.
        No jos molemmat nivelet on menneet niin ehdottomasti uusi tukivarsi. (74.86e/motonet)

        Jos pelkästään toisen joutuu vaihtamaan ja on viitseliäisyyttä niin 24.22e ois kappalehinta. Ja edelleen motonetistä.
        Bad whiskey is better than wine
        ---------------------

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Spud
          Originally posted by Sickness
          Sellainen huomio tähän asiaan, että koko tukivarren vaihto maksoi E34:n 29 euroa + osat. Tuolla hinnalla ei oikein jaksa käsiään liata, joten ihan kaikkea ei kannata tehdä itse. Tässä asiassa voi olla toisin, mene ja tiedä.
          No jos molemmat nivelet on menneet niin ehdottomasti uusi tukivarsi. (74.86e/motonet)

          Jos pelkästään toisen joutuu vaihtamaan ja on viitseliäisyyttä niin 24.22e ois kappalehinta. Ja edelleen motonetistä.
          Ja E34 tukivarsi Motonetistä pari kymppiä halvempi, valmistajana Bilstein.
          E39 520iA -02

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Sickness

            Ja E34 tukivarsi Motonetistä pari kymppiä halvempi, valmistajana Bilstein.
            Tuossa on käynyt ihan hyvä tuuri, Motonetissä kun osat voi olla mitä tahansa BMW originalin ja bilteman välimaastosta...

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              just vaihdoin alatukivarren ulomman pallonivelen ja vuosi sitten toiselle puolelle! kuluvaa osaa bemareissa! tarvii ottaa tukivarsi irti eikä lähde nivel irti oikein muulla kun prässillä! makso nivel jotain 30e! ja e36 alatukivarsi maksaa noin 100e!

              Comment

              • jii
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 33
                • fishriveri

                #8
                Vaihdoin tänään nuo nivelet. Eipä tuo kummonen homma ollu. Tukivarsi
                irti ja lekaa , ruuvipenkkiä ja sopivia vastinkappaleita hyväksikäyttäen
                noin tunti meni aikaa. Nivelet makso 62e yhteensä.
                <----- 703nm/3100rpm takapyöriltä

                Comment

                • E36-coupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1099
                  • Ylämylly

                  #9
                  E36:sen alapallon irroitus

                  Kyselisin tässä ennakkoon ennenkuin alan purkamaan, että pitääkö alapallon irroituksessa käyttää prässiä?
                  Kyse on siitä vanteen puoleisesta alapallosta.

                  Kiitokset vastauksista!
                  *545i E60 -05*

                  Comment

                  • Spud
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 810
                    • Helsinki

                    #10
                    Tässäpä jotain asiaan liittyvää..

                    Bad whiskey is better than wine
                    ---------------------

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Hyvähän se olisi käyttää jos vaan mahdollista mutta saa sen muutenkin lyömällä pois ja takaisin itse käytin hylsyä ja moskaa :lol:
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • E36-coupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1099
                        • Ylämylly

                        #12
                        Noniin..sehän selvisi nopeasti! Kiitokset Spud ja Rahu!!!

                        Eli pitää lähtee mäyräkoira hakee ennenkuin ottaa renkaankaan irti :juo :juo
                        *545i E60 -05*

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Joopa joo vittu

                          Upitaan tämä.

                          Eli omasta kun ei katsastus inssi muuta keksiny niin alapallonivelen merkkas vialliseksi ja hylky

                          Millanen homma tuo on siis laittaa?

                          Alatukivarren sisin pallo siis mennyt inssin mukaan.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • bayer69
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 102
                            • 90850

                            #14
                            syökö rengasta siltä puolen mistä se inssi väitti alapallon olevan paskana?
                            itellä vaihto edessä=syö rengasta perkeleesti..
                            E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by bayer69
                              syökö rengasta siltä puolen mistä se inssi väitti alapallon olevan paskana?
                              itellä vaihto edessä=syö rengasta perkeleesti..
                              Ei syö
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎