Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 jäähytysnesteet vittuilee VIKA LÖYTYI.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville-325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 213

    E36 jäähytysnesteet vittuilee VIKA LÖYTYI.

    Semmonen vika on tuossa 92 E36 325:essä nyt ilmenny, että kun viileänä/kylmänä käynnistää, niin käy jonkun parikymmentä sekuntia viidellä sylinterillä ja sitten vasta kuudes lähtee matkaan. Jos moottori on käyttölämmin tai lohkolämmittimessä ni sillon lähtee käyntiin kaikilla kuudella. Mutta jos vaikka lämpimänä ajaa kaupan pihaan tms. niin sillä välin ehtii tietysti viilentyä ni sitte käynnistettäessä käy taas viidellä. Vaihoin eilen tulpat ja kokeilin ehjää puolaa jokaiseen sylinteriin mutta ei ollu vaikutusta. Mistähän vois vikaa lähteä etsimään? Vikatestiin ois tarkotus tulevalla viikolla viedä.

    En tiiä liittyykö mitenkään asiaan, mutta paisuntasäiliössä on melkosen kova paine. Vaikka auto ois viilentyny ni siellä se paine pysyy eikä lähe muutenku korkkia raottamalla tai sitä ilmausruuvia kääntämällä. Miks sinne sitä painetta kertyy niin paljo?
    Last edited by Ville-325; 11-03-2006, 19:09.
  • Korlof
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 25
    • Harjavalta

    #2
    Originally posted by Ville-325
    ja kokeilin ehjää puolaa jokaiseen sylinteriin mutta ei ollu vaikutusta.

    ?????

    Comment

    • Ville-325
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 213

      #3
      Siis sitä tarkotin, että kokeilin jokaiseen sylinteriin ehjää puolaa. Siinähän olis selvinny jos joku puola on paskana. Mutta ei ollu vaikutusta mihinkään.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        jos painetta kertyy paisariin ja on sielä myös kylmänä niin kansipahvi paskana.. Koitappa pistää auto kylmänä käyntiin ja avaat paisarin korkin,jos sinne tulee kuplia niin kansi vuotaa
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2014
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by Korlof
          ?????
          Nääsku näissä moterneissa m50:ssä onpi omat puolat joka mukille


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • Ville-325
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 213

            #6
            Juu nyt tuli semmonen juttu, että kun seisottaa autoa tyhjäkäynnillä, niin lämmöt nousee muutamassa minuutissa punaselle ja lämppäristä alkaa tulla kylmää ilmaa (kyllä, KYLMÄÄ ilmaa!). Liikkeelle lähtiessä lämpömittari putoaa hetkessä normaalille ja lämppäri alkaa puhaltamaan lämmintä. Vesipumppu ja visko on vaihettu viime syksynä.

            Comment

            • Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 994
              • Kotona

              #7
              Originally posted by Ville-325
              Juu nyt tuli semmonen juttu, että kun seisottaa autoa tyhjäkäynnillä, niin lämmöt nousee muutamassa minuutissa punaselle ja lämppäristä alkaa tulla kylmää ilmaa (kyllä, KYLMÄÄ ilmaa!). Liikkeelle lähtiessä lämpömittari putoaa hetkessä normaalille ja lämppäri alkaa puhaltamaan lämmintä. Vesipumppu ja visko on vaihettu viime syksynä.
              Oisko vikaa termostaatissa ettei aina aukea, jos nostaa lämmöt punaiselle eli ei kierrätä nestettä? Onko jäähdytinnesteet ja öljyt menneet sekaisin? Onko jäähdytinjärjestelmän ilmaus tehty kunnolla, kun on vesipumppu vaihdettu?

              Comment

              • Ville-325
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 213

                #8
                Originally posted by arska84
                Koitappa pistää auto kylmänä käyntiin ja avaat paisarin korkin,jos sinne tulee kuplia niin kansi vuotaa
                Ei tullut kuplia.


                Originally posted by Max
                Oisko vikaa termostaatissa ettei aina aukea, jos nostaa lämmöt punaiselle eli ei kierrätä nestettä? Onko jäähdytinnesteet ja öljyt menneet sekaisin? Onko jäähdytinjärjestelmän ilmaus tehty kunnolla, kun on vesipumppu vaihdettu?
                Toivottavasti ois termostaatti hajalla ni ei tulis niin kalliiksi remontti. Vesipumppu on vaihettu n. 20 000 km sitten ja nämä viat tulivat vasta viikonlopun aikana joten ei pitäs olla siitä ilmauksesta kiinni. Meen huomenna vuototestiin jossa pitäs saada selvyys onko kannentiiviste paskana.
                Ja öljy kyllä näyttää ihan öljyltä ja neste nesteeltä joten en usko että sekasi ovat menneet. Auto kyllä savuttaa melkosesti (tai siis höyryä&#228 kun antaa kenkää mutta ei kai se näillä pakkasilla mitenkään epätavallista oo.
                Last edited by Ville-325; 06-03-2006, 17:05.

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by Ville-325
                  Ei tullut kuplia.


                  Toivottavasti ois termostaatti hajalla ni ei tulis niin kalliiksi remontti. Vesipumppu on vaihettu n. 20 000 km sitten ja nämä viat tulivat vasta viikonlopun aikana joten ei pitäs olla siitä ilmauksesta kiinni. Meen huomenna vuototestiin jossa pitäs saada selvyys onko kannentiiviste paskana.
                  Ja öljy kyllä näyttää ihan öljyltä ja neste nesteeltä joten en usko että sekasi ovat menneet. Auto kyllä savuttaa melkosesti (tai siis höyryää) kun antaa kenkää mutta ei kai se näillä pakkasilla mitenkään epätavallista oo.

                  Onhan se vesipumppu, minkä ostit niin tätä viimisintä mallia ja mieluiten vielä metallisiipistä tyyppiä. Nimittäin ne alkusarjan valkoisella muovihärpäkesiivillä vetelee sutia ajan myöten ja ei ihme jos vaikka ois jo kosahtanut tuon kilometrimäärän jälkeen :(.

                  Comment

                  • Ville-325
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 213

                    #10
                    Originally posted by jam75
                    Onhan se vesipumppu, minkä ostit niin tätä viimisintä mallia ja mieluiten vielä metallisiipistä tyyppiä. Nimittäin ne alkusarjan valkoisella muovihärpäkesiivillä vetelee sutia ajan myöten ja ei ihme jos vaikka ois jo kosahtanut tuon kilometrimäärän jälkeen :(.
                    Mitä tarkotat tuolla viimesimmällä mallilla? Mutta kyllä se metallisiipipyörällä on varustettu.

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Ville-325
                      Mitä tarkotat tuolla viimesimmällä mallilla? Mutta kyllä se metallisiipipyörällä on varustettu.

                      No hyvä niin, siis niitä muovisiipisiäkin on erilaisia... tämä viimisin muoviviritelmä on jotain parempaa laatua ja väri tais olla sellainen ruskehtava tai jotain mistä erotti siitä surkeammasta tapauksesta, mutta jos sulla on metallisiipinen niin ei mitään hätää

                      Comment

                      • chorrus
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 565
                        • 00100

                        #12
                        Originally posted by Ville-325
                        Juu nyt tuli semmonen juttu, että kun seisottaa autoa tyhjäkäynnillä, niin lämmöt nousee muutamassa minuutissa punaselle ja lämppäristä alkaa tulla kylmää ilmaa (kyllä, KYLMÄÄ ilmaa!). Liikkeelle lähtiessä lämpömittari putoaa hetkessä normaalille ja lämppäri alkaa puhaltamaan lämmintä. Vesipumppu ja visko on vaihettu viime syksynä.

                        Kansipahvi vuotaa palotilasta jäähdytysjärjestelmään ja toisinpäin.

                        Eli se on työntänyt sinne nyt palotilasta paineita -> ilmaa järjestelmässä -> ei tule lämppärinkennolle vesi -> vesi ei kierrä kun sitä ei ole tarpeeksi, ja joukossa ilmaa -> lämmöt nousevat miten sattuu.

                        Myös tuo höyrytys johtuu nesteestä palotilassa.

                        Samoiten käynnistyminen viidellä, vesi kun ei syty niin kovin helposti.
                        Last edited by chorrus; 06-03-2006, 22:21.

                        AUDI TT Roadster 3.2
                        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                        ex.
                        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                        E38 740iA bmw schwarz II
                        E39 530dAt titansilbermetallic
                        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                        E32 735iA - lachssilbermetallic
                        E24 635CSI polarismetallic
                        AUDI A6 TDI
                        SAAB 'takemenow' 900i
                        CITROËN XSARA VTS
                        CITROËN JUMPER
                        FORD MONDERO
                        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                        + 23 x Peugeot

                        Comment

                        • Ville-325
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 213

                          #13
                          Originally posted by chorrus
                          Kansipahvi vuotaa palotilasta jäähdytysjärjestelmään ja toisinpäin.

                          Eli se on työntänyt sinne nyt palotilasta paineita -> ilmaa järjestelmässä -> ei tule lämppärinkennolle vesi -> vesi ei kierrä kun sitä ei ole tarpeeksi, ja joukossa ilmaa -> lämmöt nousevat miten sattuu.

                          Myös tuo höyrytys johtuu nesteestä palotilassa.

                          Samoiten käynnistyminen viidellä, vesi kun ei syty niin kovin helposti.
                          Kyllä, tämähän sieltä juurikin selvisi viaksi! Lauantaina pitää alkaa sitten vaihtohommiin.

                          Comment

                          • chorrus
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 565
                            • 00100

                            #14
                            Originally posted by Ville-325
                            Kyllä, tämähän sieltä juurikin selvisi viaksi! Lauantaina pitää alkaa sitten vaihtohommiin.
                            Hienoa, että vika kuitenkin löytyi. Se näissä jutuissa rassaa aina eniten kun ei tahdo syytä löytyä. Onnea projektiin

                            AUDI TT Roadster 3.2
                            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                            ex.
                            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                            E38 740iA bmw schwarz II
                            E39 530dAt titansilbermetallic
                            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                            E32 735iA - lachssilbermetallic
                            E24 635CSI polarismetallic
                            AUDI A6 TDI
                            SAAB 'takemenow' 900i
                            CITROËN XSARA VTS
                            CITROËN JUMPER
                            FORD MONDERO
                            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                            + 23 x Peugeot

                            Comment

                            • Ville-325
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 213

                              #15
                              Originally posted by chorrus
                              Hienoa, että vika kuitenkin löytyi. Se näissä jutuissa rassaa aina eniten kun ei tahdo syytä löytyä. Onnea projektiin
                              Kiitoksia! Toivottavasti selviää pelkällä kannentiivisteen vaiholla ettei kannessa oo mitään vikaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎