Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Kierrokset seilaa yli 1000 - 0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • easy_ac
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 452
    • Tampere

    e36 Kierrokset seilaa yli 1000 - 0

    Joo eli tässä välillä alkaa kierrokset humppailee VOIMAKKAASTI eli ihan kiekkamittarinmukaan menee nollille ja taas tonnin hujakoille, useasti kuitenkin tuo seilaaminen ei noin voimakasta mut mennään sinne 250rpm ja ylös . Voiko imuvuoto aiheuttaa ?, Välillä autoon puskee sisään oudon kärynhajun. Lambda menee vaihtoon seuraavaks ja lisäilmaluisti puhdistukseen.

    Mitä muita jotka voi aiheuttaa tuota. joutuu uusimiseen käyttää testerissä, käytin ennen talvea ja ei seilannu noin paljoo, mitään vikakoodeja ei tullu. Searchilla etin muttei löytyny keneltäkää vastaavaa kierrosten humppaamista.

    !! Lambda vika löytyi kun testerissä käytin!!, lambda vaihdettu!!! 120e
    Last edited by easy_ac; 24-11-2006, 18:22.
  • Ville-325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 213

    #2
    Todennäköstä on, että imuvuoto löytyy jostaki. Sitä myöten on lambda särkynyt, ja pahimmassa tapauksessa katti/katit. Myös lisäilmaluisti kannattaa puhistaa. Jos ja kun lambdan vaihto tulee, niin muista vaihdon jälkeen tyhjentää vikamuisti.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by Ville-325
      Todennäköstä on, että imuvuoto löytyy jostaki. Sitä myöten on lambda särkynyt, ja pahimmassa tapauksessa katti/katit. Myös lisäilmaluisti kannattaa puhistaa. Jos ja kun lambdan vaihto tulee, niin muista vaihdon jälkeen tyhjentää vikamuisti.
      Kerroppa miten lambda hajoaa imuvuodon myötä?

      Comment

      • Ville-325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 213

        #4
        No jos imuvuoto on ilmamäärämittarin jälkeen, sekottaa se seokset->polttoainetta pääsee raakana putkeen ->rikkoo katit ja lambdan. Mulle itelle on just noin käyny.

        Comment

        • easy_ac
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 452
          • Tampere

          #5
          mutta tässä taas huomenna se että, tuo humppaaminen ei ole jatkuvaa.. siis joskus toimii ihan normaalisti että käy nätisti.. mut tänään sammu auto 2 kertaa tuon humppaamisen takia
          ja sanosinko että tuo kattien tuhoutuminen on aika henkimaailman juttuja tietää varmaks. tai tietty pitäshän sen näkyy sitten jollain tavalla päästöissä.

          Comment

          • Ville-325
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 213

            #6
            Originally posted by easy_ac
            ja sanosinko että tuo kattien tuhoutuminen on aika henkimaailman juttuja tietää varmaks. tai tietty pitäshän sen näkyy sitten jollain tavalla päästöissä.
            Juu kyllähän se päästöistä näkee. Ja kattia voi yrittää kopistella jollaki kepillä ja kuulostella kuuluuko mitään helinää tai irtonaisia osia olevan siellä sisällä.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              mulla on tää kuvatun kaltainen ongelma eli käytännössä täysin kädettömänä jätkänä tekniikan suhteen mitkä on ne toimenpiteet mitä mun pitäs tehdä?

              Comment

              • eddiew
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 77
                • Lievestuore

                #8
                Itellä hummas kiekat kans jotain 300-1000 aina välillä ja toisinaan pyöri normaalisti.. puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin vai lisäilmaluistikohan se oikeelta nimeltään on ja ongelmat tyhjäkäynnin kanssa loppu siihen..
                BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

                Comment

                • easy_ac
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 452
                  • Tampere

                  #9
                  ongelmana se että kun alkaa kierrokset hummata niin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa nykii jonkunverran, joskus erittäin paljon :S
                  perjantai aamuks aikavarattu huoltoon niin laitetaan testeriin ja ruvetaan akttelee.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Aika salettina lambda on entinen. Mites kulutusmittari? Näyttääkö korkeempia 16-18 litran lukuja kun vika päällä?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • easy_ac
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 452
                      • Tampere

                      #11
                      tuntuu kulutus olevan kuitenki korkeempi sillon ku nykii, meneehän se mittari ihan tappiin asti jos sitä kaasuu polkee kunnolla.

                      Comment

                      • jmn78
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 117
                        • uusimaa

                        #12
                        Originally posted by easy_ac
                        tuntuu kulutus olevan kuitenki korkeempi sillon ku nykii, meneehän se mittari ihan tappiin asti jos sitä kaasuu polkee kunnolla.
                        Mulla oli samoja ongelimia oman kolmekutosen kanssa. Tyhjäkäynti seilaa ja kun nykii ni kulutua huntin vaihdissa 16-18 litraa sadalla. Vika korjaantuu tyhjäkäyntimoottorin vaihdolla. (putsaaminen voi auttaa, muttei aina jos luistin runkoon on kulunut pykälä). Mulla lamnda oli ainakin ihan ehjä!
                        Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

                        Comment

                        • Autobahnboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 400
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by jmn78
                          Mulla oli samoja ongelimia oman kolmekutosen kanssa. Tyhjäkäynti seilaa ja kun nykii ni kulutua huntin vaihdissa 16-18 litraa sadalla. Vika korjaantuu tyhjäkäyntimoottorin vaihdolla. (putsaaminen voi auttaa, muttei aina jos luistin runkoon on kulunut pykälä). Mulla lamnda oli ainakin ihan ehjä!

                          Onko tuo tyhjäkäyntimoottorin vaihto millanen homma? Paljonkin maksaa uusi ja mistä?

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #14
                            .........
                            Last edited by Raine; 19-06-2013, 13:50.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • easy_ac
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 452
                              • Tampere

                              #15
                              vika oli lambdassa ja sitten sano että hiukan heikkoo arvoo sai ilmamassamittarilta "vai kumpi se nyt onkaan", että senkin joutuu vissiin uusimaan.

                              Tyhjäkäyntiventtiilin irroitus? Itse purin kaasuläppään asti pois hilut ja sitten painin tunnin sen kanssa, klemmari jolla se letku on kiinni mikä menee imusarjan alle niin se klemmarin ruuvi osoittaa ohjaamoa kohti ja en millään saanut löysättyä sitä. Jäi toistaseks putsaamatta mutta varmaan kohta irrottelen imusarjan ja samalla tulee uusia letkuja sinne

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎