Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanos e36 325 /325 e36 ilman vanosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolkaksviis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 161

    vanos e36 325 /325 e36 ilman vanosta

    Tämän takia joku ilmeisesti haluaa vanoksen??

    325 vanos vääntö 245 nm / 4200rpm
    325 ei vanos vääntö 245 nm / 4700rpm

    Ei-vanoksessa on muuten huomattavasti isommat venttiilit.

    Itse en todellakaan halunnut lisää liikkuvia/rikkuvia osia tämän takia.
    Jos vie pari desia vähemmän bensaa vanoksella niin itse en bemaria pienen bensankulutuksen takia ostanut

    Tässä niille jotka hehkuttavat vanoksen parempaa alavääntöä.Näillä sanoin vanos on turha.
    Kireet moottorit ovat ylävireisiä
  • Terou
    BTCF Member
    • May 2005
    • 791
    • Tampere

    #2
    E46 M3 perän lukkoyksikkö
    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2542
      • Pirkkala

      #3
      Mitäköhän tällä taas haettiin..
      sigpic

      Comment

      • Ari Lipsanen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 268
        • Juva

        #4
        don't feed the troll
        BMW 325i e36, vm-94 taxi

        Comment

        • kolkaksviis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 161

          #5
          Originally posted by QUASIMODO
          Mitäköhän tällä taas haettiin..
          Pari henkilöä vaan kertoi että vanoksella on huomattavasti parempi alavääntö.Todistin juuri että en nyt menisi kehumaan vanoksen etua kun sellaista ei ole.Pelkkä turha laite mutta kuulostaa hyvältä

          Ei trollaattorista ole kysymys vaan nyt ne vanosimmeiset kertomaan vanoksen eduista!!
          Last edited by kolkaksviis; 29-04-2006, 14:26.

          Comment

          • Ari Lipsanen
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 268
            • Juva

            #6


            siel tietoo vanos eduist
            BMW 325i e36, vm-94 taxi

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by kolkaksviis
              Pari henkilöä vaan kertoi että vanoksella on huomattavasti parempi alavääntö.Todistin juuri että en nyt menisi kehumaan vanoksen etua kun sellaista ei ole.Pelkkä turha laite mutta kuulostaa hyvältä

              Ei trollaattorista ole kysymys vaan nyt ne vanosimmeiset kertomaan vanoksen eduista!!
              Siis oletko sä todella noin yksioikoinen, että huipputeho merkkaa kaiken kaikessa. Siinä vanos-koneessa on enemmän tehoa ja vääntöä normaalilla käyttöalueella. Piste.

              En mäkän silti vaatisi, että autossani on vanos. Kulumisen vuoksi.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • kolkaksviis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 161

                #8
                Epäilin vanoksen olevan bmw:n insinöörien turha taidonnäyte ja näin se olikin.
                Asiassa on kääntöpuolena se että vanos antaa huippuväännön 4200 ilman vanosta 4700rpm niin ylemmillä kierroksilla vanosmoottorin vääntökäyrä käy laskuun aikaisemmin.

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #9
                  Originally posted by kolkaksviis
                  Epäilin vanoksen olevan bmw:n insinöörien turha taidonnäyte ja näin se olikin.
                  Asiassa on kääntöpuolena se että vanos antaa huippuväännön 4200 ilman vanosta 4700rpm niin ylemmillä kierroksilla vanosmoottorin vääntökäyrä käy laskuun aikaisemmin.
                  M52B25 2494 170hp@5500 245nm@3500

                  Vähemmän heppoja, mutta melkeen samat suoritus arvot kuin sun vanoksettomassa m50b25.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    M52B28 193hp / M50B25 192hp. Eihän noidenkaan suorituskyvyssä voi olla eroa kun tehot noin lähellä. No ehkä ei ihan sama asia kuin mitä topicin aloittaja tarkoitti. Itse valitsin vanoksella olevan sen takia kun on uudempaa mallia mihin on pikkuvikoja korjattu verrattuna aikaisempiin malleihin. Esimerkiksi moottorin elektroniikka on päivitetty monilta osin ja esim. thermoshokki ongelmaa ei esiinny mitä varhaisemmissa malleissa on.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • kolkaksviis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 161

                      #11
                      Originally posted by markok
                      M52B28 193hp / M50B25 192hp. Eihän noidenkaan suorituskyvyssä voi olla eroa kun tehot noin lähellä. No ehkä ei ihan sama asia kuin mitä topicin aloittaja tarkoitti. Itse valitsin vanoksella olevan sen takia kun on uudempaa mallia mihin on pikkuvikoja korjattu verrattuna aikaisempiin malleihin. Esimerkiksi moottorin elektroniikka on päivitetty monilta osin ja esim. thermoshokki ongelmaa ei esiinny mitä varhaisemmissa malleissa on.
                      Mitähän pikkuvikoja

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by kolkaksviis
                        Mitähän pikkuvikoja
                        Lambdan thermoshokki taitaa olla pahin. Haulla löytyy juttua vaikka kuinka paljon jos lisätietoa haluat.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • easy_ac
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 452
                          • Tampere

                          #13
                          vanoksesta puheen ollen, millaisen ongelman tämä aiheuttaa rakentaessa turbomoottoria, millainen ohjaus vanos solenoidilla on? jostain aikaisemmasta threadista luin että se maadoittuu tietyllä kierrrosalueella jne. Kuitenkin mistä se "haistelee" sen oikean alueen. Hieman ot mutten tästä asiasta omaa threadia aloittaa.

                          Comment

                          • kolkaksviis
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 161

                            #14
                            Originally posted by markok
                            Lambdan thermoshokki taitaa olla pahin. Haulla löytyy juttua vaikka kuinka paljon jos lisätietoa haluat.
                            Mitenkä tämä mahdollinen vika on korjattu päivitetyssä koneessa.
                            Kun ovat korjanneet tuon ongelman niin tekivät uuden mahdollisen vian aiheuttajan.
                            Olisivat ottaneet edes 10hv ja 20nm lisää niin vanos olisi muutakin kuin +-0

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              #15
                              Originally posted by kolkaksviis
                              Mitenkä tämä mahdollinen vika on korjattu päivitetyssä koneessa.
                              Kun ovat korjanneet tuon ongelman niin tekivät uuden mahdollisen vian aiheuttajan.
                              Olisivat ottaneet edes 10hv ja 20nm lisää niin vanos olisi muutakin kuin +-0
                              "In the year 1992, BMW introduced VANOS, their version of a variable valve timing system, on the BMW M50 engine used in the 3 Series. VANOS significantly enhances emission management, increases output and torque, and offers better idling quality and fuel economy."
                              Älä tuijota niitä annettuja huippuarvoja (xxx Nm @ xxxx rpm) vaan kaiva käsiisi dynokäyrät molemmista koneista, saatat huomata jotain eroa. Jos VANOS (tai säätyvä nokka-akselin ajoitus ylipäätään) on niin huono, miksi sitä käytetään tänäkin päivänä lähes joka kinnerissä? Eihän tietty ensimmäiset versiot idioottivarmoja koskaan olekaan, mutta kuitenkin.
                              Koulussa dynotettiin fordin 1.8 zeteciä eri imupuolen ajoituksilla ja kas, aikaistettuna 5 astetta vääntö alakierroksilla nousi parhaimmillaan 10 Nm. Yläkierroksilla tultiin sitten nopeaan alas, mutta tämänhän luulis olevan vanoksen idea; alhaalla aikasella, ylhäällä myöhäistetään. Just my two cents.
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎