Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmastointi "toimii", muttei tule kylmää!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    e36 ilmastointi "toimii", muttei tule kylmää!?

    Eli alkuun todettakoon, että search:ia käytin mutta tällaista ei kai ollut kellään..

    Kompura siis kytkeytyy, tarkistusikkuna on vihreä ja siellä pientä eloa on, pieniä kuplia vilistää(ilmeisesti kuuluukin?), kierrokset nousee vähän ja puhallusäänikin muuttuu kyllä kun kytkeytyy(darth vader-sihinä )....

    Mutta KYLMÄÄ ei tule! Ei pätkääkään kylmempää kuin ilman ilmastointia? Ja lämpötilan säätö tuntuu myös toimivan, ainakin talvella sai juuri sopivaksi säädettyä molemmille puolille erikseen...
    Ei kai sen pitäisi edes kytkeytyä jos ei toimisi?
    Ja auto on 325-92, puol-automaatti ilmastointi.

    Kenelläkään ideoita?
  • Battery
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 94

    #2
    Sulla on siellä vaan kylmäaineet vähissä, jos kerran kompura lähtee päälle.

    Meet täyttämään sen ilmastoinnin niin johan puhaltaa taas kylmää.
    Ex: E36 325 Coupe
    Ex: E39 530DA
    EX: E39 525TDS

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      ja jos ei tule täytön jälkeenkään kylmää ilmaa niin vika saatta olla myös jumissa olevassa X (expansion) venttiilissä. -Eipä olisi eka kerta...
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Kato nyt ensin se venttiili koska sen kompuran ei pitäisi käynnistyä jos aineet on vähissä. Ja vaikka olisivatkin vähissä niin kyllä se ainakin viileää puskisi.
        Retard Member

        Comment

        • kolkaksviis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 161

          #5
          "Ilmastointi toimii mutta ei tule kylmää" Mielestäni se ei silloin toimi

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Originally posted by Spetke
            ja jos ei tule täytön jälkeenkään kylmää ilmaa niin vika saatta olla myös jumissa olevassa X (expansion) venttiilissä. -Eipä olisi eka kerta...
            Missäs tuo venttiili sijaitsee?
            Samaa vikaa itselläkin...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • 540iA Tapsa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 97
              • Kangasala

              #7
              voip olla kylmäaine vähissä. kyllä kompura lähtee päälle vaikkei olis paljoa kylmäainetta, ei auton ilmastoinnissa ole käytössä matalapaine presostaattia..
              runsas kupliminen nestelasissa viittaa kylmäainevajaukseen..
              -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

              Auto: e46 330d manual touring -00
              -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
              -ex: e34 525tds touring -94
              -ex: e34 540iA
              -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

              Moottoripyörät:
              Yamaha R6 -01 kilpapyörä
              KTM EXC-F 250 -08
              ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
              ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
              ex: Gas Gas EC300
              ex: Husqvarna CR125

              Comment

              • dws
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 85

                #8
                "Tarkistusikkuna"?

                Tuosta lisää, kiitos. Itsellä myöskin tuntuu,ettei oikein tule kylmää

                Comment

                • KoPe
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 251
                  • Helsinki

                  #9
                  Tämäpäs pistää miettimään.

                  Miten kylmää auto-ilmastoinnin pitäisi oikein syöttää näillä keleillä? Amatoorin kysymys, mutta "eka kevät" auto-ilmastoinnilla. Lukema riittää 16 asteeseen, kylmää tulee selkeesti, mutta ei sellaista jäätävää kuin esim. enon vectran manuaali-ilmastoinnissa. Ooppeli on ooppeli ja kaikista autoista tulee ennenpitkää ooppeilta, mutta tosiaan esim. jos heittää lämmöt 19 asteeseen ja autotoiminto viilentää auton, tuntuu joskus että on vähän turhan lämmintä kuitenkin sisällä.
                  KoPe
                  --------
                  Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    expansion? venttiili, mikä ja missä?
                    miten tarkistan?

                    Kiitoksia vastanneille, seuraavaksi kai sitten lisää kylmä-ainetta...

                    Comment

                    • Jaksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 753
                      • Kempele

                      #11
                      Olisikohan herrat tarkoittaneet aiemmissa postauksessa vesiventtiiliä? Löytyy muistaakseni koneen oikealta puolelta aika takaa.

                      Linkin takana kuva venttiilistä, osanro 1
                      Last edited by Jaksu; 07-05-2006, 10:08.
                      xdrive

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #12
                        Ei tässä nyt mistään vesiventtiileistä jauheta.....
                        Van X venttiilin jumittamisesta, tämä X venttiili säätelee kennolle menevää kylmäainetta.
                        Se X venttiili löytyy tosta ennen kennoa, numero 3 :


                        Ja ilmastoinnin tehokkuus on hyvä testata niin, että tarkoitukseen sopiva lämpö mittari työnnetään siihen keski suulakkeen ritilöiden väliin, ja kääntää vipstaakit niin että kaikki puhallus tulee siitä keskeltä.
                        Siten vain ilmastointi pääle täysin kylmimmäle, puhallus melko kovalle ja sitten odotelaan että paikat kerkiävät kylmetä.
                        Ja jos lämpömittari näyttää 0-5 astetta niin kyllä pelittä täysin!!!
                        5-9 astetta niin on vielä ihan jees.
                        mutta jos jää sinne 10 tai yli niin jossakin on vikaa???

                        -vertailun vuoksi itselläni 525tds vm 94 puhaltaa noin 2-3 astetta
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          jep, on mittailtu jo lämpötilaa, ei muutu ollenkaan kun ilmastoinnin laittaa päälle.
                          Voiko tota "x" venttiiliä testata ilman että purkaa kennon kojelaudan sisuksista esiin? Ja jos voi, niin miten?

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #14
                            Originally posted by Risto113
                            jep, on mittailtu jo lämpötilaa, ei muutu ollenkaan kun ilmastoinnin laittaa päälle.
                            Voiko tota "x" venttiiliä testata ilman että purkaa kennon kojelaudan sisuksista esiin? Ja jos voi, niin miten?
                            Testaamisesta en osaa sanoa, mutta sijaitsee rintapellissä. Konehuoneen puolelta normaalisti pääsee käsiksi.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #15
                              Jeps, kiitos tiedosta!

                              Joku varmasti on testannut tuon venttiilin rintapellissä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎