Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niina-s
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 32

    Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?

    Eli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by niina-s
    Eli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?
    Ketjullahan nuo ovat kaikki 94 vuodesta eteenpäin.. Ja sitä ennenkin 318is ja sitä paremmat mallit. Taloudellinen ja kestävä sekä myös suorituskyvyltään normaaliliikennöintiin täysin riittävä (ja jopa keskimääräistä ripeämpi) kone olisi M44B19, joka löytyy malleista 318is ja 318ti compact vuodesta 95 eteenpäin. 0-100 km/h menee alle kymmenessä sekunnissa ja normaaliajon keskikulutus siinä reilussa kahdeksassa litrassa. Monien mielestä jopa E36-koppaan saatavista koneista se luotettavin.

    E: Ajatusvirhe korjattu 318is 95-> kone on M44B19 eikä B18
    Last edited by SledgeHammer82; 01-06-2006, 22:34.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      .........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:42.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • niina-s
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 32

        #4
        No, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.

        Comment

        • Rikke
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 579
          • Paimio

          #5
          Sisustan osalta ainakin kannattaa ehkä jättää alkupään mallit sikseen, kaikenlaista nitinää ja natinaa. Tuo parantui jonkun vuoden jälkeen (en muista vuosimallia tarkalleen, searchilla voi löytyä lisää)
          Hiljaiseksi tuota autoa ei voi sanoa, ainakin rengasmelu kuuluu turhan hyvin, riippuu tosin paljon renkaista mutta kuitenkin.
          Alustasta en osaa enempää kertoa kuin että madallusjousilla ja iskareilla mukavan jämäkkä ajaa. ainakin omasta mielestä.
          Ruostumisen suhteen voisin sanoa että ei ilmeisemmin hirveän helpolla ainakaan pahasti ruostu, Mutta kannattaa tarkastaa ne tyypillisimmät kohdat eli ovien alareunat, ja myös sisäpuolelta. Pyöränkaaret ja takaluukun sisäreuna on myös alttiita paikkoja.

          Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
          Nyk. VW Golf '00
          Nyk. VW Golf '95
          Historiaa:x17 BMW +Muuta

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by niina-s
            No, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.
            Moottori M44B19 1.9L 16v on ollut saatavilla vuodesta '95-> tilauksille. Itekin olen aina pitänyt tuota pirssiä mallisarjan optimaalisimpana. Alusta on tuossa jo vakiona normaalikäyttöön riittävän jämäkkä, mikäli jouset, iskarit, kumipuslat ja nivelet on vaihdettu ajoissa uusiin.

            Ajo-ominaisuudethan ovat tietenkin ensiluokkaiset silloin, sillä sehän on bemari!
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Jaksu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 753
              • Kempele

              #7
              Originally posted by niina-s
              Eli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?
              Sinuna lähtisin katselemaan malleja 323i ja 328i.
              xdrive

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Jaksu
                Sinuna lähtisin katselemaan malleja 323i ja 328i.
                Minkähän takia? 2,5l & 2,8l mallit ovat taloudellisia tehoihin nähden, mutta nyt kun tehoja ei kaivata, niin mielestäni nuo koneet ovat turhan järeitä tähän käyttötarkoitukseen. Eiköhän se 318iS liene se optimaalisin.
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • zaci
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 459
                  • Kuopio

                  #9
                  Itselläni oli -93 316i pienen bensankulutuksen toivossa. Ostovaiheessa kuutoskoneet kammotti koollaan ja "ne varmasti syö sitä bensaa". Totuushan on aivan toinen. 316i vei bensaa aina vähintään 8l sataselle, ja jos kyytiin tuli yksikin henkilö neljästä puhumattakaan, alkoi pikkukone huutamaan semmosilla kierroksilla että huhhuh, saamatta mitään edes aikaan. Hyvä että ylämäet pääs ylös Eli ehdottomasti suosittelen kuutoskoneista autoa, ehkä juuri tuo 323. 2,5 litranen kestää varmasti paremmin,kierrokset pysyy nätisti alle 3 tuhannen jopa moottoriteillä kiltisti ajaen, vääntöä löytyy ja bensankulutus on varmasti tasaisessa matka-ajossa reilusti alle tuon 316 lukemien..
                  BMW F20 120xDa 2016 140kW

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by niina-s
                    No, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.
                    Haku auttaisi tähänkin, mutta kerrataanpa, että uudistuksia tapahtui pitkin mallin elinkaarta, mutta varsinaisena virstanpylväänä voisi pitää syyskuuta 93. Tämän jälkeen tuotetut autot ovat koriltaan yksiä ikäluokkansa parhaista, sekä myös muuten lastentaudeista korjailtuja.

                    Auto on hyvä ajettava ja jämäkkä, kun alustan osat ovat kunnossa. Onneksi puslia on paljon vähemmän kuin viitos- tai etenkin seiskasarjan vekottimissa. Äänieristys nyt ei E36:n kohdalla maailman kärkikastia ole, vaikkakin luokassaan autoa aikanaan kehuttiinkin. Etenkin karkealla asfaltilla rengasäänet kuuluvat melko lailla selvästi sisälle, etenkin, jos autossa on leveät ja matalaprofiiliset renkaat. Myös rengasmerkki vaikuttaa asiaan. Sileällä tiellä taas kulkee todella sivistyneesti.

                    Comment

                    • zaci
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 459
                      • Kuopio

                      #11
                      318is:n kone onkin minulle tuntemattomampi (ei omaa kokemusta), jotkut speksit löysin autodb.fi :stä mutta niiden paikkaansapitävyyshän tulee aina kyseenalaistaa. Eli ilmeisesti korkeaviritteisempi neloskone ? Näyttää ihan hyvältä paperilla (tehot / kulutus ), mutta liekö sitten kestävyyseroja? ehkäpä juoksu ei ole niin pitkä että erot näkyy vääntöä tosin uupuu ..
                      BMW F20 120xDa 2016 140kW

                      Comment

                      • sanahon
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2002
                        • 196
                        • Machine City

                        #12
                        Annetaan täältä puolto-ääni 323:lle.. yllätys yllätys.. Tämä kone ei todellakaan ole mikään korkea viritteinen tykki vaan sivistynyt "käyttömoottori" eli vääntää alhaalta ja varsinkin matka-ajossa vie vähän bensaa. Ja jos nickistä jotain voi päätellä, auto tulisi naisen käyttöön, niin näistähän löytyy jo luistonesto, joka talvella on ihan mukava juttu.
                        E91 320dA
                        BMW Cruise Bike

                        Ex:
                        E30 325i cabrio M-Technik II ´91
                        E36 323 coupe M-Technik ´97
                        E30 325i ´88


                        sigpic

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Ehdottomasti 318iS. Siitä löytyy 328:n alusta, erittäinkin käytännön suorituskykyisellä ja kuitenkin taloudellisella DOCH nelikolla. Vikatiheydeltään vm.94-uudemmat 318iS:t ovat e36 mallisarjan vähävikaisimpia.
                          Useimmiten näistä löytyy myös M-Sport palikkaa sekä varusteita kohtuullisen kiitettävästi, eli mitään "neekerimalleja" näistä ei ole olemassakaan.
                          Lupaan että valinta ei ole huono jos siihen päädyt.

                          Comment

                          • Xhawk
                            OBTCF Member
                            • Jul 2004
                            • 2326
                            • Kierrosalueella (hki)

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Ehdottomasti 318iS. Siitä löytyy 328:n alusta, erittäinkin käytännön suorituskykyisellä ja kuitenkin taloudellisella DOCH nelikolla. Vikatiheydeltään vm.94-uudemmat 318iS:t ovat e36 mallisarjan vähävikaisimpia.
                            Useimmiten näistä löytyy myös M-Sport palikkaa sekä varusteita kohtuullisen kiitettävästi, eli mitään "neekerimalleja" näistä ei ole olemassakaan.
                            Lupaan että valinta ei ole huono jos siihen päädyt.
                            Ei olis Hemiltä uskonu

                            Joo, itekkin ottaisin 318iS:n varsinkin sen M44B19-koneen. Ei itsellänikään kokemusta, mutta shellinbaari juttujen perusteella vähäkulutuksinen ja tehokas kone.
                            "Position One, Position One"
                            Punainen miesten voimisteluauto

                            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Xhawk
                              Ei olis Hemiltä uskonu

                              Joo, itekkin ottaisin 318iS:n varsinkin sen M44B19-koneen. Ei itsellänikään kokemusta, mutta shellinbaari juttujen perusteella vähäkulutuksinen ja tehokas kone.
                              Kävin ensiesittelyssä ajamassa vuonna xx, tietty luu ulkona keskelle amisparkkia (sorry!? ) ja tuli 'hiukka' katseita & kuume...

                              Toi oli muuten suht' naseva korostus: "Ei olis Hemiltä uskonu"
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎