Eli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?
Collapse
X
-
Originally posted by niina-sEli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?
E: Ajatusvirhe korjattu 318is 95-> kone on M44B19 eikä B18Last edited by SledgeHammer82; 01-06-2006, 22:34.
-
-
No, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.
Comment
-
-
Sisustan osalta ainakin kannattaa ehkä jättää alkupään mallit sikseen, kaikenlaista nitinää ja natinaa. Tuo parantui jonkun vuoden jälkeen (en muista vuosimallia tarkalleen, searchilla voi löytyä lisää)
Hiljaiseksi tuota autoa ei voi sanoa, ainakin rengasmelu kuuluu turhan hyvin, riippuu tosin paljon renkaista mutta kuitenkin.
Alustasta en osaa enempää kertoa kuin että madallusjousilla ja iskareilla mukavan jämäkkä ajaa. ainakin omasta mielestä.
Ruostumisen suhteen voisin sanoa että ei ilmeisemmin hirveän helpolla ainakaan pahasti ruostu, Mutta kannattaa tarkastaa ne tyypillisimmät kohdat eli ovien alareunat, ja myös sisäpuolelta. Pyöränkaaret ja takaluukun sisäreuna on myös alttiita paikkoja.
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
Originally posted by niina-sNo, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.
Ajo-ominaisuudethan ovat tietenkin ensiluokkaiset silloin, sillä sehän on bemari!"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by niina-sEli noita E36 korisia bemareita ollaan katseltu ja ei ole mitään kokemusta bensakoneista, joten neuvoja kaivataan. Eli tehoja ei tarvita niinkään vaan peruskestävän ja taloudellisen moottorin ja mieluiten tietysti nokkaketjulla. Mikä olisi meille sopivin vaihtoehto? Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia?xdrive
Comment
-
-
Originally posted by JaksuSinuna lähtisin katselemaan malleja 323i ja 328i."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Itselläni oli -93 316i pienen bensankulutuksen toivossa. Ostovaiheessa kuutoskoneet kammotti koollaan ja "ne varmasti syö sitä bensaa". Totuushan on aivan toinen. 316i vei bensaa aina vähintään 8l sataselle, ja jos kyytiin tuli yksikin henkilö neljästä puhumattakaan, alkoi pikkukone huutamaan semmosilla kierroksilla että huhhuh, saamatta mitään edes aikaan. Hyvä että ylämäet pääs ylösEli ehdottomasti suosittelen kuutoskoneista autoa, ehkä juuri tuo 323. 2,5 litranen kestää varmasti paremmin,kierrokset pysyy nätisti alle 3 tuhannen jopa moottoriteillä kiltisti ajaen, vääntöä löytyy ja bensankulutus on varmasti tasaisessa matka-ajossa reilusti alle tuon 316 lukemien..
BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
-
Originally posted by niina-sNo, mitenkäs tuo tekniikka muuten E36:ssa toimii? Onko tuo malli hyvä ajettava ja jämäkkä vai tarviiko alustasarjan, että toimii jämäkästi. Mitenkäs kori kestää ruostetta vastaan-onko joku vuosiluku, jonka jälkeiset autot parempia? Äänieristys lienee bemareissa kärkiluokkaa? Kertokaa muuta liittyen E36-koppaan.
Auto on hyvä ajettava ja jämäkkä, kun alustan osat ovat kunnossa. Onneksi puslia on paljon vähemmän kuin viitos- tai etenkin seiskasarjan vekottimissa. Äänieristys nyt ei E36:n kohdalla maailman kärkikastia ole, vaikkakin luokassaan autoa aikanaan kehuttiinkin. Etenkin karkealla asfaltilla rengasäänet kuuluvat melko lailla selvästi sisälle, etenkin, jos autossa on leveät ja matalaprofiiliset renkaat. Myös rengasmerkki vaikuttaa asiaan. Sileällä tiellä taas kulkee todella sivistyneesti.
Comment
-
-
318is:n kone onkin minulle tuntemattomampi (ei omaa kokemusta), jotkut speksit löysin autodb.fi :stä mutta niiden paikkaansapitävyyshän tulee aina kyseenalaistaa. Eli ilmeisesti korkeaviritteisempi neloskone ? Näyttää ihan hyvältä paperilla (tehot / kulutus ), mutta liekö sitten kestävyyseroja? ehkäpä juoksu ei ole niin pitkä että erot näkyyvääntöä tosin uupuu ..
BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
-
Annetaan täältä puolto-ääni 323:lle.. yllätys yllätys..Tämä kone ei todellakaan ole mikään korkea viritteinen tykki vaan sivistynyt "käyttömoottori" eli vääntää alhaalta ja varsinkin matka-ajossa vie vähän bensaa. Ja jos nickistä jotain voi päätellä, auto tulisi naisen käyttöön, niin näistähän löytyy jo luistonesto, joka talvella on ihan mukava juttu.
E91 320dA
BMW Cruise Bike
Ex:
E30 325i cabrio M-Technik II ´91
E36 323 coupe M-Technik ´97
E30 325i ´88
sigpic
Comment
-
-
Ehdottomasti 318iS. Siitä löytyy 328:n alusta, erittäinkin käytännön suorituskykyisellä ja kuitenkin taloudellisella DOCH nelikolla. Vikatiheydeltään vm.94-uudemmat 318iS:t ovat e36 mallisarjan vähävikaisimpia.
Useimmiten näistä löytyy myös M-Sport palikkaa sekä varusteita kohtuullisen kiitettävästi, eli mitään "neekerimalleja" näistä ei ole olemassakaan.
Lupaan että valinta ei ole huono jos siihen päädyt.
Comment
-
-
Originally posted by HemiEhdottomasti 318iS. Siitä löytyy 328:n alusta, erittäinkin käytännön suorituskykyisellä ja kuitenkin taloudellisella DOCH nelikolla. Vikatiheydeltään vm.94-uudemmat 318iS:t ovat e36 mallisarjan vähävikaisimpia.
Useimmiten näistä löytyy myös M-Sport palikkaa sekä varusteita kohtuullisen kiitettävästi, eli mitään "neekerimalleja" näistä ei ole olemassakaan.
Lupaan että valinta ei ole huono jos siihen päädyt.
Joo, itekkin ottaisin 318iS:n varsinkin sen M44B19-koneen. Ei itsellänikään kokemusta, mutta shellinbaari juttujen perusteella vähäkulutuksinen ja tehokas kone."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Originally posted by XhawkEi olis Hemiltä uskonu
Joo, itekkin ottaisin 318iS:n varsinkin sen M44B19-koneen. Ei itsellänikään kokemusta, mutta shellinbaari juttujen perusteella vähäkulutuksinen ja tehokas kone.) ja tuli 'hiukka' katseita & kuume...
Toi oli muuten suht' naseva korostus: "Ei olis Hemiltä uskonu""Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Comment