328i on tehosuhde kulutus paras.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?
Collapse
X
-
mulla on 318 is coupe -94, kulutusmittari 6l/100 km 110 km/h vauhdissa tasakaasulla tasasella tiellä, ylämäki tietysti eri ja toi on siis mittarin näyttö, onko todellinen kulutus niin eri juttu, varmaankin lähelle tota. Ei se raketti ole mutta käytännön ominaisuudet koneessa ok ja kiertää rajoittajaan n. 6400 vaivattomasti (en kokeile joka päivä ja joka valoissa) Äänieristys vois olla varmaankin olla parempi mutta tollakin pärjää kun ei valita, alustan nivelet ja puslat vaihtoon jos yli 200 tkm mutta lienee e36 ominaisuus. Sporttipenkkiversion jos löydät niin ota sellanen, vakijakkarat ei ole kovinkaan kummoiset.
Comment
-
-
Originally posted by T3DOCH = Double over cead HAMSAFT. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista KINKKUAKSELIA.
Tuo lyhenne kuuluu olla DOHC = Double over head camsaft. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista NOKKA-AKSELIA.
Enpä olisi uskonut, että näitä TIETÄMÄTTÖMIÄ on vieläkin.
Anteeksi offtopic...
Huh..huh... ANTEEKSI TODELLAKIN maalaisuuteni että typeryyksissäni ja erityisesti tietämättömyyttäni menin pirulauta kirjoittamaan DOCH...
Onneksi nyt vihdoin löytyi taas yksi "armoitettu" joka lukee ja erityisesti oikolukee kaiken kirjoittamani jotta tällaiselta vääryydeltä saadaan kaikki suojelua väärältä tiedolta...
Comment
-
-
Originally posted by niina-sMites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
Kyllähän täysin kunnossa oleva e30 pesee e36 mennen tullenTämä on sitten vain minun mielipide ja uskallan väittää että en ole ainoa...
Mutta makuasioista ei voi kiistellä.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by niina-sMites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
Tuolta lisää tietoa koneista, korimalleista jne. http://www.bmwclub.fi/fi/techinfo.html
Niillä "vakiokiekoilla" e36:n rengasmelu ei ole kovinkaan paha, mutta vähänkin matalaprofiilisimmilla renkailla ei paljon hiekkateitä kiinnosta ajella...
Jos harkitset e36 iS:än hankintaa, niin suosittelisin jättämään nuo alkupään coupet pois laskuista ja etsimään jotakin -94 tai sen jälkeen syntynyttä helmeä. Silloin sulla on valittavana sekä coupeja että sedaneita ja kuten hemi sanoi, noissa on sisustan ininät ja natinat saatu hallintaan.
edit: typo...Last edited by creatious; 03-06-2006, 17:52.
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineMinkähän takia? 2,5l & 2,8l mallit ovat taloudellisia tehoihin nähden, mutta nyt kun tehoja ei kaivata, niin mielestäni nuo koneet ovat turhan järeitä tähän käyttötarkoitukseen. Eiköhän se 318iS liene se optimaalisin.
Jostain syystä luotto BMW:n 4 sylinteriseen moottoriin ei ole samaa luokkaa mitä se on 6 sylinteriseen (huono peruste myönnetään). Tähän kun lisätään 6 sylinterisen tasainen käynti, parempi vääntö ja äänet
Soppaan kun lisätään vielä M52B25 ja M52B28 luonne-ero vs. M50B25 niin mielestäni 323i ja 328i ovat ne parhaat vaihtoehdot.
Itse olin aikoinaan ostamassa 318is-mallia, mutta ONNEKSI kaverini takoi järkeä päähän.Last edited by Jaksu; 04-06-2006, 00:06.xdrive
Comment
-
-
Originally posted by niina-sOnko rengasmelu jotenkin poikkeuksellisen suurta? ... Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
Eiköhän käyttöauton hankinnassa kannata aina valita kahdesta pahasta se uudempi?
(...sillä nehän on jo viime vuosituhanneltakin!)"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by JaksuMeillä oli yhtä aikaa talossa E36 318is, 320i ja 325i on suuria eroa kulutuksen suhteen ei ollut."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineTämä on aika paljon riippuvainen siitä, minkälaista ajoa autolla on. Jos paljon matkaa, niin eipä noissa tosiaan isoja eroja kulutuksessa ole. Mutta kaupunkikulutuksessa sen sijaan eroa syntyy litroissa mitattava määrä. Ja edelleen, ellei tehoa kaivata, niin kutoskoneen hommaaminen nyt vaan on typerää, vaikkapa sitten pelkkien huoltokustannusten vuoksi.
Pointti jota haen on se, että kuusisylinteriset mallit tarjoavat niin paljon enemmän moottorin osalta suht pienellä lisäinvestoinnilla.
Toki jokainen taaplaatkoon tyylillään.xdrive
Comment
-
-
Originally posted by niina-sJoo eipä moottorin suhteen ole epäselvyyttä 318iS. Ja 94 tai uudempi siinä kai nämä tärkeimmät tiedot tulikin. Onko rengasmelu jotenkin poikkeuksellisen suurta? Nyt tarkoitan, että autossa olisi alla vakiorengastus-lienee alkujaan 15" vai miten? Ja mitä tuo nyt sitten kuluttaa jos ajelee 100 km/h maantieajoa? Kiitos muuten hyvistä vastauksista tähän mennessä! Suurempia moottoreita en kaipaakkaan kun edellinen auto oli alle 70 hv! Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
Comment
-
-
Originally posted by kolkaksviisKannattaisi harkita jotain muuta merkkiä kuin bmw jos ei ole varaa kutoskoneisen ylläpitoon.Joku japsi olisi varma peli
Sitäpaitsi se kutonen on ikuinen, jos sillä osaa ajaa, huoltaa ajoissa eikä kylmällä koneella paukuta rajottimeen. Toki kannattaa kuunnella ennen ostoa koneen mölinät jne..
Ja mitä riiseihin tulee..ei saatana.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by KeimoSiis siinähän alkaa ollaa jo klassikon piirteitä.
E36 on yksi järkyttävimmistä saippualaatikoista mitä muotoiluun tulee. Ehdottomasti rumin koko BMW:n mallisarjasta.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment