Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #31
    328i on tehosuhde kulutus paras.
    325i -93 E36

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      #32
      mulla on 318 is coupe -94, kulutusmittari 6l/100 km 110 km/h vauhdissa tasakaasulla tasasella tiellä, ylämäki tietysti eri ja toi on siis mittarin näyttö, onko todellinen kulutus niin eri juttu, varmaankin lähelle tota. Ei se raketti ole mutta käytännön ominaisuudet koneessa ok ja kiertää rajoittajaan n. 6400 vaivattomasti (en kokeile joka päivä ja joka valoissa) Äänieristys vois olla varmaankin olla parempi mutta tollakin pärjää kun ei valita, alustan nivelet ja puslat vaihtoon jos yli 200 tkm mutta lienee e36 ominaisuus. Sporttipenkkiversion jos löydät niin ota sellanen, vakijakkarat ei ole kovinkaan kummoiset.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by T3
        DOCH = Double over cead HAMSAFT. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista KINKKUAKSELIA.

        Tuo lyhenne kuuluu olla DOHC = Double over head camsaft. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista NOKKA-AKSELIA.

        Enpä olisi uskonut, että näitä TIETÄMÄTTÖMIÄ on vieläkin.

        Anteeksi offtopic...

        Huh..huh... ANTEEKSI TODELLAKIN maalaisuuteni että typeryyksissäni ja erityisesti tietämättömyyttäni menin pirulauta kirjoittamaan DOCH...
        Onneksi nyt vihdoin löytyi taas yksi "armoitettu" joka lukee ja erityisesti oikolukee kaiken kirjoittamani jotta tällaiselta vääryydeltä saadaan kaikki suojelua väärältä tiedolta ...

        Comment

        • villes
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 439
          • Kirkkonummi

          #34
          Sori OT mut tääl ois yks 318ti myynnissä
          M-B C220CDI 4matic amg -13
          ex.
          bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by niina-s
            Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
            Aloitetaankos sota
            Kyllähän täysin kunnossa oleva e30 pesee e36 mennen tullen Tämä on sitten vain minun mielipide ja uskallan väittää että en ole ainoa...
            Mutta makuasioista ei voi kiistellä.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • creatious
              BTCF Member 2006
              • Jul 2005
              • 194

              #36
              Originally posted by niina-s
              Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
              Kaikissa e30 koppaisissa 318is:sissä oli m42(b18) moottori ja myöskin alkupään e36 318iS:sissä käytettiin samaa mottia aina -95 vuoteen saakka, jonka jälkeen siirryttiin m44(b19!?) mootorin käyttöön.

              Tuolta lisää tietoa koneista, korimalleista jne. http://www.bmwclub.fi/fi/techinfo.html

              Niillä "vakiokiekoilla" e36:n rengasmelu ei ole kovinkaan paha, mutta vähänkin matalaprofiilisimmilla renkailla ei paljon hiekkateitä kiinnosta ajella...
              Jos harkitset e36 iS:än hankintaa, niin suosittelisin jättämään nuo alkupään coupet pois laskuista ja etsimään jotakin -94 tai sen jälkeen syntynyttä helmeä. Silloin sulla on valittavana sekä coupeja että sedaneita ja kuten hemi sanoi, noissa on sisustan ininät ja natinat saatu hallintaan.

              edit: typo...
              Last edited by creatious; 03-06-2006, 17:52.

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #37
                Originally posted by Moonshine
                Minkähän takia? 2,5l & 2,8l mallit ovat taloudellisia tehoihin nähden, mutta nyt kun tehoja ei kaivata, niin mielestäni nuo koneet ovat turhan järeitä tähän käyttötarkoitukseen. Eiköhän se 318iS liene se optimaalisin.
                Meillä oli yhtä aikaa talossa E36 318is, 320i ja 325i on suuria eroa kulutuksen suhteen ei ollut.

                Jostain syystä luotto BMW:n 4 sylinteriseen moottoriin ei ole samaa luokkaa mitä se on 6 sylinteriseen (huono peruste myönnetään). Tähän kun lisätään 6 sylinterisen tasainen käynti, parempi vääntö ja äänet

                Soppaan kun lisätään vielä M52B25 ja M52B28 luonne-ero vs. M50B25 niin mielestäni 323i ja 328i ovat ne parhaat vaihtoehdot.

                Itse olin aikoinaan ostamassa 318is-mallia, mutta ONNEKSI kaverini takoi järkeä päähän.
                Last edited by Jaksu; 04-06-2006, 00:06.
                xdrive

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #38
                  Originally posted by niina-s
                  Onko rengasmelu jotenkin poikkeuksellisen suurta? ... Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
                  Ei se rengasmelu suurta ole, koska äänieristys on kuitenkin keskimääräistä parempi. Rengasmelu nyt vaan sattuu olemaan sitten se ainut häiritsevän äänen lähde, varsinkin huonolaatuisilla matalaprofiilisilla renkailla. Alkuperänen rengaskoko e36 lienee 205/60x15 ja vaihtoehtoina 205/55x16 tai 225/45x17, myös muita kokoja löytyy.

                  Eiköhän käyttöauton hankinnassa kannata aina valita kahdesta pahasta se uudempi?
                  (...sillä nehän on jo viime vuosituhanneltakin!)
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    #39
                    Originally posted by Jaksu
                    Meillä oli yhtä aikaa talossa E36 318is, 320i ja 325i on suuria eroa kulutuksen suhteen ei ollut.
                    Tämä on aika paljon riippuvainen siitä, minkälaista ajoa autolla on. Jos paljon matkaa, niin eipä noissa tosiaan isoja eroja kulutuksessa ole. Mutta kaupunkikulutuksessa sen sijaan eroa syntyy litroissa mitattava määrä. Ja edelleen, ellei tehoa kaivata, niin kutoskoneen hommaaminen nyt vaan on typerää, vaikkapa sitten pelkkien huoltokustannusten vuoksi.
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • Jaksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 753
                      • Kempele

                      #40
                      Originally posted by Moonshine
                      Tämä on aika paljon riippuvainen siitä, minkälaista ajoa autolla on. Jos paljon matkaa, niin eipä noissa tosiaan isoja eroja kulutuksessa ole. Mutta kaupunkikulutuksessa sen sijaan eroa syntyy litroissa mitattava määrä. Ja edelleen, ellei tehoa kaivata, niin kutoskoneen hommaaminen nyt vaan on typerää, vaikkapa sitten pelkkien huoltokustannusten vuoksi.
                      Huoltokustannusten... Jos nyt mietitään ihan perushuoltoa, niin kutonen taitaa imasta öljyä pari litraa enemmän ja tulppia on kaksi enemmän. Ei pitäisi olla ratkaiseva lisäerä auton vuosittaisissa ylläpito kustannuksissa.

                      Pointti jota haen on se, että kuusisylinteriset mallit tarjoavat niin paljon enemmän moottorin osalta suht pienellä lisäinvestoinnilla.

                      Toki jokainen taaplaatkoon tyylillään.
                      xdrive

                      Comment

                      • kolkaksviis
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 161

                        #41
                        Kannattaisi harkita jotain muuta merkkiä kuin bmw jos ei ole varaa kutoskoneisen ylläpitoon.Joku japsi olisi varma peli

                        Comment

                        • kolkaksviis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 161

                          #42
                          Originally posted by niina-s
                          Joo eipä moottorin suhteen ole epäselvyyttä 318iS. Ja 94 tai uudempi siinä kai nämä tärkeimmät tiedot tulikin. Onko rengasmelu jotenkin poikkeuksellisen suurta? Nyt tarkoitan, että autossa olisi alla vakiorengastus-lienee alkujaan 15" vai miten? Ja mitä tuo nyt sitten kuluttaa jos ajelee 100 km/h maantieajoa? Kiitos muuten hyvistä vastauksista tähän mennessä! Suurempia moottoreita en kaipaakkaan kun edellinen auto oli alle 70 hv! Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?
                          E30 koppa näyttää laatikolta niin kuin lada 1200L

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #43
                            Originally posted by kolkaksviis
                            Kannattaisi harkita jotain muuta merkkiä kuin bmw jos ei ole varaa kutoskoneisen ylläpitoon.Joku japsi olisi varma peli
                            Haha..Ite todennu että ei ne bamurin osien hinnat ole sen kovempia kuin riiseihinkään..jopa päinvastoin !
                            Sitäpaitsi se kutonen on ikuinen, jos sillä osaa ajaa, huoltaa ajoissa eikä kylmällä koneella paukuta rajottimeen. Toki kannattaa kuunnella ennen ostoa koneen mölinät jne..

                            Ja mitä riiseihin tulee..ei saatana.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #44
                              Originally posted by kolkaksviis
                              E30 koppa näyttää laatikolta niin kuin lada 1200L
                              Siis siinähän alkaa ollaa jo klassikon piirteitä.

                              E36 on yksi järkyttävimmistä saippualaatikoista mitä muotoiluun tulee. Ehdottomasti rumin koko BMW:n mallisarjasta.

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                #45
                                Originally posted by Keimo
                                Siis siinähän alkaa ollaa jo klassikon piirteitä.

                                E36 on yksi järkyttävimmistä saippualaatikoista mitä muotoiluun tulee. Ehdottomasti rumin koko BMW:n mallisarjasta.
                                Siis onhan bemarilla rumempia malleja kuin E36:nen..
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎