Meikäläisen autossa tärinä jarrutuksissa korjaantui alatukivarsien vaihdolla pallonivelineen + takapuslineen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Tärisyttää Jarruttaessa.
Collapse
X
-
Originally posted by Ha2, vuosi sitten View PostMulla nypyttää kans jarrutuksissa, jotka alkaa 80 km/h tai suuremmasta nopeudesta. Pienemmistä nopeuksista auto saattaa vähän tempasta jompaan kumpaan suuntaan, jos jalkaa käyttä vaan nopeasti jarrulla. Kävin auton alla vääntelemässä tukivarsia öljynvaihdon yhteydessä ja kolmiotukivarsien takapuslat oli kyllä luvattoman löysät --> tukivarret pääsee elämään takapäästään, mikä aiheuttaa pienen ohjausliikkeen. Uskon, että nypytys johtuu niistä puslista. Ois vaan aikaa vaihtaa niin vois raportoida tuloksista.E61 525d LCI
Comment
-
-
Katsastus-setä sanoi, että etujarrulevyt rupee olemaan lopussa niin vaihdatin sitten ne ja uudet palat (motonet).
->Rupesi tärisemään jarruttaessa erittäin voimakkaasti ja kuulu klapklap ääni.
Vaihdatin sitten uudet etulaakerit (original), jotka olivatkin aika finaalissa myös.
->Tärinä jarruttaessa väheni huomattavasti, mutta vieläkin vähän havaittavissa ja myös tuo klap-ääni.. oiskohan levyt kierot? :think
Comment
-
-
Originally posted by Odeq View PostPitää tutkia nuo puslat melkeenpä seuraavaksi. itsekkään en usko että ois levyt nyt jo menneet. vaikuttaako toi ajoon joillain tavalla jos pusla kulahtanut? välillä tuntuu et viettäs suoralla tiellä vasemmalle....
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostItellä ollu kans tossa omassa autossa tota vipatusta jarruttaessa. Se ilmenee vaan sillon jos kevyesti jarruttaa, sitte ku polkasee enemmän tärinä loppuu.
Ite kyl ton ajattelisin tulevan kieroista levyistä?
Kiinnostaa nyt tietää, mistä on tullut tuollainen yleinen "kansanviisaus" että jarrulevyjen hinta ja laatu vaikuttaisi jotenkin niiden suorana pysymiseen. Mikä on se muuttuja joka tuon aiheuttaa? Aina vaan syytellään niitä muka halpoja levyjä vaikka ne olisi täysin syyttömät.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Sama ongelma täälläkin. Vaihdettu on alapallot ja tukivarren takapuslat, mutta jatkuu edelleen. Muuten on ajoltaa kyllä hyvä, ei vetele eikä vaella mihinkään suuntaan. Rupee kans vähä ideat loppuun.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Onkos porukka kokeillut vaihtaa kokonaan uusia/erilaisia renkaita. Itselläni oli kierros goodyearin eagle f1siä, joilla ratti tutisi aina välillä kun jarrutti yli 90 vauhdista. Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaikuttanut asiaan, mutta nyt ennen talvea vaihdatin uudet hankookit alle ja vapina yllättäen lakkasi kokonaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOnkos porukka kokeillut vaihtaa kokonaan uusia/erilaisia renkaita. Itselläni oli kierros goodyearin eagle f1siä, joilla ratti tutisi aina välillä kun jarrutti yli 90 vauhdista. Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaikuttanut asiaan, mutta nyt ennen talvea vaihdatin uudet hankookit alle ja vapina yllättäen lakkasi kokonaan.
Comment
-
-
Kuitenkin se on taivahan tosi, että yli 95%:ssa eri jarrutärinät johtuu etuakseliston välyksistä....ei siis TODELLAKAAN mistään jarrulevyistä vaikka niillä ko.ongelmaa pääsääntöisesti yritetään korjatakkin. Toki vähäksi aikaa tärinät usein loppuukin, mutta heti kun levy hieman lasittuu, alkaa tärinätkin uudelleen. Eli esim.e36:n kyseessä ollessa ensin alatukivarsien nivelet(4kpl) ja raideppäät niin sisä kuin ukopäätkin(4kpl) ERITTÄIN TARKKAAN syyniin.
Mikäli pienintäkään välystä ei näissä ole, niin automaattisesti sitten vaihtoon alatukivarren takimmaiset puslat(2kpl).
Ne jarrulevyt voi todellakin jättää rauhaan e36:n tapauksessa vaikka kuinka niiden vaihtoon mielitekoja olisikin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKuitenkin se on taivahan tosi, että yli 95%:ssa eri jarrutärinät johtuu etuakseliston välyksistä....ei siis TODELLAKAAN mistään jarrulevyistä vaikka niillä ko.ongelmaa pääsääntöisesti yritetään korjatakkin. Toki vähäksi aikaa tärinät usein loppuukin, mutta heti kun levy hieman lasittuu, alkaa tärinätkin uudelleen. Eli esim.e36:n kyseessä ollessa ensin alatukivarsien nivelet(4kpl) ja raideppäät niin sisä kuin ukopäätkin(4kpl) ERITTÄIN TARKKAAN syyniin.
Mikäli pienintäkään välystä ei näissä ole, niin automaattisesti sitten vaihtoon alatukivarren takimmaiset puslat(2kpl).
Ne jarrulevyt voi todellakin jättää rauhaan e36:n tapauksessa vaikka kuinka niiden vaihtoon mielitekoja olisikin.
Comment
-
Comment