Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vm91 "hyytyy" kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekka_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 151
    • Vaasa/Laihia oligopoly

    e36 325 vm91 "hyytyy" kylmänä

    Elikkä kun kylmänä laittaa tulille ja lähtee ajamaan niin ensimmäisen kilometrin aikana auto jossain välissä "hyytyy" vaikka kuinka painais kaasua niin kierrokset ei nouse. Kun lämmöt on vähän noussut niin ongelma katoaa. Mistä kannattais lähteä metsästämään vikaa ?
    Die turkisen, jeden tag so schnell
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Moottorin lämpötila-anturista. Searchilla löydät tai www.realoem.com
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Kolme2viis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 93

      #3
      Mulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia.

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Kolme2viis
        Mulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia.
        Juu sama homma täällä. Jostain muistan lukeneeni, että tuo oire viittaa lämpötila anturiin.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Originally posted by Kolme2viis
          Mulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia.
          On mullaki nuhaisuutta ajoittain havaittavissa. Jos kylmänä meno on kuin jarru olisi pohjassa samalla. Kulutusmittari kylmänä jossain 15 litrassa ja jos keventää sen 10:neen litraan niin vauhti laskee välittömästi. Joskus taas ei mitään vikaa... Pitäis varmaan se lambda laittaa ja putsailla antureita. Ja ostaa teholastu
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Nyt taas töistä lähtiessä oli tosi voimakkaan oloinen kone. 1500 rpm:stä väänsi hyvin isollakin vaihteella, joskus ei ole toivoakaan, että kylmänä jaksaisi vetää kunnolla.

            12000 km ajetut öljyt vaihdoin eilen ja kyllä sekin vanhassa koneessa huomaa, että kevyemmin menee uusillä öljyillä.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎