Elikkä kun kylmänä laittaa tulille ja lähtee ajamaan niin ensimmäisen kilometrin aikana auto jossain välissä "hyytyy" vaikka kuinka painais kaasua niin kierrokset ei nouse. Kun lämmöt on vähän noussut niin ongelma katoaa. Mistä kannattais lähteä metsästämään vikaa ?
							
						
					e36 325 vm91 "hyytyy" kylmänä
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Moottorin lämpötila-anturista. Searchilla löydät tai www.realoem.comG30 520d xDrive
 EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juu sama homma täällä. Jostain muistan lukeneeni, että tuo oire viittaa lämpötila anturiin.Originally posted by Kolme2viisMulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On mullaki nuhaisuutta ajoittain havaittavissa. Jos kylmänä meno on kuin jarru olisi pohjassa samalla. Kulutusmittari kylmänä jossain 15 litrassa ja jos keventää sen 10:neen litraan niin vauhti laskee välittömästi. Joskus taas ei mitään vikaa... Pitäis varmaan se lambda laittaa ja putsailla antureita. Ja ostaa teholastuOriginally posted by Kolme2viisMulla tekee samaa ku motti alkaa lämpenemään ja lämmöt vielä sinisellä se alkaa tökkiä vähän vastaan. Epäilisin että lambda ei oo vielä mukana pelissä kylmänä. Vähän matkaa ku ajaa vaikka tasakaasulla sen oikein huomaa ku auto rupeaa pelaamaan kunnolla ja kulutuskin tippuu reilusti. Taitaa olla ihan normaalia. G30 520d xDrive G30 520d xDrive
 EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt taas töistä lähtiessä oli tosi voimakkaan oloinen kone. 1500 rpm:stä väänsi hyvin isollakin vaihteella, joskus ei ole toivoakaan, että kylmänä jaksaisi vetää kunnolla.
 
 12000 km ajetut öljyt vaihdoin eilen ja kyllä sekin vanhassa koneessa huomaa, että kevyemmin menee uusillä öljyillä.G30 520d xDrive
 EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
 Comment
Comment