Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 + FK alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by wipez
    Minkäköhän laatuinen tuollainen FK:n alustasarja mahtaa olla ( en mallia tiedä kun ei tuolla kitupiikissä taida lukea.. Mutta se joka siellä on myynnissä )

    Ja mitä 75 madallus eteen mahtaa tarkoittaa? Eli mahtuuko siellä kuinka suurta vannetta? Ja kuinka paljon puskurit raapii maata (no ei varmaan vakio puskuri mutta mitä sinne mahtaa jäädä maavaraa? noin siis)

    Tai kuinka suurta madallusta e36 coupeen (318is) suosittelette? Alustasarjan osto kun on ajankohtainen nyt kun vanha alusta on loppuun rääkätty ja aivan loppu.. Säädettävää harkitsin mutta tulin toisiin aatoksiin hinnan puolesta kun ei tässä kohtaa ole yli 500e laittaa yhteen palikkaan kun alkaa olemaan paljon osia kun pitäisi ostaa..
    Mä voin täs suositella että älä osta fk:n sarjaa. Mulla on golffissa sellanen ja kaverilla 525 touringissa. On sitte niin jäykkä alusta että joka töyssystä pitää ajaa hiljaa. Kannattaa satsata johonki parempaan sarjaa.
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • wipez
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 133
      • Turku

      #17
      Originally posted by arska84
      Mä voin täs suositella että älä osta fk:n sarjaa. Mulla on golffissa sellanen ja kaverilla 525 touringissa. On sitte niin jäykkä alusta että joka töyssystä pitää ajaa hiljaa. Kannattaa satsata johonki parempaan sarjaa.
      Pienen selvityksen jälkeen totesin että eipä tuohon 5/92 autoon sellaista edes saisi :o Konin iskarit ja eibachin jouset varmaan tulee hankittua.. Vaikkakin lienee aika paljon eri hintaluokassa.. Mutta en haluaisi Weiteciin tai Lowtechiin sijoittaa melkein viittäsataa euroa jos nuo eivät kerran kestä kuin sen vuoden maksimissaan.. Tulee sekin kalliiksi

      Mistäköhän noita Konin iskareita kannattaisi lähteä kyselemään? Taikka Eibachin jousia? Tai mitä muuta suosittelette?
      e90 320d -07
      Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

      Kotisivut, IT-Tuki

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by wipez
        Pienen selvityksen jälkeen totesin että eipä tuohon 5/92 autoon sellaista edes saisi :o Konin iskarit ja eibachin jouset varmaan tulee hankittua.. Vaikkakin lienee aika paljon eri hintaluokassa.. Mutta en haluaisi Weiteciin tai Lowtechiin sijoittaa melkein viittäsataa euroa jos nuo eivät kerran kestä kuin sen vuoden maksimissaan.. Tulee sekin kalliiksi

        Mistäköhän noita Konin iskareita kannattaisi lähteä kyselemään? Taikka Eibachin jousia? Tai mitä muuta suosittelette?
        eikös se kw:n alustasarja oo ihan hyvä? Itellä ei oo kokemusta,mutta en oo kuullu siitä huonoa sanottavaa
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #19
          Ei enää tarvetta madallussarjalle, kun tuli sitten tilattua H&R:n 40/15mm pudottava ja on ilmeisesti myös ihan hyvä laatuinen sarja.

          Comment

          • mauritiusblau
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 125
            • Espoo

            #20
            Jos haluaa auton jolla voi suomessa ajaa ja joka on laillinen niin bemariin suosittelen ehdottomasti H&R cup kit 40/15mm tai Bilstein sprint 40/15mm! ja 18 tuumasiet vanteetkin pyörii hienosti alla..
            Nimiittäin ne jotka ostavat tuon 60/40mm ovatkin kusessa parin vuoden päästä, nimittäin 2008 tulee todella paljon tarkemmaks noi alusta muutokset.
            Ja sehän o maximissaan toi jo yllä mainittu 51mm.
            Ittellä nytten 80/40mm ihan vi##n paska ajaa! pohja kinni noin kymmenen kertaa päivässä Mutta kyll se vaa niin perskelen hienon näköinen on tuolla tontulla...
            Esim: Muija jolla on 10cm korko kengät on vi##n hyvän näköinen, mut luuletsä et sillä muijalla on mukava kävellä ymmärrättehän te...
            E32 750iA -88

            -E36 328iA Coupè M-sport -97
            -E36 325i Coupè German looker -93
            sigpic

            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #21
              Niimpä, olen täysin samaa mieltä ja kyllähän me nyt ne tiedetään Uskon että tuolla 40/15mm madaltavalla menee just silleen sopivaks, ettei tarvitse talvellakaan ihan koko aikaa jännittää. Eihän muuten enää tarvitse muutoskatsastaa? ,kun autohan vain "korottuu" entisestään..

              Comment

              • mauritiusblau
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 125
                • Espoo

                #22
                Originally posted by KeDa21
                Niimpä, olen täysin samaa mieltä ja kyllähän me nyt ne tiedetään Uskon että tuolla 40/15mm madaltavalla menee just silleen sopivaks, ettei tarvitse talvellakaan ihan koko aikaa jännittää. Eihän muuten enää tarvitse muutoskatsastaa? ,kun autohan vain "korottuu" entisestään..
                Kyllä tavii ihan sama mitä teet autolle, jos se vain niinsanotusti "muuttuu" niin sinun on katsastettava auto ja saada siitä merkintä rekisteriotteeseen.
                Nän se toimii
                E32 750iA -88

                -E36 328iA Coupè M-sport -97
                -E36 325i Coupè German looker -93
                sigpic

                Comment

                • Neutrone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1320
                  • Tampere

                  #23
                  60/40 ei kyllä E36:ssa ainakaan mun ajotyylillä aiheuta vielä minkäänlaisia ongelmia, talvellakaan. Eriasia on jos pulttaa järjettömiä puskureita tms.
                  F10 530d semiVOLL
                  ex. E90 320d M-Sport '06
                  ex. E39 523i M-Sport '00
                  ex. E36 325i Coupe '92
                  ex. E30 316i '89



                  Comment

                  • KeDa21
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322

                    #24
                    Eli siis kun autostani meni toinen takajousi poikki (H&R), niin nyt kun vaihdan jouset ilmeisesti vain taakse, niin sekin on muutoskatsastettava? Mites muuten pitääkö sekin muutoskatsastaa, kun tilasin autooni uudet vanteet ja samanlaiset kuin entiset paitsi yhden tuuman pienemmät ja kapeammat kuin edelliset, niin pitääkö sekin sitten vielä muutoskatsastaa? ..ei oikein laakerit tahtonut kestää edellisillä vanteilla kun leveyttä oli renkailla 245 ja edessäkin 225. Nyt tulee sitten uudet eteen 205 ja taakse 215, jos kestäisivät paremmin.

                    Comment

                    • mauritiusblau
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 125
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by KeDa21
                      Eli siis kun autostani meni toinen takajousi poikki (H&R), niin nyt kun vaihdan jouset ilmeisesti vain taakse, niin sekin on muutoskatsastettava? Mites muuten pitääkö sekin muutoskatsastaa, kun tilasin autooni uudet vanteet ja samanlaiset kuin entiset paitsi yhden tuuman pienemmät ja kapeammat kuin edelliset, niin pitääkö sekin sitten vielä muutoskatsastaa? ..ei oikein laakerit tahtonut kestää edellisillä vanteilla kun leveyttä oli renkailla 245 ja edessäkin 225. Nyt tulee sitten uudet eteen 205 ja taakse 215, jos kestäisivät paremmin.
                      On jos auto nousee tai laskee.. Noi vanteet ei tarvii muutoskatsastaa, vaan jos ne on isommat mitä tuohn E36:seen sopii (esim levitetytillä kaarilla).
                      Jo tosiaan noi laakerit tuppaa vähän kulua, ittellä nyt 245 edessä ja takana.. mut oon pari viikkoo sitten tilannut uuden alustan (H&R cup kit 40/15) ja uudet vanteet 18" (225 eteen ja taakse) .
                      E32 750iA -88

                      -E36 328iA Coupè M-sport -97
                      -E36 325i Coupè German looker -93
                      sigpic

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #26
                        Juu no se on sitten varmaan muutoskatsastettava, ettei tule sanomista. ..muutenkin pitäisi nyt auto katsastuttaa, kunhan ensin saan perän tukivarret kuntoon, kun tahtoo vähän irtoilla korista. Joo pitää nyt toivoa että laakeritkin alkais kestämään paremmin ja muutenkin jos ajettavuus vaikka paranis edes hitusen..

                        Comment

                        • Wepsukka
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 36
                          • Turku

                          #27
                          Millasissa hinnoissa noi 40/15 sarjat pyörii. Just esim. vaikka toi H&R tai joku muu järkevä hankinta. Nyt haettais taas sitä kuuluisaa hyvää ja halpaa. Eli siis ei vuoden kestävää, muttei mitään 2000€ settiäkään...

                          Comment

                          • KeDa21
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322

                            #28
                            Originally posted by Wepsukka
                            Millasissa hinnoissa noi 40/15 sarjat pyörii. Just esim. vaikka toi H&R tai joku muu järkevä hankinta. Nyt haettais taas sitä kuuluisaa hyvää ja halpaa. Eli siis ei vuoden kestävää, muttei mitään 2000€ settiäkään...
                            Itse ainakin sain aika edullisesti omastamielestäni juuri tuon H&R 40/15mm madallussarjan, alle 200€. Eikai niitä tuosta halvemmalla ainakaan uutena mistään saa ja kun viellä takuut tulee jne..

                            Comment

                            • KeDa21
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322

                              #29
                              Tuli viellä sellaista mieleen, kun tilasin sen H&R:n 40/15mm jouset ja kun takaanta on mennyt jousi paskaksi, niin voinko vaihtaa vain taakse jouset ja antaa olla entiset edessä? Etupää on nyt just sellainen niinkun saa ollakkin, niin ei tarvitsisi turhaan käydä niitä vaihtelemaan ja ne myös ovat muistaakseni H&R:n jouset. Että tuleeko sanomista katsastuksessa vai onko väliä jos vaihtaa pelkästään taakse? Apua jälleen amatöörille

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎