Kiitoksia paljon. Kauas US-Partsilla kestää toimitus?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 rattia täristää..
Collapse
X
-
Minkälaiset renkaat alle laitettiin? Merkki, leveys...? jos tosiaan alkanut niiden laiton jälkeen ongelmat epäilisin ensimmäiseksi huonolaatuisia tai valmistusvikaisia renkaita. Mahdollista myös alustan pikkuviat tulevat esille taikka korostuvat laitettaessa alle matalempaa ja leveämpää rengasta.
Kokemuksista esim. kun tuohon edelliseen autoon laitettiin taakse jotkut "made in ****" Antyre merkkiset renkaat auto alkoi täristämään pienesti, miltei huomaamattomasti.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Jepjep eli noi tukivarren takapuslat tuli vaihdettua.
Ohjaus parani vähän, ja ei täristä enään noissa alle 50km/h lähes yhtään. MUTTA sitten 120km/h vauhdissa edelleen täristää niin helvetisti. Eli tossa 120km/h ei enään pelkkä ratti täriste, vaan tuntuu kuin koko auto tärisisi.
Mistä seuraavaksi vikaa kaivamaan? Vuosikatsastus kyllä lähenee pian, niin voisi onnea mennä sinne yrittämään jos vaikka löytäisivät vian aiheuttajan.
Comment
-
-
Originally posted by goldenm View Post
Taas tuli tämä kansanviisaus..
Pitää vkl tallille mennä ottamaan levyt irti ja tarkistamaan.
Comment
-
-
Originally posted by goldenm View PostYleensä kun ratti tärisee jarruttaessa -> vika löytyy ohjauslaitteista / alustasta..
Jarrusatuloiden toimivuus kannattaa tarkistaa samalla..
Mutta uskon että levyt voisivat olla kierot. Tämä siksi, että kun jarruttaa niin levy heiluu palojen välissä aiheuttaen tärinää rattiin. Kun poljinta painaa kovemmin, niin levyt eivät pääse heilumaan niin paljon ja ei rattia täristä myöskään niin paljon. Pitää tosiaan vilkaista satuloita samalla.
Comment
-
-
Originally posted by goldenm View PostRaidetangot ennemmin syyniin, jos alapallot olivat välyksettömät??
Ja mikäs osan nro. se alapallonivel tästä kuvasta on?
Nro. 19 vai tuo missä on numero kolme vieressä?
Comment
-
-
Alapalloja on kaksi per tukivarsi. Ulompi, joka tulee olka-akseliin (19) ja sisempi, joka tulee palkkiin (3).
Noiden väljyyksien selvittämiseen on hyvä nostaa koko etupää ilmaan ja väännellä niitä jollain raudalla..
Samalla koitat myös nuo äskenmainitsemani raidetangot, sisältäen myöskin ulomman ja sisemmän nivelen..Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostNiin laittaa jonnekkin väliin jonkin sorkkaraudan, ja vääntelee tukivartta? Ja pitäisi huomata helposti, jos on klappia?
Ja sitten tämä öhöm..raidetanko.
Eikös tämä ole raidetanko?
Miten sen välyys tarkistetaan?
Mut ratin hetkutukseen vaikuttaa alatukivarren taaempi helakin, joka monesti on ihan paskana. Voi tuntuu hyvältä kun auto on ilmassa, mut mites ku on alhaalla. Voi olla että aiemmin on jo käsitelty, mut tuli vaan mieleen... Oon vaihtanu nyt kolmesti omaan ne....
Comment
-
-
Juu tukivarren takahelan vaihdoin, ja ei auttanut.
Pitäisikö noissa pallonivelissä olla klappia pystysuunnassa vai sivuttais suunnassa, ja huomaako sen helposti jos on?
Voi hyvin olla jokin näistäkin vikana, sillä juuri 2000km sitten vaihdoin levyt ja palat joka nurkkaan, joten ihme jos nyt jo kierot olisivat. :think
Comment
-
Comment