Tuli sitten vietyä auto Metro-autoon huoltoon. Kun toinen firma teki temput ku lupas ensin keskiviikolle ajan mut sitten ku olin autolla paikan päällä ni sanottiin et joo sun piti eilen tulla....
No kuitenkin metro auton korjaaja soitti et hän tilas uuden ilmamassamittarin.
Ku ei sitä vanhaa kuulemma pysty mittaamaan ja lambdaa ei ilmeisesti viitsinyt vaihtaa ku se on halvempi varmaan. Ja thermoshokista ei ollut kuullut mitään kyseinen kaveri. Siis mitä tää nyt tarkoittaa. Käskin säilyttää vanhan mittarin kai sen jossain pystyy mittauttamaan että onko ehjä? No odotellan laskua.
Just joo, ilmamassamittari on huomattavasti lambdaa kalliimpi. Sitten kun sen vaihto ei auttanut niin vaihdetaan lambda... näin se etenee.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Ei näis oo samaa vikaa ku e34 525i katalysaattorin kanssa, arvot ainakin näytti samalta ku mulla mut ku kävi antamassa runtua kunnolla et kiekat 4000rpm kohilla jonkin tovin ja vei mittariin ni läpi. Elikkäs vanha katti ei lämpene tarpeeks normaali ajossa
Ei näis oo samaa vikaa ku e34 525i katalysaattorin kanssa, arvot ainakin näytti samalta ku mulla mut ku kävi antamassa runtua kunnolla et kiekat 4000rpm kohilla jonkin tovin ja vei mittariin ni läpi. Elikkäs vanha katti ei lämpene tarpeeks normaali ajossa
No joo nyt on taas päästöt kunnossa. Ilmamassamittari oli ilmeisesti rikki kun ensin vaihdettiin se ja pelkät co:t tippus ja sit vaihdettiin lamda ni tippus hc:t
No pystyykö vanhan ilmamassamittarin mittaamaan jollakin luotettavalla tavalla että onko tosiaan rikki?
Comment