onneksi veivillä toimivia lasin-nostimia on vielä olemassa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 coupe sivulasi
Collapse
X
-
Mulla on coupessa kans alkanu kuskin ikkuna reistailee. Kun aukasee oven laskee normaalisti sen 1-2 cm niinku pitääki mutta sitte kun laittaa oven kiinni nii ei nosta läheskää tiivisteen ylä reunaan vaa pärähtää vähäsen ja jääpi siihen ja kun yrittää napista vielä nostaa nii pärrää vaa! Ja kun laskee ikkunan melkeen alas (en ole uskaltanu laskea ihan alas jos jumittaa sinne ) ja alkaa nostaa nii noston aikana on 3 eri kohtaa johonka jää samalla tavalla pärräämään aivan kuin moottorin hammaspyörä pyörisi tyhjää. Nii ja näissä kohissa kun ikkunaa vähän kädellä nostaa samalla ikkunan pärrätessä nousee taas vähän matkaa normaalisti ja taas tökkää pärräämään. Mikähän mahtaisi olla vikana?? :think Itse en ole vielä kerinnyt ovea purkaa mutta viikonloppuna ois tarkoitus vilkaista..
Comment
-
-
Originally posted by TuomoV View PostMulla on coupessa kans alkanu kuskin ikkuna reistailee. Kun aukasee oven laskee normaalisti sen 1-2 cm niinku pitääki mutta sitte kun laittaa oven kiinni nii ei nosta läheskää tiivisteen ylä reunaan vaa pärähtää vähäsen ja jääpi siihen ja kun yrittää napista vielä nostaa nii pärrää vaa! Ja kun laskee ikkunan melkeen alas (en ole uskaltanu laskea ihan alas jos jumittaa sinne ) ja alkaa nostaa nii noston aikana on 3 eri kohtaa johonka jää samalla tavalla pärräämään aivan kuin moottorin hammaspyörä pyörisi tyhjää. Nii ja näissä kohissa kun ikkunaa vähän kädellä nostaa samalla ikkunan pärrätessä nousee taas vähän matkaa normaalisti ja taas tökkää pärräämään. Mikähän mahtaisi olla vikana?? :think Itse en ole vielä kerinnyt ovea purkaa mutta viikonloppuna ois tarkoitus vilkaista..
Comment
-
-
Originally posted by elliV View PostItsellä täysin sama vika omassa autossa ja ratkaisua yrittänyt löytää mutta ei vaan löydy, osaisko joku viisaampi neuvoa vähän tän todella ärsyttävän ongelman kanssa?
EDIT: Siis oletko kattonu sinne mitä sille mekanismille kuuluu.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostOnkos ovipahvi ollu irti?
EDIT: Siis oletko kattonu sinne mitä sille mekanismille kuuluu.
Comment
-
-
Mitäs mikrokytkin kehuu?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Noniin, oon tässä katellu tätä topiccia jonkun aikaa kun nuo oireet ollu samoja kuskin ovessa mitä edellä on tullu mainintoja; eli ensin lopetti toimintansa se parin sentin lasin pudotus tossa talven aikana (jääty ikkuna tiivisteeseen kiinni), sitten lasi alkoi jumittaa pikkuhiljaa eri kohdista mutta auttamalla sentään liikkuu ylöspäin edelleen.. Noh, säät parani ja päätin ottaa pahvit pois ovesta ja kas kummaa ei yhtään vaseliinia kiskoilla mut päälleppäin näytti ok. Vaseliinii sinne tänne autto vähäsen..
Laakkoselta olin tilanny noi mikrosirut -> mitkä tulee sinne lukkosysteemin kiinni (ne kaks yhdistettyä liitintä lähemmäs sulkeutumismekanismia ja niiden päässä olevat sirut(70e)) ja tässä on puolisen päivää menny kuiteskin suht onnistuneesti ja vaikka toi automaattinostosysteemi alko pelaa, silti se naksutta (kuin startin solenoidi akun loputtua ) kun ikkuna pamahtaa ylätiivisteeseen kiinni. Noh jotta toi ei ihan kokonaan menis paskaks kiskaisin sen liittimen irti jonka kautta tulee se käsky moottorille kun ovi menee kiinni, elikka nyt on tavallaan 'pakkosyöttö' päällä.
Oiskohan seuraavaksi sen 'comfort releen' vaihto ?
Mietin kans tota juttuu ku moottori jumittaa ja naksuttaa kolmessa eri kohtaa nostovaiheessa niin voiko tosiaan toi ratas mennä tosta mottorista noin helposti? Meinaan ei kuulemma oo mikään muovinen vaan ihan metallia. Aukaisin kans sen mustanlaatikon (6-8 torxia) mutta eipä siella mitään kummallista ollu ja jos nyt tota moottoria lähetään vaihaa niin eipä ollukaan enää halpaa, meinaan koko systeemi niiteillä kiinni ja ylipäätään moottorin hinta huh huh
By the way, jos menette ostamaan noita mikrosiruja niin kattokaa että tulee oikeet osat. Kun tilasin ensimmäistä kertaa ton siruhärdellin niin aluksi mulle tuli B-pilarin lukon vastakappale jossa oli pieni nappi ja siellä taas se siru sisällä joka näköjään olisi ottanu kontaktia kun oven laittais kiinni, mut taas oman pelin vastakappaleessa ei mitään nappijuttui ollu, ELI niitä on kahta erilaista vaikka rekkarin perusteella olevinaan kattoivat..
Onko nyt kellän onnistunut toi touhuuminen ton ikkunan kaa, kukaan vaihanu sitä comfort boxia sieltä jalkatilasta tai muuta vastaavaa esim hiilet? .. Ei viittis ihan tollasenankaan laittaa myyntin mutta mutta.. ?
Comment
-
-
Lainataampas vanhaa topiccia.
Eli itellä e36 320i 4d kuskin lasi liikkuu kertapainalluksella aina n. 2cm. eli naputtamalla auki ja kiinni. ja aina liikkuu sen saman verran.
otin ovipaffin pois ja moottorivaihteen mustan kannen auki, mutta en kyllä näe siellä mitää KIEKKOJA, eikä akselikaan ole esillä. näyttäisi että pitäis moottori irroittaa ennenkuin näkisi mitään.
kertokaapa nyt kokeneemmat tarkemmin mistä se magneettikiekko löytyy?
ikkuna liukuminenkin kyllä kuulostaa nihkeältä:think----------------
M20B20 ahdistusta
Comment
-
-
Mulla on e36 coupessa vähän samallainen vika. Kuskin ikkuna pitää rutinaa hetken kun on pysähtynyt yläasentoon ja lakkasi sitten kokonaan liikkumasta, Irroitin moottorin ja purin koneiston ja siellä oli matoruuvi (metallinen matoruuvi ja muovinen ratas...kyllä jumittaa) hypännyt rattaan yli ja laittanut moottorin jumiin. Sain moottorin korjattua mutta parin päivän päästä vika uusiutui, irroitin johdot moottorista.
Vika on toden näköisesti mikrokytkimessä jonka pitäisi katkaista moottorilta sähköt kun ikkuna on yläasennossa.
Kysymys: Missäpäin ovea tämä mikrokytkin sijaitsee ja onko joku täällä foorumilla joskus sellaisen vaihtanut?
Comment
-
-
Originally posted by moody View PostMulla on e36 coupessa vähän samallainen vika. Kuskin ikkuna pitää rutinaa hetken kun on pysähtynyt yläasentoon ja lakkasi sitten kokonaan liikkumasta, Irroitin moottorin ja purin koneiston ja siellä oli matoruuvi (metallinen matoruuvi ja muovinen ratas...kyllä jumittaa) hypännyt rattaan yli ja laittanut moottorin jumiin. Sain moottorin korjattua mutta parin päivän päästä vika uusiutui, irroitin johdot moottorista.
Vika on toden näköisesti mikrokytkimessä jonka pitäisi katkaista moottorilta sähköt kun ikkuna on yläasennossa.
Kysymys: Missäpäin ovea tämä mikrokytkin sijaitsee ja onko joku täällä foorumilla joskus sellaisen vaihtanut?
Ttuku kaverille vaihettiin sähkölasit ku sil oli veivilasit(E34), ja siin oli joku kytkin siinä moottorin vieressä, mutta en saa päähäni että mitä se teki. Ja en nyt varma siis tästä tapauksesta ole, että mitä se teki. Mutta siinähän ei laske ikkunat 2cm alas kun siinä on oven karmit ikkunan ympäri, joten nyt mietin vielä ja editoin perään ku saan vastauksen.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Samaista aihetta -94 M3 Coupe. Sähkölasien automaatti nosto/lasku ei toimi mutta katkaisija ilmeisesti kuitenkin (B-pilarissa,lukon vastakappaleessa) toimii kun sisävalot pelaa niinkun pitääkin. Sen lisäksi että automaatti ei toimi noissa ikkunoissa niin kuskin ikkuna pitää yläasennossa aina aikamoisen kurnutuksen ja välillä jää jumiin yläasentoon eikä lähde alas ennenkö lyö lasia alaspäin vähän.
Onko mahdollista että tuo lasin korkeuden tunnistava mikrokytkin vaikuttaisi tuohon automaattiinkin?
Comment
-
Comment