Ei kai kyse ole mistään "paineista"?
Jos laitat koneeseen lisää ilmaa=painetta, pitää koneeseen tuupata samassa suhteessa tietenkin myös lisää bensaa. Ongelmaksi muodostuu siis seoksenmuodostuksen onnistuminen KAIKISSA käyttötilanteissa. Vakioruiskulla voi siis heti saman tien nakata sitä kuuluisaa vesilintua ja mm.koko ruiskukartasto pitää rakentaa uudelleen. Melko varmaa on että nokat/nokkien ajoitukset pitää myös muuttaa. VVT:n testissähän mitataan päästöt myös kylmäkäynnistyksessä sekä erilaisissa käytännön ajotilanteissa, joten vaatii todellakin tietoa+tuuria saada seosikkuna osumaan katalysaattorin toiminta-alueella KAIKISSA käytännön ajotilanteissa. Tämä kun teettää töitä auton/moottorin kehittäneille sadoille insinööreillekkin, niin "kotivoimin" saa systeemejä hieroa pahimmillaan todella huolella jos testin aikoo varsinkin yhdellä +1000€:n testikerralla läpäistä.
Jos laitat koneeseen lisää ilmaa=painetta, pitää koneeseen tuupata samassa suhteessa tietenkin myös lisää bensaa. Ongelmaksi muodostuu siis seoksenmuodostuksen onnistuminen KAIKISSA käyttötilanteissa. Vakioruiskulla voi siis heti saman tien nakata sitä kuuluisaa vesilintua ja mm.koko ruiskukartasto pitää rakentaa uudelleen. Melko varmaa on että nokat/nokkien ajoitukset pitää myös muuttaa. VVT:n testissähän mitataan päästöt myös kylmäkäynnistyksessä sekä erilaisissa käytännön ajotilanteissa, joten vaatii todellakin tietoa+tuuria saada seosikkuna osumaan katalysaattorin toiminta-alueella KAIKISSA käytännön ajotilanteissa. Tämä kun teettää töitä auton/moottorin kehittäneille sadoille insinööreillekkin, niin "kotivoimin" saa systeemejä hieroa pahimmillaan todella huolella jos testin aikoo varsinkin yhdellä +1000€:n testikerralla läpäistä.
Comment