Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318iS Turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Ei kai kyse ole mistään "paineista"?
    Jos laitat koneeseen lisää ilmaa=painetta, pitää koneeseen tuupata samassa suhteessa tietenkin myös lisää bensaa. Ongelmaksi muodostuu siis seoksenmuodostuksen onnistuminen KAIKISSA käyttötilanteissa. Vakioruiskulla voi siis heti saman tien nakata sitä kuuluisaa vesilintua ja mm.koko ruiskukartasto pitää rakentaa uudelleen. Melko varmaa on että nokat/nokkien ajoitukset pitää myös muuttaa. VVT:n testissähän mitataan päästöt myös kylmäkäynnistyksessä sekä erilaisissa käytännön ajotilanteissa, joten vaatii todellakin tietoa+tuuria saada seosikkuna osumaan katalysaattorin toiminta-alueella KAIKISSA käytännön ajotilanteissa. Tämä kun teettää töitä auton/moottorin kehittäneille sadoille insinööreillekkin, niin "kotivoimin" saa systeemejä hieroa pahimmillaan todella huolella jos testin aikoo varsinkin yhdellä +1000€:n testikerralla läpäistä.

    Comment

    • Hunsvot
      Newbiemmer
      • Feb 2003
      • 5
      • Eurajoki

      #17
      Itsellä samanlainen M42B18 koneen turbotus projekti meneillään, tosin eri "koppaan".

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎