Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i sammuilee välillä / vika löytynyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HaTa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 109
    • Noormarkku

    #16
    Kammen asentotunnistin

    Millaisia vastusarvoja kolmesta piuhasta pitäisi löytyä?
    Ja autohan on samanlainen kuin ekassa threadissa.

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #17
      Ykkös ja kakkospinnien välillä 1280 ±10% ohm.
      Bentleyn Service Manuaalin mukaan.
      Last edited by Terou; 12-09-2006, 19:38. Reason: ±
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • HaTa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 109
        • Noormarkku

        #18
        Originally posted by Terou
        Ykkös ja kakkospinnien välillä 1280 ±10% ohm.
        Bentleyn Service Manuaalin mukaan.
        Kiitos tiedosta.
        Vielä sellainen kysymys, että pitäisikö vanossolenoidin piuhan irroittaminen
        vaikuttaa tyhjäkäyntiin niin että kuulee käyntiäänessä muutoksen?

        Jos käyntiääni ei muutu onko säätömekanismi tai solenoidi rikki/jumissa.
        Solenoidin sähköinen ohjaus toimii(pienillä kierroksilla kelalla sähköä).
        Miten testata ennakon muuttuminen?

        Kiitollinen vinkeistä.

        Comment

        • SVKB
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 14
          • Lahti

          #19
          Originally posted by Terou View Post
          Ykkös ja kakkospinnien välillä 1280 ±10% ohm.
          Bentleyn Service Manuaalin mukaan.
          -Onko tuo ohmi arvo sama sekä kampiakselin että nokka-akselin asentotunnistimelle?

          -Osaisiko joku kertoa kyseisten osien osanumerot M52B28 moottorille?

          -Ovatko osat ns. helppo itse vaihtaa?
          Mielestäni kaikki yli KAKSI litraiset ovat aivan liian yliarvostettuja!!!

          Comment

          • TimoV
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 38
            • Espoo

            #20
            tallissa m42b18 e36 318is vm93...
            siinä samaa vikaa, dme kuivattu hapettumat tarkastettu, tulpat vaihdettu, puolat sekä niistä tulevat johdot katottu että on kunnossa.
            imuvuodot voi laskea pois, niin läpi käyty on sekin puoli ja bensapumppu käy niinku pitääkin eli löpöäkin tulee...
            mittasin kampuran ja nokka-akselin anturit ja molemmat oli arvoiltaa ok
            kampura: 528 ohm
            nokka: 1180 ohm

            search:
            Kampiakselin asentotunnistin 540 ohm +- 10%
            nokka-akselin asentotunnistin 1280 ohm +- 10%

            pirssi käynnistyy kivasti ja käy kivasti mutta sammuu n. 1-2min päästä startista
            -03 530d touring

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎