Originally posted by Ha2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Täristää?
Collapse
X
-
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
-
-
Originally posted by Ha2 View PostEi ne etualatukivarsien takapuslat mistään kieroista jarrulevyistä tuhoudu. Ikä ja rasitus niille vaan tekee tehtävänsä. Jos autossa on vielä madallusta, niin voi sanoa, että etupuslien vaihto kuuluu e36:ssa ja E46:ssa vuosihuoltoon.
Edellinen auto oli E46 330ci KW v2 korkeussäädettävällä alustalla ja 18" kesärenkailla. Jarrutuksissa ratti väpätti ja auto tärisi ja tempoi jompaan kumpaan suuntaan. Tarkistin alle 90 000 km ajetut puslat ja ne oli ihan vetkulia. Vaihdoin uudet kumiset tilalle kannakkeineen. Ajoin puoli vuotta ja käytin autoa öljynvaihdossa. Öljyn loristessa asentaja väänteli tukivarsia ja huuteli, että toinen etupusla on ihan makaroonia. Suuntavakaus olikin huonotunut siinä pikkuhiljaa. Sitte meni hermot ja vaihdoin powerflexit eteen ja taakse. Ah mikä autuus! Sen jälkeen kulmat viimeisen päälle hyviin arvoihin 225/40R18 ja 255/35R18 -renkaille. Jumalauta, että tuli hyvä auto ajaa. Ja minusta ainakaan nuilla renkailla ja alustalla melu ei noussut yhtään eikä autosta tullut epämukavampi. Vuoden ajoin sillä autolla sen jälkeen ja alustan käytös pysyi koko ajan samana = yhtä hyvänä. Ei sitä kannata 3-srajan autoissa jännittää, että melu nousisi tai autosta tulisi jotenkin epämukava.
Eli kysyjää neuvoisin edelleenkin ensin vaihtamaan ne etutukivarsien puslat. Olen satavarma, että jos ne on enemmän kuin 2 vuotta vanhat, niin ne on jo muutenkin vaihtokunnossa.BMW 325ti E46 compact
Comment
-
-
No mutta eihän ne alusta puslat hyvää tykkää jos jarrutuksessa tärrää kirojen levyjen takia. Ei sillä, uskon kyllä et niistä puslista ne johtuu ja levyt tod.näk mullakin suorat, mutta pienenä ot:na niin hyvin äkkiä alkaa kyllä puslia yms särkemään tärrää se sitten minkä takia tahansa.Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostKomppaisin tähän suuntaan. Itsellä oireili juuri samalla tavalla. Pistin kokonaan uudet alatukivarret eteen pallojen kera ja Powerflexin epäkeskopuslat. Loppu muuten tärinä jarrutuksessa siihen paikkaan! Rattia vatkaa edelleen aika hurjasti jossain 90-110km/h nopeuksissa riippuen asfaltin kunnosta... Ei täristä kuitenkaan niin paljon, kuin esim. vielä muutama viikko sitten - uskon johtuvan joka tapauksessa vanteista, jotka otti viime kesänä (varsinkin apparin puoli) vähän hittiä...
-VaasaConnection-Originally posted by Homer;Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Originally posted by Masa View PostMiksi ihmeessä laitoit väärät puslat? oletan että auto ei ole M3?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Masa View PostEpäkeskot kun kuuluu vain M3 tai tietääkseni myös Alpina malleihin...
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Masa View PostEpäkeskot kun kuuluu vain M3 tai tietääkseni myös Alpina malleihin...MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostEmmä tie onko noin, mutta on mullaki Powerflexiä ja auto on 325i ja hyvin menee! Tulee kyllä loputkin tästä lähtien Powerflexiä, mitä vaan saa.
-VaasaConnection-Originally posted by Homer;Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Originally posted by powder View PostNo mutta eihän ne alusta puslat hyvää tykkää jos jarrutuksessa tärrää kirojen levyjen takia. Ei sillä, uskon kyllä et niistä puslista ne johtuu ja levyt tod.näk mullakin suorat, mutta pienenä ot:na niin hyvin äkkiä alkaa kyllä puslia yms särkemään tärrää se sitten minkä takia tahansa.
Plus silloinkaan kun tärinä johtuu jarruista vika ei ole useinkaan levyn heitossa. Nimittäin aivan vitun harvoin levy on kiero kun pannaan heittokello kiinni ja katotaan. Toisaalta joka levyssä on se kolme satkua heittoa. Ehjä alusta ja herkistetyt jarrut antaa tämän anteeksi , väljä alusta ja jökissä olevat liu'ut+jarrumännät EI.
-Jarno
edit: Jarrutärinän saa aina korjattua levyjen ja palojen uusinnalla.. kahdeksi viikoksi.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Siis kun painan vasenta pedaalia nusnus. Ja siis mä tarkotin että ihan sama mistä tärinä tulee niin se pirullinen vatkaus tekee aina hallaa alustan osille. Vai meinaatko että ne puslat räjähtäisi muka tasan yhtä nopeasti, tärräsi tai ei??
Joo pitää nakata uus coiloveri paikalleen ja powerflexiä käyttöön samalla kertaa nii pääsee yhdellä suuntauksella. Tuun tänne sitten kertomaan lopulta kuinka synnä olikin "vitunharvat" jarrulevytNyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
Comment