Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    #16
    Originally posted by jacu View Post
    Uusi tyhjäkäyntimoottori maksoi vähän yli 200€ ja vian selvittämiseen ja moottorin vaihtoon meni työaikaa yhteensä n.2,5h. Eli kustannusta tuli yhteensä ihan riittävästi. Huolto tehtiin Oulussa, Autokorjaamo Nikusella.
    Ooh ihan mukavasti kustansi...Taidan ite purkaa tuon venttiilin esille heti kun kerkee ja putsailla se vaikka huvin vuoksi!

    Comment

    • jacu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 213
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Autobahnboy View Post
      Ooh ihan mukavasti kustansi...Taidan ite purkaa tuon venttiilin esille heti kun kerkee ja putsailla se vaikka huvin vuoksi!
      Jep, kyllä se kirpas taas ihan kivasti :(

      Mulla ei puhdistus auttanut. Ongelma helpotti, mutta ei poistunut kokonaan.
      E91 325dA M-Sport -07
      ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
      ex-E30 324td -88

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by [BMW] View Post
        Lambda vaihdettu, ei parantunut käynti vaan huonontui...Akusta oli kengät monta tuntia irti. Ennen tuota lambdan vaihtoa tuntu toimivan paremmin, muutenkaan ei taida tehot kohdallaan olla....Taidan mennä luetuttamaan vikakoodit suosiolla.....
        Löytyikö koodien luvussa mitään? Itse sain selvitettyä, että lambdalle ei tule lämmitysjännitettä ollenkaan. Lämmityksen ohjaus releelle ei tullut maadoitusta. Se on nyt korjattu ja samassa yhteydessä putsattu ilmamassamittari CRC:n air sensor cleanerillä. Ongelma ei kyllä poistunut ainakaan kokonaan ja tuntuu, että kulutuskin lisääntyi entisestä, mutta sen näkee tarkemmin kun on pari tankillista ajanut. Nyt tyhjäkäynti heiluu lämpöiselläkin moottorilla hieman. Mittarista heilumista ei huomaa, mutta koneen äänestä erottaa. Kierrosten vaihtelu siis todella vähäistä mutta kuitenkin huomattavissa. Mitähän keksisi seuraavaksi? Onkohan lambda voinut hajota kun on ollut ilman lämmitystä tai hajosiko ilmamassamittari lopullisesti puhdistuksessa?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by markok View Post
          Löytyikö koodien luvussa mitään? Itse sain selvitettyä, että lambdalle ei tule lämmitysjännitettä ollenkaan. Lämmityksen ohjaus releelle ei tullut maadoitusta. Se on nyt korjattu ja samassa yhteydessä putsattu ilmamassamittari CRC:n air sensor cleanerillä. Ongelma ei kyllä poistunut ainakaan kokonaan ja tuntuu, että kulutuskin lisääntyi entisestä, mutta sen näkee tarkemmin kun on pari tankillista ajanut. Nyt tyhjäkäynti heiluu lämpöiselläkin moottorilla hieman. Mittarista heilumista ei huomaa, mutta koneen äänestä erottaa. Kierrosten vaihtelu siis todella vähäistä mutta kuitenkin huomattavissa. Mitähän keksisi seuraavaksi? Onkohan lambda voinut hajota kun on ollut ilman lämmitystä tai hajosiko ilmamassamittari lopullisesti puhdistuksessa?
          Itse vaihdoin lambdan, niin tuo käynti parani kunnolliseksi joksikin aikaa, mutta nykyään tekee taas tuota rytkytystä, jota ei kiekkamittarista huomaa mutta tuntuu kun auto hytkyy ja äänestä tietty.. Pitäisi melkeen tutkia tuon lambdan lämmitys.
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • jam75
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 654
            • Tornio

            #20
            Originally posted by Laakeri View Post
            Itse vaihdoin lambdan, niin tuo käynti parani kunnolliseksi joksikin aikaa, mutta nykyään tekee taas tuota rytkytystä, jota ei kiekkamittarista huomaa mutta tuntuu kun auto hytkyy ja äänestä tietty.. Pitäisi melkeen tutkia tuon lambdan lämmitys.
            Mikäs auto, oisko vm 91-92 m50-moottorinen ei vanos kone? Boksin päivitykseen jos ei mitään vikaa löydy. Siis ilmavuodot sun muut perusjutut on katottu.

            Comment

            • [BMW]
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 700
              • Joensuu

              #21
              Huomena vikakoodien luku, epäilen että vika on jossain anturissa, tai jotain muuta maadotus vikaa....
              Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
              -----------------------------
              VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
              BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
              Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
              Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by jam75 View Post
                Mikäs auto, oisko vm 91-92 m50-moottorinen ei vanos kone? Boksin päivitykseen jos ei mitään vikaa löydy. Siis ilmavuodot sun muut perusjutut on katottu.
                Kyllä 91 ei vanos. Vikakoodejahan olis kiva kattella, mutta kun ei täällä mikään putiikki saa aikaiseksi kattoa niitä. Rovaosan huollossa kaveri oli sitä mieltä että ei varmaan näy mitään ja kokeilemalla hakea vika(55e tunti kun harjoittelee). Päivän kiertänyt liikkeitä eikä apua, muilla kun ei meinaa olla kaapeleita. Pitää vissin itte tehdä kaikki. Niin ja tosiaan, tyhjis ei ole täydellinen ja toiseksi ei mene päästöistä läpi!! Leima loppuu 22. päivä.

                Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #23
                  Originally posted by Laakeri View Post
                  Kyllä 91 ei vanos. Vikakoodejahan olis kiva kattella, mutta kun ei täällä mikään putiikki saa aikaiseksi kattoa niitä. Rovaosan huollossa kaveri oli sitä mieltä että ei varmaan näy mitään ja kokeilemalla hakea vika(55e tunti kun harjoittelee). Päivän kiertänyt liikkeitä eikä apua, muilla kun ei meinaa olla kaapeleita. Pitää vissin itte tehdä kaikki. Niin ja tosiaan, tyhjis ei ole täydellinen ja toiseksi ei mene päästöistä läpi!! Leima loppuu 22. päivä.

                  Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
                  Keminmaassa osattiin tehdä minun autoon päivitys kauan kauan sit ja nyt kun Kakon tytsy on vissiin äitiyslomilla niin sielä huseeraa taas korjaamopäällikkönä Kurttio ja se kyllä muistaa milloin päiviteltiin boksia. Kuitenkin kuulut tuohon "91-92 e34/e36 m50, ei vanos-koneet"-riskiryhmään. Omassa kyllä tuli tuota lambdalle häiriötä ilmi testerissä olon aikana ja sitä ihmettelivät, osa vaihdettiin ja taas mentiin pari hassua kuukautta eteenpäin kunnes vika palasi... Helsingistä sain sitten apuja ja homma lähti meneen eteenpäin. Hintaa en osaa sanoa tuolle toimenpiteelle tarkemmin ku minun kohdalla oli munittu niin hyvin, että tuo työ meni heidän piikkiin.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #24
                    Kerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by markok View Post
                      Kerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?
                      Väärät parametrit lähetee kun otat yöksi akun kengän irti. Viimeistään silloin, ellei se aiemmin osaa korjata niitä arvoja.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Potsie
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 41

                        #26
                        Meikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?

                        Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #27
                          Originally posted by Potsie View Post
                          Meikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?

                          Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...
                          Mikäs Nissani on kyseessä?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Potsie
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 41

                            #28
                            325 e36 Baijerilainen.Sen unohin näimmä kans mainita että lambda-anturi on vaihettu vasitkään.Mutta nehän tuntuu olevan melekosta kertakäyttötavaraa.

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Laakeri View Post
                              Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
                              Itelläkin kuuluu kanssa tommosta putputusta, ja täristää tyhjäkäynnillä, mutta ei aina. Kerro jos homma selkiää :think

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                #30
                                Vikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎