Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Style-0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 58

    E36 325i viritys

    Elikkäs jos jollain on kokemuksia kyseisen mallin virityksestä niin ehdotuksia ja vinkkejä kehiin...
    Alunperin suunnittelin turbotusta mutta sen taidan unohtaa ton päästötestien takia...
    peltisarjaa ja kireetänokkaa oon suunnitellut, onkos kellään paikoillaan? kannattaakos laittaa hintaansa nähden...esim. supersprintin peltisatsi 1189e..
    lastutettu hoppani onkin jo...
    Ei sitten mitään osta M3 tyylisiä vinkkejä...
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Style-0 View Post
    Elikkäs jos jollain on kokemuksia kyseisen mallin virityksestä niin ehdotuksia ja vinkkejä kehiin...
    Alunperin suunnittelin turbotusta mutta sen taidan unohtaa ton päästötestien takia...
    peltisarjaa ja kireetänokkaa oon suunnitellut, onkos kellään paikoillaan? kannattaakos laittaa hintaansa nähden...esim. supersprintin peltisatsi 1189e..
    lastutettu hoppani onkin jo...
    Ei sitten mitään osta M3 tyylisiä vinkkejä...

    SEARCH tuolta ylhäältä ja sinne kyseiset sanat niin johan löytyy juttua

    Comment

    • Style-0
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 58

      #3
      Joo tottakai etsiskelin searchilla mitä sieltä löytyi mutta loppuunsa mitään järkevää sieltä en löytänyt...
      kaipa noita 325 pannuja ei sit ole juuri viritelty....:think

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        löytyyhän siihen esim. nokkia ja putkistoja ym. siihen päälle säätö, niin ei ne halpoja hevosia ole varaa nyt alkuun 2000-3000e niin voit saada hyvällä tuurilla 20 lisähevosta...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Jortikka83
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 424
          • Karvia

          #5
          Ittellä kans toi viritys käyny mieles. Oliko lastulla vaikutusta ja mistä hommasit vai oliko paikoillaan jo auton ostaes? Marteliuksella näytti toi peltipakosarja maksavan 700 euroo ja supersprintin loppuputki jotain päälle 600.
          MYYDÄÄN E30 OSIA: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=352522

          Comment

          • Autobahnboy
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 400
            • Espoo

            #6
            Lastuja täällä oli myynnissä tuolla myydään osiossa...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by Autobahnboy View Post
              Lastuja täällä oli myynnissä tuolla myydään osiossa...
              Luki jo ekassa, että on lastutettu.

              Jos vähääkään mietit rahan menoa, niin parhaat viritysvinkit ovat

              1) kireä alusta ja sillä ajat oikean puolimmainen lattiassa kaikki mutkat läpi. Jo on menoa ja meininkiä.

              2) säästät M3:seen.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • hednam
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 959

                #8
                Originally posted by Style-0 View Post
                Elikkäs jos jollain on kokemuksia kyseisen mallin virityksestä niin ehdotuksia ja vinkkejä kehiin...
                Alunperin suunnittelin turbotusta mutta sen taidan unohtaa ton päästötestien takia...
                peltisarjaa ja kireetänokkaa oon suunnitellut, onkos kellään paikoillaan? kannattaakos laittaa hintaansa nähden...esim. supersprintin peltisatsi 1189e..
                lastutettu hoppani onkin jo...
                Ei sitten mitään osta M3 tyylisiä vinkkejä...
                http://www.eturbocharger.com/ Helppoa ja halpaa

                2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #9
                  viri

                  Peltisarjan voi t ehdä ite. Sit hommaat jonkun 300 nokan kerta on vapari, sit isommat suuttimet, megasquirt, avarrat kanavat ja katti pois niin saat edes vähän niitä hevosia. Jos tosissaan meinasit vaparista ottaa tehoja niin pitempi iskunen kampura ja korkea puristeiset männät (muista työstää venttiilin kolot).
                  Mutta ei toi vaparin viritys mitään järkevää ole.
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  • Style-0
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 58

                    #10
                    Originally posted by Jortikka83 View Post
                    Ittellä kans toi viritys käyny mieles. Oliko lastulla vaikutusta ja mistä hommasit vai oliko paikoillaan jo auton ostaes?
                    lastun tilasin täältä foorumilta, ja kyllähän sillä jotain vaikutusta olikin esim. alavääntöjä paransi

                    Joo, joku sano alustasta...H&R säädettävä alusta on alla ja ihan tyytyväinen siihen olen...

                    kyllähän tuosta pitäs saada suht hyvin tehoa irti mikäli raskii sijottaa rahaa...
                    kaveri ajelee rallia niin ne rakentaavat bemun runkoon ja volvon motilla, muistaakseni 2,7L:ksi porattu vapari ja tehoa n.270hp...
                    Kovasti olen ehdotellut pientä laittoa omaan koslaani mutta eivät suostu millään...

                    Comment

                    • Aukes!
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2014
                      • Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by Style-0 View Post
                      lastun tilasin täältä foorumilta, ja kyllähän sillä jotain vaikutusta olikin esim. alavääntöjä paransi

                      Joo, joku sano alustasta...H&R säädettävä alusta on alla ja ihan tyytyväinen siihen olen...

                      kyllähän tuosta pitäs saada suht hyvin tehoa irti mikäli raskii sijottaa rahaa...
                      kaveri ajelee rallia niin ne rakentaavat bemun runkoon ja volvon motilla, muistaakseni 2,7L:ksi porattu vapari ja tehoa n.270hp...
                      Kovasti olen ehdotellut pientä laittoa omaan koslaani mutta eivät suostu millään...
                      Budjetti tossa Volvon moottorissa saattaa olla jo aika kova. Ja luultavasti B23 moottorista tehty jossa on aika hyvin potentiaalia porattunakin. Päästöt ja kulutukset myös noin kireässä on luokkaa sairasta. Tottakai tosta 325:sta saa vaikka 300hv vaparina mutta siihen vaaditaan sellasta osaamista ja rahaa että aika tiukassa on.


                      - E60 -05 "too small to mention"
                      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Zeik88 View Post
                        Peltisarjan voi t ehdä ite. Sit hommaat jonkun 300 nokan kerta on vapari, sit isommat suuttimet, megasquirt, avarrat kanavat ja katti pois niin saat edes vähän niitä hevosia. Jos tosissaan meinasit vaparista ottaa tehoja niin pitempi iskunen kampura ja korkea puristeiset männät (muista työstää venttiilin kolot).
                        Mutta ei toi vaparin viritys mitään järkevää ole.
                        Ja pitikös se kiesi joskus saada ihan vuosikatsastuksen päästöiltä läpi tuolla reseptillä? Ei taida mm.katin toimintaikkuna riittää migillä hitsattujen vuotavien rännien kanssa, riittää kun HC pitää olla alle sata. Vakio 325:ten kanssa kun on päästöjen kanssa jo vakionakin "pikkuisen" taistelua. Tosin tuollakin reseptillä 325:n varmasti saa leimattua, mutta rahaa palaa jo sitten sen verran että väliraha M3:een on jo tienattu. 325:sta ei kuitenkaan saa ikinä
                        M3:n tehoista vaparina niin että menee vuosikatsastuksen päästöistä läpi. Toisaalta kun katsastusinssi huomaa runkonumeroa tsekatessaan että orggis ruiskusysteemit on vaihdettu vähäpäästöisessä e36:ssa megaan tms., niin kilvet lähtee saman tien ja VTT:n pussitesti kutsuu.

                        Comment

                        • dunkelblau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1151
                          • Uusimaa

                          #13
                          Eikös se menny jotenki niin, että jenkki-ämmä:n nokat + 3.0L isku ja vot'!?

                          On meinaan aika paha noista litratehoista kotona enää säätää...
                          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            #14
                            aihetta sivuten..

                            saavutetaanko mitään hyötyä 535i ilmamäärämittarilla, ja käykö se päinsä m50 johtosarjaan?
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Teixeira
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 68
                              • Tampere

                              #15
                              No mul on tos aika paljon viriosaa, ACS:n peltisatsi, lastu, putkisto, nokat... Kyl se niil jo kivasti kulkee, tietäs vaa paljo tossa ACS:n koneessa on vakiona polleja.:think

                              Moni sanonu et 230hv..!? Offtopikkina: tietoa kellään tästä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎