Originally posted by Redline
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i -93 ketju poikki...vaihtoehdot?
Collapse
X
-
Originally posted by JanisHell View PostKaikki piuhat joudut ainakin vaihtamaan, jos meinaat laittaa ton M52B28 koneen kiinni.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by Brotofobia View PostSiis onko koneen yläkerta avattu jo, kun repii kannen pois niin on paljon viisaampi (ei ole kovin ihme homma eikä kestä kauan). Hyvällä tuurilla kannesta saa muutaman venttiilin vaihtamalla toimivan. Ja jollei männässä ole kovin hurjaa jälkeä niin nippuun vaan. Ja toisaalta jos on tutkisin saako kipeän männän veivin irti alakautta konetta irrottamatta. Monesti saa=> mäntä vaihtoon veivineen.E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
-
Originally posted by JanisHell View PostTäysin offtopic, mutta onko kilometrit varmasti paikkaansapitävät? Monella foorumilla kun mainostetaan että ketjujen pitäisi kestää lähes moottorin elinikä, hurjalta kuulostaa että reilu 200tkm ja käy noin.
Comment
-
-
Minulla seisoo varastossa parikin ketjunsa katkaissutta m50 konetta joista on hyödynnettävissä ehjä öljypohja ja öljynsuodatinjalka. Kaikki muu on kaputt.
Muutamalta "luottoromikselta" on kuitenkin tullut viestiä että nuo ketjujen katkeamiset ei ole m50 koneen kohdalla mitenkään uniikkitapauksia, vaan niitä kyllä silloin tällöin tässäkin maassa menee. Mikään varsinainen tyyppivika tämä ei kuitenkaan ole, joten tämä salama tuskin kahta kertaa samaan puuhun iskee. Unohda se m52 koneen asennus, jos et halua tehdä simppelistä koneenvaihdosta pidempää "ihmettelyprojektia".Last edited by Hemi; 26-09-2006, 14:21.
Comment
-
-
Originally posted by Rusty View PostVaroitteliko millään tavoin ennakkkoon? Millaisessa tilanteessa levisi?E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
-
Mitäs vaihtoehtoa pitäisitte kustannustehokkaampana (mun) tilanteessa jossa e34 m50b20 on ajettu 285 tkm. Koneen remonteista en tiedä, mutta tuskin sitä ketjua on vaihdettu.
Autoa olen muuten remontoinut joten aion pitää sitä vielä mahdollisesti ainakin 50-60 tkm. Paljonko se ketjun vaihtoremontti maksaa, noin suurinpiirtein, jos homma tulisi (jos yleensä teen) tehtyä kaverin korjaamolla jossa tuntitaksa ei olisi paha, 10-20€ ehkä. Ja mitä muuta sinne kannattaa laittaa samalla kuin ketjut?
Vai olisiko "kustannustehokkaampi" odotella kestääkö kone ja jos ei kestä, niin nostaa käytetyn padan tilalle. Nopeasti www.varaosahaku.fi :stä katsomalla koneita löytyy hintaluokkaan 700-1700 € useita kappaleita.
Jos auton arvo on 3000€, niin ei siihen mielestäni kannata hurjia remontoida. Ja jos laittaa ketjut ja kannen kuntoon, jää alakerta kuitenkin 300 tkm ajetuksi...Last edited by alspe; 27-09-2006, 12:21.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Tässä kohtaa ajetut kilometrit ei ole se ketjun katkaiseva korreloituva tekijä, vaan kyseessä on jotain muuta. Nimittäin näitä on katkennut alle 150tkm takuukilometreillä ajetusta koneista ja toisaalta normaalisti tuo ketju kestää kevyesti koko m50 koneen n.+400tkm:n elinkaaren. Kulunut ketjuhan lisäksi rallattaa/ropisee jo vuosikausia ennen katkeamistaan.
Comment
-
Comment