Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -93 ketju poikki...vaihtoehdot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #16
    Originally posted by Redline View Post
    Tuontiauto on kyseessä että sikäli ei täyttä varmuutta ole joskin auton muu kunto sekä huoltokirja vahvasti viittaa kilometrien todellisuuteen.

    Ihan näin lennosta, mitä olette mieltä jos keulille heittäisi M52B28:n. Onko mitään järkeä? Mitä muita muutoksia tuolloin joutuisi tekemään?
    Kaikki piuhat joudut ainakin vaihtamaan, jos meinaat laittaa ton M52B28 koneen kiinni.
    325i -93 E36

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by JanisHell View Post
      Kaikki piuhat joudut ainakin vaihtamaan, jos meinaat laittaa ton M52B28 koneen kiinni.
      höpöhöpö http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76862 kunhan vain laittaa kerralla m52b28 koneen suuttimet.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Redline
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 772
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Brotofobia View Post
        Siis onko koneen yläkerta avattu jo, kun repii kannen pois niin on paljon viisaampi (ei ole kovin ihme homma eikä kestä kauan). Hyvällä tuurilla kannesta saa muutaman venttiilin vaihtamalla toimivan. Ja jollei männässä ole kovin hurjaa jälkeä niin nippuun vaan. Ja toisaalta jos on tutkisin saako kipeän männän veivin irti alakautta konetta irrottamatta. Monesti saa=> mäntä vaihtoon veivineen.
        Avattu on ja kaikki venat sökönä. Ketju löytyy juurikin tuolta öljypohjsta. Eli ilmeisesti hyvää tuuria ei juurikaan ole ollut minkään suhteen.
        E30 325i Cabrio -91
        E36 325i Coupè -93

        Comment

        • Rusty
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 183
          • Kajaani

          #19
          Varoitteliko millään tavoin ennakkkoon? Millaisessa tilanteessa levisi?

          Comment

          • toniwe
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 316
            • Lahti

            #20
            Originally posted by JanisHell View Post
            Täysin offtopic, mutta onko kilometrit varmasti paikkaansapitävät? Monella foorumilla kun mainostetaan että ketjujen pitäisi kestää lähes moottorin elinikä, hurjalta kuulostaa että reilu 200tkm ja käy noin.
            Toi on paskanjauhantaa, aika monessa bemussa on lennelly ketjut mäkeen varsinkin tässä M50B25 koneissa.
            Joo oot varmaan oikeessa itse muistelin vaan muita foorumeilla olleita topicceja, esim tää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=68098

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Minulla seisoo varastossa parikin ketjunsa katkaissutta m50 konetta joista on hyödynnettävissä ehjä öljypohja ja öljynsuodatinjalka. Kaikki muu on kaputt.
              Muutamalta "luottoromikselta" on kuitenkin tullut viestiä että nuo ketjujen katkeamiset ei ole m50 koneen kohdalla mitenkään uniikkitapauksia, vaan niitä kyllä silloin tällöin tässäkin maassa menee. Mikään varsinainen tyyppivika tämä ei kuitenkaan ole, joten tämä salama tuskin kahta kertaa samaan puuhun iskee. Unohda se m52 koneen asennus, jos et halua tehdä simppelistä koneenvaihdosta pidempää "ihmettelyprojektia".
              Last edited by Hemi; 26-09-2006, 14:21.

              Comment

              • Redline
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 772
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Rusty View Post
                Varoitteliko millään tavoin ennakkkoon? Millaisessa tilanteessa levisi?
                Ei varoittanut millään tyavalla vaan katkesi ihan sellaisen räväkän kiihdytyksen aikana. Kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään järjetön revittely.
                E30 325i Cabrio -91
                E36 325i Coupè -93

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #23
                  Mitäs vaihtoehtoa pitäisitte kustannustehokkaampana (mun) tilanteessa jossa e34 m50b20 on ajettu 285 tkm. Koneen remonteista en tiedä, mutta tuskin sitä ketjua on vaihdettu.

                  Autoa olen muuten remontoinut joten aion pitää sitä vielä mahdollisesti ainakin 50-60 tkm. Paljonko se ketjun vaihtoremontti maksaa, noin suurinpiirtein, jos homma tulisi (jos yleensä teen) tehtyä kaverin korjaamolla jossa tuntitaksa ei olisi paha, 10-20€ ehkä. Ja mitä muuta sinne kannattaa laittaa samalla kuin ketjut?

                  Vai olisiko "kustannustehokkaampi" odotella kestääkö kone ja jos ei kestä, niin nostaa käytetyn padan tilalle. Nopeasti www.varaosahaku.fi :stä katsomalla koneita löytyy hintaluokkaan 700-1700 € useita kappaleita.

                  Jos auton arvo on 3000€, niin ei siihen mielestäni kannata hurjia remontoida. Ja jos laittaa ketjut ja kannen kuntoon, jää alakerta kuitenkin 300 tkm ajetuksi...
                  Last edited by alspe; 27-09-2006, 12:21.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #24
                    Ajele menemään, eiköhän se useimmin kestä vaikka joistain on katkennutkin. Omalla 520 -90 oli ajettu orkkisketjulla 408tkm kun möin...
                    Tosin aika rauhallista ajoa oli.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Tässä kohtaa ajetut kilometrit ei ole se ketjun katkaiseva korreloituva tekijä, vaan kyseessä on jotain muuta. Nimittäin näitä on katkennut alle 150tkm takuukilometreillä ajetusta koneista ja toisaalta normaalisti tuo ketju kestää kevyesti koko m50 koneen n.+400tkm:n elinkaaren. Kulunut ketjuhan lisäksi rallattaa/ropisee jo vuosikausia ennen katkeamistaan.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Niin, ja olisiko kuitenkin näissä tapauksissa kyse siitä, että kiristin on syystä tai toisesta väsähtänyt ja ketju on päässyt liian löysälle => soppa on valmis?

                        Comment

                        • JanisHell
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 410

                          #27
                          Originally posted by Lanttu View Post
                          Niin, ja olisiko kuitenkin näissä tapauksissa kyse siitä, että kiristin on syystä tai toisesta väsähtänyt ja ketju on päässyt liian löysälle => soppa on valmis?
                          Tämä on se yleinen syy, niin kuin minullakin oli ketjun lentämisen syynä.
                          325i -93 E36

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #28
                            Kuinka se oli sen ylemmän ketjun kanssa, pystyykö sen vaihtamaan helposti? Kantta irrottamatta? Pystyykä molempien ketjujen ja kiristimien silmämääräisen kunnon ja kireyden tarkistaan venakopan aukaisulla?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Redline
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 772
                              • Helsinki

                              #29
                              Onko vm.-93 ja -97 vanoksisilla koneilla eroa? Löytyi yksi -97 kone joka vaikuttaa lupaavalta kun taas omani on -93.
                              E30 325i Cabrio -91
                              E36 325i Coupè -93

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #30
                                Sinulla on siis Vanoksellinen moottori? Joka tapauksessa vuoden -97 moottorissa on moottorinohjausjärjestelmässä eroja sekä ajonesto. Eli katsele vielä jotain suurinpiirtein oman moottorisi ikäistä korvaajaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎