Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 käy 5:llä!!! vai käykö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    e36 325 käy 5:llä!!! vai käykö?

    elikkä M50b25 kone vm.91 ilman vanosta käy tosi epätasaisesti ja kutospytty näyttäis olevan pimeenä. vaihdoin siihen jo sytytyspuolan ja tulpan ja nollasin vikakoodit pitämällä akun kenkää vähän aikaa auki, mutta ei auttanut ja tämän jälkeen vein tuon metro-autoon vikakoodien lukuun ja on kuulemma sytytyksen ohjauksessa vikaa ja asentaja epäiliä että olisi moottorinohjauksessa vika ja kun mulla oli tuo (brennerin) lastu paikalla niin vaihdoin sen vakioon ja pidin taas akun kenkää auki, mutta eipä auttanut tuokaan!

    auto toimii muuten täysin normaalisti mutta kone ravistaa (varsinkin alakierroksilla) juurikin tuon takia kun ei ole kutospytty mukana pelissä.

    onko kellään mitään arvauksia/tietoa mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa tai jotain? :think
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by mizter View Post
    elikkä M50b25 kone vm.91 ilman vanosta käy tosi epätasaisesti ja kutospytty näyttäis olevan pimeenä. vaihdoin siihen jo sytytyspuolan ja tulpan ja nollasin vikakoodit pitämällä akun kenkää vähän aikaa auki, mutta ei auttanut ja tämän jälkeen vein tuon metro-autoon vikakoodien lukuun ja on kuulemma sytytyksen ohjauksessa vikaa ja asentaja epäiliä että olisi moottorinohjauksessa vika ja kun mulla oli tuo (brennerin) lastu paikalla niin vaihdoin sen vakioon ja pidin taas akun kenkää auki, mutta eipä auttanut tuokaan!
    Eräässä 325:ssa sama vika sai alkunsa kun puola oli uinut öljyssä koppuran venakopantiivisteen ansiosta. Puola kärväytti moottorinohjausboksin (tai tarkemmin yhden puolan lähdön siitä) siinä tuoksinassa.

    Oireet samat ja hoito oli noin 800 € eli uusi boksi,

    t AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • 27joo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 59

      #3
      Tulee kipinä tulppaan? Mulla teki tollee ku oli suutin haljennu ja anto aika pirusti bensaa.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        suutin oire???
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Kizmo
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 11

          #5
          tuollasessa tapauksessa kyllä (jos vain yksi puolan lähtö pimeänä) tuo boxi kannattaa korjata (ainakin itse kokeilisin). Mitään menetettäväähän siinä ei ole ja melko varmasti sen kuntoon saisi olettaen ettei sitten ole valettu täyteen jotain karmeaa mäskiä.
          - - - -Taita ja revi tästä- - - -

          Comment

          • AcS325
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 227
            • Road to Jalalabad

            #6
            LASTUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!! sori.
            "koita uudelleen kyllä se lähtee"

            Comment

            • mizter
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 245
              • Turku

              #7
              Originally posted by Kizmo View Post
              tuollasessa tapauksessa kyllä (jos vain yksi puolan lähtö pimeänä) tuo boxi kannattaa korjata (ainakin itse kokeilisin). Mitään menetettäväähän siinä ei ole ja melko varmasti sen kuntoon saisi olettaen ettei sitten ole valettu täyteen jotain karmeaa mäskiä.
              boxi korjata? eikös ainut vaihtoehto ole hommata uus sellanen ja onhan siinä se noin 800e menetettävää jos vika ei ollutkaan siinä.

              mites noiden suuttimien/suuttimen kunnon sais testattua jos ei päällisin puolin mitään näy? ja eikö tuollainen suutinvika näy vikakoodeja luettaessa? (mun mielestä pakokaasu kyllä vähän haiskahtaa bensalle )
              Impreza WRX STI Vers.IV -99


              ex: e36 325i cabrio -94
              ex: e34 520i -88
              ex: e30 316 -86
              ex: e34 M5 -89
              ex: e36 325i -91
              ex: e36 320i -92

              Comment

              • Kizmo
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 11

                #8
                Kovin monia sähköllä toimivia kamppeita on tullut korjattua vaikka muut väittävät että mahdotonta, myös auton moottorinohjausboxeja

                Mutta tottakai kannattaa ensin varmistaa että vika ei aiheudu mistään muusta syystä. Meinasin tuolla 'ei mitään menetettävää' sitä että jos boxi on rikkija ollaan hankkimassa uutta, vanhan korjauksessa/korjauksen yrittämisessä ei ole mitään menetettävää.
                - - - -Taita ja revi tästä- - - -

                Comment

                • mizter
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 245
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Kizmo View Post
                  Kovin monia sähköllä toimivia kamppeita on tullut korjattua vaikka muut väittävät että mahdotonta, myös auton moottorinohjausboxeja

                  Mutta tottakai kannattaa ensin varmistaa että vika ei aiheudu mistään muusta syystä. Meinasin tuolla 'ei mitään menetettävää' sitä että jos boxi on rikkija ollaan hankkimassa uutta, vanhan korjauksessa/korjauksen yrittämisessä ei ole mitään menetettävää.
                  no mulla ei oo ainakaan semmosia kolvausvehkeitä eikä taitojakaan et alkaisin tota räpeltämään

                  kokeilin muuten autoon myös kaverin toimivasta autosta vastaavaa boksia (jossa siinäkin jonkinmoinen lastu) ja otin tietysti akun kengän irti ja kun sain boxin kiinni ja päräytin auton käyntiin niin ei muuttunut käynti mitenkään

                  olisiko pitänyt sammuttaa auto ja startata uudestaan että boxi olis alkanu toimimaan oikein? lastun asennusohjeissa sanottiin ainakin että ekalla käynnistyskerralla lastu kalibroituu, mutta päteekö sama tässä? prkl ku muistu nyt vasta mieleen
                  Impreza WRX STI Vers.IV -99


                  ex: e36 325i cabrio -94
                  ex: e34 520i -88
                  ex: e30 316 -86
                  ex: e34 M5 -89
                  ex: e36 325i -91
                  ex: e36 320i -92

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #10
                    Tuskin se ecussa se vika on jos kerta toisella boksilla aivan vastaava vika.
                    Ja kyllä sen pitäs heti lähteä 6 pytyllä pyörimään kun sen boksin vaihtaa ja lyö käyntiin jos se siinä se vika olisi ollut.

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Originally posted by asvirkku View Post
                      Eräässä 325:ssa sama vika sai alkunsa kun puola oli uinut öljyssä koppuran venakopantiivisteen ansiosta. Puola kärväytti moottorinohjausboksin (tai tarkemmin yhden puolan lähdön siitä) siinä tuoksinassa.

                      Oireet samat ja hoito oli noin 800 € eli uusi boksi,

                      t AV
                      Kannatta sitte vähän käyttää järkeä tämmösissä boksiongelmissa tms. Tommosen mällätyn e36:n saa koko auton 800 eurolla saksasta, että onko järkee kantaa 800 euroa Metro-Autoon pelkästä boksista? Sitä voi jokainen miettiä ite...
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • mizter
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 245
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Spetke View Post
                        suutin oire???
                        kun ei kerran ole vika tulpassa, puolassa eikä boksissa niin tuota suutinvikaa vois sitten epäillä.. :think

                        pystyyko noita suuttimia mitenkään testaamaan/mittaamaan että toimiiko?

                        ja jos alkaa niitä vaihtamaan niin voiko vaihtaa vaan yhden vai pitäiskö ne kaikki sit samantien uusia?
                        Impreza WRX STI Vers.IV -99


                        ex: e36 325i cabrio -94
                        ex: e34 520i -88
                        ex: e30 316 -86
                        ex: e34 M5 -89
                        ex: e36 325i -91
                        ex: e36 320i -92

                        Comment

                        • asvirkku
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 514
                          • Bern

                          #13
                          Originally posted by alspe View Post
                          Kannatta sitte vähän käyttää järkeä tämmösissä boksiongelmissa tms. Tommosen mällätyn e36:n saa koko auton 800 eurolla saksasta, että onko järkee kantaa 800 euroa Metro-Autoon pelkästä boksista? Sitä voi jokainen miettiä ite...
                          Hyvä pointti, ei ollu mun auto eikä rahat joten en oo vaihtoehtoihin itse perehtynyt, lähinnä seurannut casen etenemistä.

                          Käykö noi boksit heittämällä samasta vuosimallista vaikka on hälyt, ABSit, Airbagit sun muut?

                          T AV
                          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                          Comment

                          • Antti78
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 83
                            • Lem1

                            #14
                            Originally posted by asvirkku View Post
                            Hyvä pointti, ei ollu mun auto eikä rahat joten en oo vaihtoehtoihin itse perehtynyt, lähinnä seurannut casen etenemistä.

                            Käykö noi boksit heittämällä samasta vuosimallista vaikka on hälyt, ABSit, Airbagit sun muut?

                            T AV
                            Boksien numeroiden tulee täsmätä

                            Comment

                            • mizter
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 245
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by mizter View Post
                              kun ei kerran ole vika tulpassa, puolassa eikä boksissa niin tuota suutinvikaa vois sitten epäillä.. :think

                              pystyyko noita suuttimia mitenkään testaamaan/mittaamaan että toimiiko?

                              ja jos alkaa niitä vaihtamaan niin voiko vaihtaa vaan yhden vai pitäiskö ne kaikki sit samantien uusia?
                              mites on noiden suuttimien kanssa? tuli muuten mieleen että ennen kuin vika tuli ilmi niin auto kävi välillä huonosti tyhjäkäyntiä ja kierrokset heittelivät noin 600-800 välillä, mutta kun antoi ihan vähänkin kaasua niin kävi taas aivan normaalisti? oiskohan ollu sama vika olemassa vähän "lievempänä"? tuo ei oikein vaikuttais ainakaan suutin vialta. lambdaa silloin epäilin, mutta mitä oon täällä juttuja lueskellu niin kierrosten pitäis heitellä enemmän? ja nyt tosiaan käy huonosti läpi koko kierrosalueen..
                              Impreza WRX STI Vers.IV -99


                              ex: e36 325i cabrio -94
                              ex: e34 520i -88
                              ex: e30 316 -86
                              ex: e34 M5 -89
                              ex: e36 325i -91
                              ex: e36 320i -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎