Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 käy 5:llä!!! vai käykö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #16
    Originally posted by mizter View Post
    mites on noiden suuttimien kanssa? tuli muuten mieleen että ennen kuin vika tuli ilmi niin auto kävi välillä huonosti tyhjäkäyntiä ja kierrokset heittelivät noin 600-800 välillä, mutta kun antoi ihan vähänkin kaasua niin kävi taas aivan normaalisti? oiskohan ollu sama vika olemassa vähän "lievempänä"? tuo ei oikein vaikuttais ainakaan suutin vialta. lambdaa silloin epäilin, mutta mitä oon täällä juttuja lueskellu niin kierrosten pitäis heitellä enemmän? ja nyt tosiaan käy huonosti läpi koko kierrosalueen..
    ota koko rivi suuttimia irti kiskoineen ja sitten startatessa näkee tuleeko kaikista ainetta.. tai että onko vuotoa/muuta vikaa..

    yks mahdollisuus on tietysti venttiilivika.. puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • mizter
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 245
      • Turku

      #17
      Originally posted by fraatti View Post
      ota koko rivi suuttimia irti kiskoineen ja sitten startatessa näkee tuleeko kaikista ainetta.. tai että onko vuotoa/muuta vikaa..

      yks mahdollisuus on tietysti venttiilivika.. puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä..
      täytyykin kokeilla tuota suutinjuttua. eilen niitä kokeilin jo irroitella mutta vielä en keksinyt miten lähtee kätevästi, ilmeisesti ihan vaan painamalla on kiinnitetty imusarjaan? mutta täytyypi mennä tästä tutkimaan.

      tuo venttiilivikakin on käyny mielessä ja tuo painemittaus täytyy tehdä ellei muuta vikaa löydy..

      kone kyllä säksättää aika reilusti tällä hetkellä et se vois viitata siihen ettei oo ihan kaikki kunnossa tuolla kannen puolella..
      Last edited by mizter; 04-10-2006, 17:57.
      Impreza WRX STI Vers.IV -99


      ex: e36 325i cabrio -94
      ex: e34 520i -88
      ex: e30 316 -86
      ex: e34 M5 -89
      ex: e36 325i -91
      ex: e36 320i -92

      Comment

      • juha2005
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 59

        #18
        boxi

        ei välttämättä.. nyt itselläkin toisel numbal boxi.. et sillee

        Comment

        • nudi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 214
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by mizter View Post

          kone kyllä säksättää aika reilusti tällä hetkellä et se vois viitata siihen ettei oo ihan kaikki kunnossa tuolla kannen puolella..
          eikös m50 yleensä oo ollu kovin "hiljasia"? paitsi kylmänä kun meinaa ketju ruksutella.
          mä kyllä suosittelisin tota pusristuksien mittausta.

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #20
            Mullakin on samantapaisia vaivoja ja kuuluupi naputus konepellin alta, aivan niinkuin nostajat säklättäs tai jotaki, oliskohan mullakin vastaus ongelmiin kannen alla? Päästöistä kun ei meinaa perkele mennä. Ennen en ole huomannut että tuo olis säklättänyt, nykyään on alkanut.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • zimo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 136
              • Kotka

              #21
              Originally posted by Laakeri View Post
              Mullakin on samantapaisia vaivoja ja kuuluupi naputus konepellin alta, aivan niinkuin nostajat säklättäs tai jotaki, oliskohan mullakin vastaus ongelmiin kannen alla? Päästöistä kun ei meinaa perkele mennä. Ennen en ole huomannut että tuo olis säklättänyt, nykyään on alkanut.
              sama homma sellasta matalaa naputusta (plopplopplop) epäilisin iteki nostajaa tai useita nostajia. mutta tiedä noita kohtahan se olis kansi aukastava ja katottava onko nostajissa paljo kuluneisuutta.

              Comment

              • Lötkö
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 644
                • Keskisuomi

                #22
                Keinuvipu(ja) poikki?

                Comment

                • mizter
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 245
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by zimo View Post
                  sama homma sellasta matalaa naputusta (plopplopplop) epäilisin iteki nostajaa tai useita nostajia. mutta tiedä noita kohtahan se olis kansi aukastava ja katottava onko nostajissa paljo kuluneisuutta.
                  joo elikkä tänään laittelin autoa ja irrotin kaikki suuttimet ja pesin ultraäänipesurilla, mutta eipä juurikaan auttanut ongelmaan. (tuli myös katsottua että kaikista tulee ainetta)

                  yksi juttu kuitenkin selvisi, että auto käy oikeasti kaikilla 6:lla, mutta vaan helvetin huonosti ja ravistaa tosi reilusti.. mulla alkoi hieman säksättämään toi kone joskus siinä vajaa 5tkm sitten hieman ja nyt säksätys on oikeinkin paha ainakin yhdessä nostajassa. kuuluu myös jonkinsortin "kolahdus" tasaisin väliajoin joka moottorin työkierroksella eli jotain mekaanista vikaa taitaa olla.. :think huomenna tarttis tehdä toi puristuspainemittaus ja ellei se kerro mitään ni täytyy mennä jonkun spesialistin juttusille..

                  ja eipä taida löytyä keinuvipuja tästä koneesta..

                  edit: ja noi venttiilinnostimet maksaa muistaakseni n.20€/kpl eli aika pikkurahalla pääsee säksätyksestä eroon
                  Last edited by mizter; 05-10-2006, 23:27.
                  Impreza WRX STI Vers.IV -99


                  ex: e36 325i cabrio -94
                  ex: e34 520i -88
                  ex: e30 316 -86
                  ex: e34 M5 -89
                  ex: e36 325i -91
                  ex: e36 320i -92

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    Originally posted by zimo View Post
                    sama homma sellasta matalaa naputusta (plopplopplop) epäilisin iteki nostajaa tai useita nostajia. mutta tiedä noita kohtahan se olis kansi aukastava ja katottava onko nostajissa paljo kuluneisuutta.
                    Tarkistakaa nyt tulppien kireys, viimeaikoina jo monta m50-naputusta selvinnyt tulppien löysyydellä.

                    Ja sitä Forte-litkua kannattaa oikeasti koittaa.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by Lötkö View Post
                      Keinuvipu(ja) poikki?
                      Juu ei ole keinuvipuja näissä koneissa.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #26
                        Originally posted by mizter View Post

                        edit: ja noi venttiilinnostimet maksaa muistaakseni n.20€/kpl eli aika pikkurahalla pääsee säksätyksestä eroon
                        Niin jos löytää rikkinäissä jollain konstilla. Kaikki vaihtamalla maksaa vaan 480 € + muut hilppeet + työ
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Laakeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 983
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Omiin ongelmiini kyselin yhdeltä paikalliselta (kuulemma) bmw gurulta, niin meinasi että venttiilit pitää säätää tai että siellä kannen puolella se vika on. Sääli vaan, että tämä kaveri oli lomalla, niin ei voi korjauttaa.
                          E34 S38B38
                          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                          2gen RAM 5.9 cummins

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #28
                            Originally posted by Laakeri View Post
                            Omiin ongelmiini kyselin yhdeltä paikalliselta (kuulemma) bmw gurulta, niin meinasi että venttiilit pitää säätää tai että siellä kannen puolella se vika on. Sääli vaan, että tämä kaveri oli lomalla, niin ei voi korjauttaa.
                            Mikä kone?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • OMN
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 103

                              #29
                              Originally posted by Laakeri View Post
                              Omiin ongelmiini kyselin yhdeltä paikalliselta (kuulemma) bmw gurulta, niin meinasi että venttiilit pitää säätää tai että siellä kannen puolella se vika on. Sääli vaan, että tämä kaveri oli lomalla, niin ei voi korjauttaa.
                              Vaikuttaa "gurulta" kun käskee säätämään hydr.nostimet...

                              Comment

                              • mizter
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 245
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by alspe View Post
                                Tarkistakaa nyt tulppien kireys, viimeaikoina jo monta m50-naputusta selvinnyt tulppien löysyydellä.

                                Ja sitä Forte-litkua kannattaa oikeasti koittaa.
                                kyllä on tulpat kireällä. meinaatko sitä forten motor flushia? ohivuotoa mittailtiin ja nelos ja kutos pytyssä vaikutti olevan vuotoa, täytyy vielä tarkistaa ja katsoa mihin vuotaa..
                                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                                ex: e36 325i cabrio -94
                                ex: e34 520i -88
                                ex: e30 316 -86
                                ex: e34 M5 -89
                                ex: e36 325i -91
                                ex: e36 320i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎