Originally posted by OMN
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		e36 325 käy 5:llä!!! vai käykö?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos sulla on m50 tai uudempi kone, niin ei säädetä yhtään mitään. Venttiileissä voi tietty olla "häikkää", mutta sitten on jotain rikki mitä ei säädetä kuntoon.Originally posted by Laakeri View PostEn muista tarkkaan mitä se oli tekemässä, mutta venttiileissä se meinasi että on joku häikkä.
 
 Mikä se kone oli?G30 520d xDrive
 EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M50 se tosiaan on. En tosiaan muista tarkkaan mitä se sano, mutta venttiileistä se puhui. Tosiaan ainakin muut sanovat rovaniemen yhdeksi pätevimmistä bmw korjaajista niin tottapa se jotain tietää. Pitää ensiviikolla käydä näyttämässä autoa, jos tulis kuntoon. Muistasin että joskus olen lukenut että jollakin on tehty jotain m50 venttiileille, löytäs vaan jostakin sen topikin missä niistä oli. Jotain sinne oli tosiaan tehty. Eikös nokan ajoitusta kumminkin voi säätää, ketjuhan venyy ja sitämyötä muuttaa ajoitusta, noh, pitää kysyä sitten siltä mitä se oikeen meinasi.Originally posted by alspe View PostJos sulla on m50 tai uudempi kone, niin ei säädetä yhtään mitään. Venttiileissä voi tietty olla "häikkää", mutta sitten on jotain rikki mitä ei säädetä kuntoon.
 
 Mikä se kone oli?E34 S38B38
 E36 S50B30us hx52 ->M50B32
 2gen RAM 5.9 cummins
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo elikkä ohivuotoa on 1, 2 ja 3 pytyissä alle 10% ja 5 pytyssä 20%, eli niissä ei ole mitään käyntiin vaikuttavaa, mutta nelosessa on 70% ja kutosessa 80%! eikä tullut ilmaa paisuntasäiliön korkista eikä öljytikun reijästä, vaan ilma pääsi kutospytyn palotilasta nelospytyn palotilaan (nelosessa pakoventtiilit auki ja ilmaa tuli hieman enemmän kun tukkisi pakoputket) eli epäilisin venttiilivikaa, tai sitä että venttiilinnostin/nostimet olisivat jotenkin jumissa? kone myös säksättää reilusti ja vaikuttais kuuluvan 4-6 pytyistä tuo säksätys :think
 
 mutta sitä ihmettelin kun mitattiin nelosen ohivuotoa niin ilmaa pääsi kolmosen palotilaan jossa silloin pakovenat auki, mutta kun 1-3 ja 4-6 pytyillähän on omat pakosarjat ja putket mitkä ei mun tietääkseni yhdisty muutakuin ehkä takapöntössä niin kuulostais vähän kummalliselta.. muuta ei nyt mieleen tule muuta kuin että vois kannentiiviste vuotaa pyttyjen välillä, mutta taas kun kolmosessa oli niin pieni ohivuoto niin eipä toikaan ole mahdollista..? 
 
 edit: pakokaasu myös haisee aika reilusti bensalle eli vaikuttais olevan häikkää pakoventtiileissä kun pääsee palamatonta bensaa putkeen. tämä ainakin mun veikkailuni..Last edited by mizter; 07-10-2006, 19:14.Impreza WRX STI Vers.IV -99
 
 
 ex: e36 325i cabrio -94
 ex: e34 520i -88
 ex: e30 316 -86
 ex: e34 M5 -89
 ex: e36 325i -91
 ex: e36 320i -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mitäs veikkaisitte viaksi? itellä mielessä et noi hydraulinostimet ois jotenki "jumissa"..  
 
 autolla pystyy kuitenkin ajamaan "normaalisti" että en usko et olisi mitenkään venttiilit solmussa..?Impreza WRX STI Vers.IV -99
 
 
 ex: e36 325i cabrio -94
 ex: e34 520i -88
 ex: e30 316 -86
 ex: e34 M5 -89
 ex: e36 325i -91
 ex: e36 320i -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo ei se varmasti hyvää tee, eikä sillä nyt oo paljoa tullu ajettuakaan..Originally posted by Lanttu View PostEn kyllä ajaisi sinuna sillä nyt ollenkaan. Kansi irti ja kuntoon.
 
 jos joltain sattuu löytymään hyväkuntoinen kansi tohon niin saa tarjota!! Impreza WRX STI Vers.IV -99 Impreza WRX STI Vers.IV -99
 
 
 ex: e36 325i cabrio -94
 ex: e34 520i -88
 ex: e30 316 -86
 ex: e34 M5 -89
 ex: e36 325i -91
 ex: e36 320i -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla nuo päästöongelmat kyllä selvis jo. Toisessa paikkaan mitatessa meni kirkkaasti päästöistä läpi. Ainoastaan tyhjäkäynnillä nosti hc:ta, mutta kun antoi hieman kaasua niin meni puhtaaksi. Eli ei kannessa mitään häikkää, jostakin muusta johtuu onkelmat. Taitaa olla tyhjäkäyntiventtiili rikki, putsattu se on pari kertaa viime talvena. Paljonkohan mahtaa maksaa uusi?
 
 Säksätys kuulemma on ominaisuus, nokka kulunut. Tekis mieli vaihtaa uusi, mutta mitähän mahtaa sekin maksaa?E34 S38B38
 E36 S50B30us hx52 ->M50B32
 2gen RAM 5.9 cummins
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by mizter View Postjoo ei se varmasti hyvää tee, eikä sillä nyt oo paljoa tullu ajettuakaan..
 
 jos joltain sattuu löytymään hyväkuntoinen kansi tohon niin saa tarjota!! 
 ei siihen käytettyä kantta kannata laittaa.. mielummin vanha koneistamoon ja siellä seetit ja venttiilit hiontaan.. tarvittaessa ohjureiden/venojen vaihtoF11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
Comment