Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i '96 Coupe ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naimaaslak
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 6
    • JäMsÄ

    #16
    hooray!!!!!

    jos toverit löytää vian ko. kiesin oireiluun niin täält löytyis yks toinenkin kiinnostunut... sama kiesi, tosin sedan ja vuoden vanhempi ja samat oireet. kun saa käyntiin (jos sattuu lähteen) niin nykii jne. kulutus kohollaan ja tehot hukassa. nyt on kampiakselin anturi vaihdettu,tulpat,bensansuodatin,bensapumppukin toimii...
    hiljalleen alkaa palaan käämi
    pitää olla hullu ettei sekoo
    BMW E36 328I -95

    Comment

    • Kale83
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 57
      • Hämeenlinna

      #17
      Tuli puhelua auton tyköä että auto toimii Akku oli ollut joku viitisen tuntia latauksessa ja tökätty autoon kiinni ja auto lähtenyt normaalisti käyntiin Siis mitä helv ?

      Ei nyt riitä oikeen ymmärrys kun autoa koitettiin myös muilla akuilla ja jopa apuvirrallakin että että. Tarvii nyt seurailla tilannetta.
      BMW E36 318iS '93
      Audi TT 3.2 quattro '07
      Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
      Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
      Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
      VW Caravelle T3 1.9 TD '87

      Comment

      • Kale83
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 57
        • Hämeenlinna

        #18
        ja taas

        Noniin, nyt aivan sama homma taas. Käynnistäessä se "sahausääni" kuulostaa jotenkin oudolta omaan korvaan, edelleen mietin että virranpuutetta mutta nyt tällä kertaa ostettiin aivan uusi akku ja laitettiin kiinni ja ei mitään apua. Äsken väkisin sahasin pitkään niin auto hörähti sen verran että kierroslukumittari nousi vähän ja kulutusmittari heräsi mutta kun laskin kaasun niin auto sammui. Oli siis pakko kaasun kanssa koittaa käynnistää että suostui edes lupailemaan.

        Enempää ideoita kenelläkään tämän suhteen vai hinataanko auto ison tien varteen ja soitetaan hinausauto että tähän piiputti ja hinaus merkkiliikkeeseen ? Tämä on kyllä edelleen se viimeinen vaihtoehto mihin lähdetään... Mutta nopeasti tämä pitäisi saada ratkaistua koska autoa tarvitaan jokapäiväisessä ajossa. Tälläiset tilanteet mutkistavat aika pahasti asioita.
        BMW E36 318iS '93
        Audi TT 3.2 quattro '07
        Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
        Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
        Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
        VW Caravelle T3 1.9 TD '87

        Comment

        • Touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1310
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by naimaaslak View Post
          jos toverit löytää vian ko. kiesin oireiluun niin täält löytyis yks toinenkin kiinnostunut... sama kiesi, tosin sedan ja vuoden vanhempi ja samat oireet. kun saa käyntiin (jos sattuu lähteen) niin nykii jne. kulutus kohollaan ja tehot hukassa. nyt on kampiakselin anturi vaihdettu,tulpat,bensansuodatin,bensapumppukin toimii...
          hiljalleen alkaa palaan käämi
          Tässä tapauksessa tutkisin tuon lambdan toiminnan.
          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

          Comment

          • Touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1310
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by Kale83 View Post
            Kipinän saantia en ole kerennyt tarkistamaan.

            Mistä tuon pumpun releen löytää. Jotenkin en usko että olisi bensapumpussa tai sen liittimissä vikaa mutta voihan sen koittaa.

            Voisi nuo asentotunnistimienkin liittimet ottaa irti ja puhdistaa mutta kun pikaisesti mitään isompaa irroittamatta en ainakaan niitä vielä nähnyt vaikka netti-etk:sta pystyin niiden sijainnin päättelemäänkin.. Tarvitsee tutkia vielä lisää.

            Niin ja auto ei oireillut mitään aikaisemmin ajossa, ainoastaan samana päivänä lähti hieman huonosti käyntiin kun siirsi autoa pihassa toisesta paikasta toiseen.. Siitä paikasta sitten ei enää lähdettykään
            Itsellä oli joskus samaa ongelmaa kun siirsin autoa muutaman metrin pihassa, niin sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Myös kaverin 36:sessa oli sama ongelma pienen siirron jälkeen. Suodatin tukossa/rikki jonkin aikaa, niin suuttimissa paskaa ja paineistettu systeemi vuotaa bensat sylintereihin. Kaasu pohjassa aikansa startatessa sylinterit/tulpat kuivuu ja kone ryntää lopulta tulille...Tää upea selitys oli lainattu Hemiltä yhdestä vanhasta topikista. Tuo koneen kastuminen vain vaikuttaa vähän liian helpolta selitykseltä tähän ongelmaan.
            Last edited by Touring; 04-01-2007, 11:10.
            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

            Comment

            • Kale83
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 57
              • Hämeenlinna

              #21
              Noniin, nyt auto lähti pitkällisen sahauksen jälkeen käyntiin ja ajettiin se talliin. Pysyi alkuun todella nihkeästi käynnissä mutta sitten rupesi käymään jotenkin tyhjäkäyntiä. Tarkoituksena oli siis vaihtaa tulpat. No vanhat tulpat oli aivan mustat ja haisivat bensalta joten "kosteenahan" tuo näyttää käyvän. Pakokaasut haisivat myös talliin ajettaessa todella vahvasti bensiiniltä. Ei tohtinut vielä laittaa käyntiin ennenkuin saa hankittua uuden bensansuodattimen ja vaihdettua sen vielä varmuuden vuoksi (ettei sotke nyt heti niitä uusia tulppia). Katsotaan
              BMW E36 318iS '93
              Audi TT 3.2 quattro '07
              Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
              Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
              Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
              VW Caravelle T3 1.9 TD '87

              Comment

              • soldia
                Banned
                • Feb 2006
                • 725
                • Planet X

                #22
                Originally posted by Kale83 View Post
                Noniin, nyt auto lähti pitkällisen sahauksen jälkeen käyntiin ja ajettiin se talliin. Pysyi alkuun todella nihkeästi käynnissä mutta sitten rupesi käymään jotenkin tyhjäkäyntiä. Tarkoituksena oli siis vaihtaa tulpat. No vanhat tulpat oli aivan mustat ja haisivat bensalta joten "kosteenahan" tuo näyttää käyvän. Pakokaasut haisivat myös talliin ajettaessa todella vahvasti bensiiniltä. Ei tohtinut vielä laittaa käyntiin ennenkuin saa hankittua uuden bensansuodattimen ja vaihdettua sen vielä varmuuden vuoksi (ettei sotke nyt heti niitä uusia tulppia). Katsotaan
                Moi, tarkista samalla ruiskusuuttimien toiminta.

                Voivat olla finaalissa ja tekee juuri tuota käynti-ongelmaa.

                Toivottavasti vika vain tulpissa.

                Comment

                • Mikazu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 265
                  • -

                  #23
                  Silloin kun minulla oli lambda rikki niin oireet olivat samanlaiset..

                  Comment

                  • Kale83
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 57
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Lambdavian ajatuksella itseänikin hiljaa tuossa pelottelin mutta pidetään se ajatus nyt vaan siellä sivussa siihen asti kunnes saa tuo suodattimen vielä vaihdettua
                    BMW E36 318iS '93
                    Audi TT 3.2 quattro '07
                    Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
                    Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
                    Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
                    VW Caravelle T3 1.9 TD '87

                    Comment

                    • Kale83
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2003
                      • 57
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Nonih, nyt auto pelittää ja tuntuu jopa entistä rivakammalta ajaa :think Persdyno paras dyno mutta ihan tosi kyllä. Entinen bensansuodatin oli merkattu valmistetuksi 4/1996 (sama kuukausi kuin autokin valmistettu) että ei se ihan uusinta uutta tainnut olla kun tämä uusi oli 7/2006 tehty

                      Ensistartti oli toki vähän pitempi vaikka annettiin pumpun nostaa bensanpaineet useampaan kertaan että olisi ainetta heti startissa mutta sai sitä hetken sahata silti. Mutta kävi paljon paremmin heti ja lähtee käyntiin niinkuin pitääkin.

                      Autoahan ei siis käytetty ollenkaan tulppien vaihdon jälkeen ennenkuin bensansuodatin vaihdettiin. Uudet tulpat oli samaa mallia kuin entisetkin, NGK:n BKR6EK.

                      Eli "halvalla" selvittiin tällä kertaa tässä rempassa
                      BMW E36 318iS '93
                      Audi TT 3.2 quattro '07
                      Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
                      Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
                      Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
                      VW Caravelle T3 1.9 TD '87

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎