Originally posted by Seve
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 coupen vanteiden ET.
Collapse
X
-
Ok! kiitos! Mitenkäs muuten käy jos tuollaista maltillista madallusta ajattelis tuon setin kanssa (8,5"x18" ET 40 ja 225/40 kumit E36 Coupe). Esim. Weitecin -30/15 tai -40/15?e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by juha77 View PostOk! kiitos! Mitenkäs muuten käy jos tuollaista maltillista madallusta ajattelis tuon setin kanssa (8,5"x18" ET 40 ja 225/40 kumit E36 Coupe). Esim. Weitecin -30/15 tai -40/15?
Comment
-
-
Onhan näitä eri asetelmia tässä jo käyty läpi, mutta varmistelua viellä kevättä varten..
Laite on siis e36 328C -95
eli tuossa on tuollaiset 8,5*18" et18 vanteet valmiina joille ajattelin vääntää 215/40 kummit päälle.. minkä tason ongelmia on tiedossa keväällä kun noita asentaa? saako ajettua edes johonkin rengasliikkeeseen mikä saisi kaaret ajantasalle vai miten.. vai ottaako niin vähän kiinni että itsekkin saa kaaren sen verran kasaan jollain putkella etc? Ajatuksia?
Näillä 500srj:n vanteilla tuntuu ihmiset kuitenkin ajelevan eli miten alustan puslat, laakerit etc kestää? tekeekö väärä ET laitteesta levottoman? ...vielläkun ei ole renkaita hankittu niin ei noissa vanteissa ole niin hirveästi rahaa kiinni jos tarvee jotain muuta keksiä..
talvivanteet on 8*16" et35 ja tuosta kateltuna varsinkin edestä uskoisin tulevan "melko" ulos.. Siksi ajattelin että ehkä juuri tuolla hiukan kapeahkolla kummilla saisi pelattua siinä.. kaaret on vakiot nytten ja M alusta.
Vielä jos jollain on tietoa turun rengas liikkeistä missä tuo "rullaus" saattaisi onnistua mallikkaasti?BMW i3 REX
Comment
-
-
Mahtaakohan sen sisäänpäin menevän kantin vääntäminen ylös + hiukan ekstraa riittää vai tarvitaanko tossa jotain oikeen kunnon mankelointia? eikai sitä tilaa ihan senttikaupalla pitäis tarvita ainakaan... toisaalta kivalta ne näyttää kun ne tulee siihen luukulle.. alkaa vaan talvivanteet näyttää köyhiltä taas jos on runnottu ne kantit oikeen levälleen.. eikä muutenkaan ehkä tarkoituksen mukaista.BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostMahtaakohan sen sisäänpäin menevän kantin vääntäminen ylös + hiukan ekstraa riittää vai tarvitaanko tossa jotain oikeen kunnon mankelointia? eikai sitä tilaa ihan senttikaupalla pitäis tarvita ainakaan... toisaalta kivalta ne näyttää kun ne tulee siihen luukulle.. alkaa vaan talvivanteet näyttää köyhiltä taas jos on runnottu ne kantit oikeen levälleen.. eikä muutenkaan ehkä tarkoituksen mukaista.
Comment
-
-
Tässä topikissa tuntuu olevan asiasta tietävää porukkaa joten kysynkin tässä vähän neuvoja. Eli on tulossa vanteet kokoluokassa 8x18 ET 35, 9x18 ET 30.
Minkälaista rengastusta tuolle setille kannattaisi laittaa jotta mahtuisivat mahdollisimman hyvin pyörimään (mahdollisimman pienillä muokkauksilla), myös pieni "saksalook" olisi ihan toivottavaa. Itse olen ajatellut 215/35 225/35 tai 225/40 235/40... Olisiko jollakin joitakin suosituksia?
Autona siis BMW E36 Sedan , 50/20 madalluksella (ainakin suurinpiirtein)
Comment
-
-
Originally posted by Antti_ View PostTässä topikissa tuntuu olevan asiasta tietävää porukkaa joten kysynkin tässä vähän neuvoja. Eli on tulossa vanteet kokoluokassa 8x18 ET 35, 9x18 ET 30.
Minkälaista rengastusta tuolle setille kannattaisi laittaa jotta mahtuisivat mahdollisimman hyvin pyörimään (mahdollisimman pienillä muokkauksilla), myös pieni "saksalook" olisi ihan toivottavaa. Itse olen ajatellut 215/35 225/35 tai 225/40 235/40... Olisiko jollakin joitakin suosituksia?
Autona siis BMW E36 Sedan , 50/20 madalluksella (ainakin suurinpiirtein)
Tuo 30et on takana liian pieni jos alle halutaan laillinen rengasleveys orggiskaarilla. 215/40-18" voi mennä jollain lailla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post215/35-18" ja 225/35-18" ovat kekehältään aivan liian pieniä e36:een.
Tuo 30et on takana liian pieni jos alle halutaan laillinen rengasleveys orggiskaarilla. 215/40-18" voi mennä jollain lailla.
Mites olisi sitten setti 215/40 225/40 tai 225/40 235/40, ja tietenkin kaarien muokkaus.. varmaan taipuvat sen verran?
Comment
-
Comment