Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupen vanteiden ET.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Seve View Post
    Elikkä mikä olis hyvä et vaikka 17x8,5 vanteille ? :think
    Siis jos ne aiotaan sovittaa +225 leveillä renkailla orggiskaariin, niin et40.

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      #32
      8,5"x18" ET 40 ja 225/40 kumit E36 Coupeen joka vakio kaarilla ja M- sport suspension (704). Onko kellään kokemuksia? Mahtuuko ongelmitta?
      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Mahtuu, eli halkaisija on ihan sama kuin orggis 195/65-15":ssa. Leveyttä vain on 15mm puolelleen lisää joten tarkoille menee mutta sopii kuitenkin.

        Comment

        • juha77
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 749
          • Vaasa

          #34
          Ok! kiitos! Mitenkäs muuten käy jos tuollaista maltillista madallusta ajattelis tuon setin kanssa (8,5"x18" ET 40 ja 225/40 kumit E36 Coupe). Esim. Weitecin -30/15 tai -40/15?
          e90 330ia
          E36 328i touring
          Ex:
          e46 330i touring facelift
          e46 318ci facelift
          e36 320i cab M-Sport
          e36 325i coupe
          e30 318i

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #35
            Originally posted by juha77 View Post
            Ok! kiitos! Mitenkäs muuten käy jos tuollaista maltillista madallusta ajattelis tuon setin kanssa (8,5"x18" ET 40 ja 225/40 kumit E36 Coupe). Esim. Weitecin -30/15 tai -40/15?
            nuo kyllä mahtuu, vaikka heität miten kenttään sen...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • olaus
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 687
              • jyväskylä

              #36
              Kyllä vain

              Mahtuu kyllä hyvin. Itsellä on h&r 60/40 alusta ja 225-40-18 ja vanne 8.5' et 35 edestä just nappi ja takaa rullatut pokkaukset. Ajattelin laittaa taakse 245-35 kumin.

              Comment

              • saki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 247

                #37
                Onhan näitä eri asetelmia tässä jo käyty läpi, mutta varmistelua viellä kevättä varten..

                Laite on siis e36 328C -95

                eli tuossa on tuollaiset 8,5*18" et18 vanteet valmiina joille ajattelin vääntää 215/40 kummit päälle.. minkä tason ongelmia on tiedossa keväällä kun noita asentaa? saako ajettua edes johonkin rengasliikkeeseen mikä saisi kaaret ajantasalle vai miten.. vai ottaako niin vähän kiinni että itsekkin saa kaaren sen verran kasaan jollain putkella etc? Ajatuksia?

                Näillä 500srj:n vanteilla tuntuu ihmiset kuitenkin ajelevan eli miten alustan puslat, laakerit etc kestää? tekeekö väärä ET laitteesta levottoman? ...vielläkun ei ole renkaita hankittu niin ei noissa vanteissa ole niin hirveästi rahaa kiinni jos tarvee jotain muuta keksiä..

                talvivanteet on 8*16" et35 ja tuosta kateltuna varsinkin edestä uskoisin tulevan "melko" ulos.. Siksi ajattelin että ehkä juuri tuolla hiukan kapeahkolla kummilla saisi pelattua siinä.. kaaret on vakiot nytten ja M alusta.

                Vielä jos jollain on tietoa turun rengas liikkeistä missä tuo "rullaus" saattaisi onnistua mallikkaasti?
                BMW i3 REX

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Ei mahdu alle millään järjellisellä renkaalla tuolla 18et:llä.
                  Eli ankaraa rullausta on tiedossa. Samalla toki ajettavuuden ongelmat korostuvat ja erityisesti jos/kun camberkulmat eivät ole kunnossa=max.positiiviset.

                  Comment

                  • saki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 247

                    #39
                    Mahtaakohan sen sisäänpäin menevän kantin vääntäminen ylös + hiukan ekstraa riittää vai tarvitaanko tossa jotain oikeen kunnon mankelointia? eikai sitä tilaa ihan senttikaupalla pitäis tarvita ainakaan... toisaalta kivalta ne näyttää kun ne tulee siihen luukulle.. alkaa vaan talvivanteet näyttää köyhiltä taas jos on runnottu ne kantit oikeen levälleen.. eikä muutenkaan ehkä tarkoituksen mukaista.
                    BMW i3 REX

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Riippuu ihan siitä kuinka alhaalla erityisesti takapää ui lastissa?
                      Eli jos aikoo saada 100% raapimattoman kokonaisuuden, niin kyllä se hieman muutakin manklausta vaatii kuin pelkän reunapokkausen rullaamisen.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #41
                        Originally posted by saki View Post
                        Mahtaakohan sen sisäänpäin menevän kantin vääntäminen ylös + hiukan ekstraa riittää vai tarvitaanko tossa jotain oikeen kunnon mankelointia? eikai sitä tilaa ihan senttikaupalla pitäis tarvita ainakaan... toisaalta kivalta ne näyttää kun ne tulee siihen luukulle.. alkaa vaan talvivanteet näyttää köyhiltä taas jos on runnottu ne kantit oikeen levälleen.. eikä muutenkaan ehkä tarkoituksen mukaista.
                        jos taaksekin meinaat 215 kumit laittaa, niin ei tarvi muuta kun kantti pokata... pitäis mennä suht helposti.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Antti_
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 364

                          #42
                          Tässä topikissa tuntuu olevan asiasta tietävää porukkaa joten kysynkin tässä vähän neuvoja. Eli on tulossa vanteet kokoluokassa 8x18 ET 35, 9x18 ET 30.
                          Minkälaista rengastusta tuolle setille kannattaisi laittaa jotta mahtuisivat mahdollisimman hyvin pyörimään (mahdollisimman pienillä muokkauksilla), myös pieni "saksalook" olisi ihan toivottavaa. Itse olen ajatellut 215/35 225/35 tai 225/40 235/40... Olisiko jollakin joitakin suosituksia?

                          Autona siis BMW E36 Sedan , 50/20 madalluksella (ainakin suurinpiirtein)

                          Comment

                          • molotow
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 450
                            • pohjanlahden rannoilla

                            #43
                            mites noi E36 touringin takakaaret? madallus ois n.50/20 ja vanteiksi olisi tulossa 8,5x18 ET 35 mahtuuko pyörimään ilman pokkauksia ja millasella gummilla?
                            sigpic
                            F11 520d 2014

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by Antti_ View Post
                              Tässä topikissa tuntuu olevan asiasta tietävää porukkaa joten kysynkin tässä vähän neuvoja. Eli on tulossa vanteet kokoluokassa 8x18 ET 35, 9x18 ET 30.
                              Minkälaista rengastusta tuolle setille kannattaisi laittaa jotta mahtuisivat mahdollisimman hyvin pyörimään (mahdollisimman pienillä muokkauksilla), myös pieni "saksalook" olisi ihan toivottavaa. Itse olen ajatellut 215/35 225/35 tai 225/40 235/40... Olisiko jollakin joitakin suosituksia?

                              Autona siis BMW E36 Sedan , 50/20 madalluksella (ainakin suurinpiirtein)
                              215/35-18" ja 225/35-18" ovat kekehältään aivan liian pieniä e36:een.
                              Tuo 30et on takana liian pieni jos alle halutaan laillinen rengasleveys orggiskaarilla. 215/40-18" voi mennä jollain lailla.

                              Comment

                              • Antti_
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 364

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                215/35-18" ja 225/35-18" ovat kekehältään aivan liian pieniä e36:een.
                                Tuo 30et on takana liian pieni jos alle halutaan laillinen rengasleveys orggiskaarilla. 215/40-18" voi mennä jollain lailla.
                                Laillisessa vaihtoehdossa haluan kyllä pysyä..
                                Mites olisi sitten setti 215/40 225/40 tai 225/40 235/40, ja tietenkin kaarien muokkaus.. varmaan taipuvat sen verran?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎