Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i kansi"viritys" (e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #16
    = Kandee siis vaihtaa isompi moottorinen, esim. e36 328i, sehän tunnetusti kulkeekin M3:a paremmin...
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Jochen View Post
      Miksi suorituskyky alenee jos nokkien nostoa tai sylinterin tilavuutta kasvatetaan ilman lastun uudelleenohjelmointia?
      Siis tuossa edellä se jo tulikin, mutta se on todellakin niin, että pelkän ilmansaannin lisääminen nokkien aukioloaikaa ja nostoa kasvattamalla.
      Pointti on siinä että tuo lisäilma mahdollistaa ainoastaan suuremman polttoainemäärän polttamisen...kun jostain/jotenkin se suurempi polttoainemäärä saadaan sylintereihin toimitettua.

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #18
        Eikös se boxi mittaa moottoriin virtaavan ilman määrää, ei sylinterien tilavuutta tai nokan asteita ja nostoa? Eli ECU tietää paljonko sitä ilmaa oikein imuutetaan sisään. Ja kun tiedetään ilman määrä voidaan laskea tarvittava polttoaineen määrä.

        Lisäksi lambdaa vahtimalla ECU toteaa tilavuuden kasvattamisen/nokan vaihtamisen jälkeen että jaahas, laihalla mennään ja pidentää ruiskusuuttimien aukioloaikaa kunnes ollaan taas säädetyllä alueella. Keine probleme vai?

        Noin siis ainakin closed loop moodissa (=osakaasulla). Open loop moodissa (=täyskaasulla) mennään käsittääkseni ilman lamdaa ja/tai ilmamäärän mittausta jolloin moottori voi käydä laihalla ellei ECU osaa oppia niitäkin arvoja jotenkin.

        Jenkkifoorumien mukaan M54 koneita on jopa ahdettu mekaanisesti eikä moottorinohjaukseen ole tarvinnut puuttua lainkaan vaan ECU:n itsesäätymisvara on riittänyt.
        Last edited by Jochen; 28-11-2006, 12:17.

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          #19
          Kyllä minun kokemuksieni mukaan vakio moottorin ohjaus mukautuu pieniin hengitys parannuksiin esim: nokat, putkistot, filtterit, venttiili muutostyöt, puristus suhteen nosto.
          Sitävartenhan autossa on ilmamassa mittari ja lambda anturi joiden avulla seos säädöt pääsääntöisesti tehdään.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            #20
            mienkäs nämä bensa kartastot näyttelee tässä, epäilen että m50:n ecu ois niin fiksu että pystyisi säätymään itse..
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #21
              Kyllä minun mielestä M50 koneiden ECU:t osaa säätää itseään (adaptoitua).

              Bensa/sytytyskartat antaa ohjearvot ECU:lle joka sitten voi tietyissa rajoissa säätää itseään poikkeamaan noista tehtaan kartoista. Jos koneeseen tehdään oikein isoja muutoksia niin poikkeamat kasvaa niin isoiksi ettei säätämisvara riitä. Siksi kartat pitää joskus ohjelmoida uusiksi.

              Olisi kyllä kiva tietää kuinka paljon mikäkin BMW:n ECU adaptoituu...

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Gustaff
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 132

                #22
                Muistaakseni

                Taitaa olla Siemensin boksi joka säätyy(ainakin 328), eikö 325 oo bosch?:think

                Comment

                • Jochen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1229
                  • Valkeakoski & Trondheim

                  #23
                  Uskoisin että kaikki boxit missä vaan on Lamba adaptoituu, muutenhan siitä lambdasta ei olisi mitään hyötyä.

                  No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                  Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                  Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                  Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                  Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                  Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4582
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Jochen View Post
                    Uskoisin että kaikki boxit missä vaan on Lamba adaptoituu, muutenhan siitä lambdasta ei olisi mitään hyötyä.
                    juu mutta täyskaasulla tuon labdan kertoma informaatio unohdetaan ja mennään boksiin ohjelmoiduin arvoin.. lambdahan on sitä varten että katti pelaisi oikein.. sehän ei pelaa liian rikkaalla/laihalla..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      #25
                      Originally posted by fraatti View Post
                      juu mutta täyskaasulla tuon labdan kertoma informaatio unohdetaan ja mennään boksiin ohjelmoiduin arvoin.. lambdahan on sitä varten että katti pelaisi oikein.. sehän ei pelaa liian rikkaalla/laihalla..
                      Laskeeko boksi täyskaasuohjelman pienillä kierroksilla saatujen lamba ja maffi arvojen mukaan vai onko siinä aina yks ja sama täyskaasuohjelma?
                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • mizter
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 245
                        • Turku

                        #26
                        jos tälläisiä ongelmia tulee niin eikös yksinkertaisinta olisi teettää autoon juuri siihen customoitava lastu :think
                        Impreza WRX STI Vers.IV -99


                        ex: e36 325i cabrio -94
                        ex: e34 520i -88
                        ex: e30 316 -86
                        ex: e34 M5 -89
                        ex: e36 325i -91
                        ex: e36 320i -92

                        Comment

                        • samitoro
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 29
                          • Espoo

                          #27
                          dynoon tekemään se lastu.
                          ilmnmäärämittari ja ecu juttelee keskenään,eli ilmaa tulee x määrä ja suuttimista bensaa sen määrän mukaan,mutta jos imunokka on auki pitempään kuin vakiona olisi,niin laihaksi jää.
                          Ecu ei tiedä kuinka jyrkkä nokka sielä on ja kauan se on auki.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎